Zhotoviteľ ju nazýva CITY HUB a bude situovaná v modernom centre Bratislavy, na Landererovej ulici. Aktuálne sa buduje a dokončená bude v polovici budúceho roka.

Z hľadiska parametrov pôjde o veľmi zaujímavé riešenie, ako technologicko-inovačné centrum pre elektromobilitu. Je umiestnené strategicky v mieste, kde je veľká hustota obyvateľstva. Ide o modernú novovzniknutú časť nášho hlavného mesta. Okrem nabíjania budú dostupné aj služby občerstvenia či možnosť načerpať nové informácie o trendoch v elektromobilite.

Počíta sa s tým, že priemerná doba nabíjania elektromobilu sa bude pohybovať okolo 25 minút. Svojím dizajnom CITY HUB doplní moderný ráz Landererovej ulice. Na prvý pohľad ide o energeticky úsporné, dynamické a moderné architektonické dielo, ktoré má zapadnúť do okolitej zástavby. Kvôli ekológii bude mať CITY HUB aj zelenú strechu.

Až 6 staníc v tomto hube bude určených na vysokorýchlostné nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 400 kW. CITY HUB tak bude na Slovensku prvým miestom, kde bude dostupné UFC nabíjanie. Pre kompatibilné autá to znamená nabitie zo stavu 10 % na 80 % za menej ako pol hodinu. Ďalšie 4 miesta, budú určené pre nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 22 kW. Navyše sa pri výstavbe počíta aj s predprípravou na bezdrôtové indukčné nabíjanie či nabíjanie s vyšším výkonom ako 400 kW, pretože vývoj batérií v elektromobiloch neustále napreduje a dá sa očakávať, že v budúcnosti sa batérie nabijú ešte rýchlejšie.

ZSE posilní aj budovanie infraštruktúry pre rezidenčné nabíjanie. Spoločnosť rokuje s takmer všetkými relevantnými developermi na Slovensku o predpríprave elektronabíjania do jednotlivých rezidenčných projektov, ktoré majú zjednodušiť pripojenie wall-boxu v prípade, ak sa budúci majiteľ bytu s parkovacím miestom rozhodne kúpiť si elektromobil.

Riešenie má umožniť nabíjanie v domácich podmienkach bežným používateľom, ale aj manažérom firiem, ktorí budú môcť elektromobil nabiť doma, pričom účet bude vystavovaný na spoločnosť v ktorej pracujú.

CITY HUB sa stane centrom nabíjania aj pre nami testované elektromobily.

Zdroje: ZSE, vlastné

Prečítajte si tiež

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Komentáre sú uzavreté