Ide o vôbec prvé elektrické BMW, ktoré dostalo špeciálnu balistickú ochranu so špecifikáciou VR9.

Ide o vysokú úroveň balistickej ochrany, ktorá odolá rôznym nástrahám, vrátane útoku z dlhých zbraní, napr. kalibru 7,62 X 54 R. Tento model vyvinulo priamo BMW vo svojom závode v Dingolfingu. Automobilka dodala, že i7 Protection triedy VR9 je vôbec prvým sedanom tejto špecifikácie, ktorý si sami navrhli a vyrobili.

BMW i7 Protection
BMW i7 Protection

Karoséria je, pochopiteľne, z odlišných materiálov ako konvenčný model. Základom je špeciálna oceľová zliatina, tzv. „pancier“, ktorou je obložený celý exteriér vozidla, vrátane podvozku. Celok je tak chránený aj voči nástražným výbušným systémom uloženým na podvozku alebo útokom z dronu. Okrem samotnej karosérie sú v aute implementované aj špeciálne nepriestrelné sklá, extra silné 20“ disky a odolné run-flat pneumatiky Michelin PAX, na ktorých dokáže táto limuzína relatívne bezpečne fungovať aj keď budú deravé – do rýchlosti 80 km/h.

BMW sa snažilo, aby opancierovaná verzia príliš nevytŕčala z radu, pričom tvrdí, že odlišnosti si možno na prvý pohľad všimnúť iba pri pohľade na robustné pneumatiky a držiaky vlajok v rámci predných blatníkov. Bežný laik si rozdiely možno nevšimne, no znalý motorista to dá na prvú dobrú, odhliadnuc od školených ľudí, ktoré opancierované auto rozpoznajú veľmi rýchlo.

BMW i7 Protection
BMW i7 Protection

Nás však najviac zaujala pohotovostná hmotnosť tohto upraveného modelu, ktorá sa zastavila na úrovni 4450 kilogramov – takmer 4,5 tonový kolos, neskutočné! Maximálne zaťaženie vozidla je 4900 kilogramov, takže posádka a výzbroj môže mať max. 450 kilogramov, čo sa zdá byť použiteľné. Opancierovanie pridalo tomuto modelu hmotnosť takmer jedného bežného SUV. Okrem toho si zákazníci môžu na zákazku nechať dorobiť špeciálny systém čistenia privádzaného vzduchu, automatické hasiace prístroje, extra vysielačky a v neposlednom rade aj integrované výstražné LED osvetlenie.  

BMW i7 Protection ponúka 544 elektrických koní z dvoch motorov so silou 745 Nm. 4,5-tonový kolos zrýchli z 0 na 100 km za príjemných 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h. Presný dojazd automobilka nepotvrdila, no podľa WLTP má tento kolos spotrebu 30 kWh/100km, čo pri 101,7 kWh batérii môže naznačovať dojazd okolo 337 kilometrov. Samozrejme, skutočnosť bude úplne inde a nie sme si úplne istí, či je elektromobil ideálnou voľbou na špecifickú ochranu dôležitých ľudí. Avšak, s ohľadom na to, že model je ponúkaný výhradne pre EU by to mohlo byť v poriadku. Na blízkom východe by to asi veľmi neuspelo :).

  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection
  • BMW i7 Protection

Na záver dodajme, že aj tento model môže byť vybavený všetkými luxusnými prvkami v rámci triedy, okrem výsuvného 8K displeja. To však bude človeka, ktorý potrebuje obrnené auto a ozbrojenú eskortu zaujímať asi najmenej. A cena? Tú nevieme, BMW si ju zatiaľ nechalo pre seba, no jednoznačne to bude vysoko nad úrovňou 200 000 eur.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Komentáre sú uzavreté