Automobilka nielenže zavádza do svojej ponuky ekologické pohony, ale takisto pomáha zákazníkom vyťažiť z nich maximum. Do vybraných vozidiel Lexus nainštaluje systém Predictive Efficient Drive, ktorý umožní ešte efektívnejšie využitie klasického hybridného pohonu aj plug-in hybridu. Technológia bude mať debut v roku 2024 v modeli Lexus NX so zabudovanou navigáciou Lexus Link Pro.

Značka elektrifikuje svoju prémiovú triedu už 18 rokov. Vďaka stále novším generáciám hybridných pohonov dominujú v ponuke značky autá s nízkoemisnými a úspornými jednotkami. Na cestách po celom svete jazdí už 2,4 milióna elektrifikovaných vozidiel Lexus. V ponuke sú klasické hybridy, plug-in hybridy, ako aj nový 2,4 turbo hybrid, ktorý debutoval v modeli RX 500h. Tieto vozidlá sú povestné svojou spoľahlivosťou a nízkymi prevádzkovými nákladmi.

Pomocou aplikácie Lexus Link sa majitelia hybridných áut môžu naučiť nielen rozpoznať svoj štýl jazdy, ale aj to, ako čo najefektívnejšie využívať výhody, ktoré takýto pohon ponúka. Aplikácia poskytuje tipy, ako jazdiť hospodárnejšie alebo ako predĺžiť čas presunu v elektrickom režime.

Navigácia, ktorá vie, ako znížiť spotrebu paliva

Vybrané vozidlá značky Lexus budú disponovať systémom Predictive Efficient Drive. Jeho obsluha je prepojená so zabudovanou navigáciou a auto sa vďaka tejto technológii učí jazdiť úspornejšie a optimálne zvoliť jazdný režim na základe indikácií GPS a správania vodiča. Zohľadňujú sa aj podmienky na trase, premávka a terén, vďaka čomu je systém schopný predpovedať, koľko energie bude potrebnej na prepravu.

Údaje z navigačného systému pomôžu skôr a rýchlejšie spustiť rekuperáciu energie na miestach, kde najčastejšie vznikajú náhle zápchy, alebo pred vjazdom do oblasti s väčšou hustotou premávky. Úroveň rekuperačného brzdenia sa zvýši. Systém pripraví auto na jazdu v mestskej premávke alebo na diaľnici a zníži tak spotrebu paliva. Technológia sa učí o správaní vodiča napríklad na miestach, kde najčastejšie spomaľuje alebo zastavuje. S narastajúcim počtom najazdených kilometrov sa zvyšuje aj množstvo zozbieraných dát, čo umožňuje efektívnejšie využívať hybridný pohon.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu