Technologická spoločnosť ZF predstavila na predvádzacej akcii Global Technology Day svoj vlastný systém tepelného riadenia pre elektromobily.

Nový systém ponúka nielen kompaktnejšiu konštrukciu pohonu, ale dokáže tiež zvýšiť dojazd vozidiel v zime až o tretinu. V kombinácii s optimalizovaným elektrickým hnacím ústrojenstvom pozostávajúcim z výkonovej elektroniky, motora a redukčnej prevodovky na báze 800 voltového karbidu kremíka nastavuje systém nové možnosti v oblasti kompaktnosti a hmotnosti. K vyššej účinnosti významne prispieva aj novo vyvinutý softvér hnacieho ústrojenstva.

Nové hnacie ústrojenstvo neobsahuje ťažké prvky vzácnych zemín a vďaka modulárnej konštrukcii ho môžu výrobcovia automobilov flexibilne využívať. Po predstavení konceptu v novembri minulého roka teraz spoločnosť ZF realizovala novú generáciu elektrického pohonu s tepelným riadením v demonštračnom vozidle a ukázala nám ho vo svojom sídle vo Friedrichshafene.
Vo vozidle boli komponenty elektrického hnacieho ústrojenstva optimalizované a spojené do uceleného systému. Pohonná jednotka má o 30 % nižšiu celkovú hmotnosť a spolu s tepelným riadením tak umožňuje dosiahnuť hustotu krútiaceho momentu 70 Nm na kilogram hmotnosti pohonu. To je špičková hodnota pre cestné osobné automobily, ktoré sú v súčasnej dobe na trhu k dispozícii.

S ohľadom na rastúcu rýchlosť a dynamiku zmien v automobilovom priemysle, spoločnosť ZF už niekoľko mesiacov optimalizuje svoju organizáciu: rozhodovacie cesty sa skrátia a procesy sa stanú pružnejšími. Príkladom je plne elektrický systém riadenia Steer-by-Wire, na ktorý spoločnosť ZF obdržala objednávky od zákazníkov zo všetkých hlavných svetových trhov. Podvozkový softvér cubiX alebo prvú generáciu 800-voltového elektrického pohonu budú v najbližších mesiacoch vo svojich vozidlách používať aj výrobcovia automobilov z Ázie, Európy a Ameriky.

ZF zjednocuje technológiu podvozkov na vytvorenie divízie Chassis Solutions Division
Popri elektromobilite sú produkty ZF by-wire, ako sieťovo prepojené a elektronicky riadené brzdové, riadiace a tlmiace systémy, príkladom druhej veľkej objemovej témy budúcnosti: podvozkových technológií. Spoločnosť ZF vďaka svojim skúsenostiam a know-how ovláda pozdĺžne, priečne a vertikálne riadenie vozidla a v sieťovo prepojených podvozkových komponentoch vidí veľký potenciál do budúcnosti. Na tomto pozadí spoločnosť ZF spája divízie pre technológie podvozkov osobných automobilov a technológie aktívnej bezpečnosti a vytvára novú a jedinečne komplexnú divíziu Chassis Solutions.

Nová jednotka združuje všetky odborné znalosti spoločnosti ZF v oblasti podvozkov, riadenia a bŕzd. „Divízia Chassis Solution ponúka všetky hardvérové komponenty potrebné na riadenie vertikálnej, pozdĺžnej a priečnej dynamiky vozidla – a tiež súvisiace sieťové prepojenie v podobe hardvéru a softvéru,“ vysvetlil na tlačovej konferencii Henzel Klein. CEO ZF. Spustenie novej divízie je plánované na január 2024.
V budúcnosti budú z vývoja a know-how tejto novej divízie ZF ťažiť všetky segmenty mobility – sektor úžitkových vozidiel aj priemyselné aplikácie.
Cieľom technologickej skupiny je využiť technológie na to, aby mobilita budúcnosti bola čistá, bezpečná, pohodlná a dostupná – pre všetkých, všade.
Zdroje: vlastné, ZF
Prečítajte si tiež