Toyota C-HR patrí medzi najpredávanejšie automobily na našom trhu. Je to malé mestské SUV, ktoré dobre vyzerá a výborne jazdí. Aktuálne prichádza jej nová verzia.

Slovákom sa C-HR evidentne páči a novinka sa bude páčiť ešte viac. Prichádza totiž s avantgardným dizajnom, je plné technológií a vždy je tu nejaká časť elektrického pohonu. Posilňuje sa aj prvok ekológie, využité sú recyklované materiály.

Vonkajší dizajn

Nápadný dizajn nového modelu Toyota C-HR je verný pôvodnému modelu. Aj teraz pôsobí ako koncepčné vozidlo, ktoré sa ale dostalo aj na cesty. Teraz sú línie vozidla ešte ostrejšie, úprava prednej časti predstavuje novú tvár SUV značky Toyota. Niečo podobné sme videli v elektrickom modelu bZ4X a novom Priuse. Všade tu vidno diamantový vzor.

Toyota C-HRZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Predná časť Toyota C-HR

Zhutnený charakter vyjadrujú aj krátke previsy kolies a veľké rozmery kolies – až do 20 palcov. Na premiére v Hamburgu sme videli efektné dvojfarebné lakovanie. Efektná je hlavne kontrastná čierna strecha. Technika ako sú kamery, radar, ostrekovače svetlometov sú pritom úplne skryté.

Interiér

Nový model ponúka luxusnejší a kultivovanejší charakter aj vzhľad. Všetky ovládacie prvky sú sústredené na vodiča, horizontálne usporiadanie prístrojového panelu vytvárajú dojem, ako keby vás kabína obopínala.

Toyota C-HRZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Interiér Toyota C-HR

Individuálne používateľské prostredie

Toto je jeden z pilierov nového modelu Toyota C-HR. Väčšina ľudí si chce svoje prostredie prispôsobiť podľa seba. Podstatná je pritom aj mobilná aplikácia MyT spojená s vozidlom. Nové C-HR môžete ovládať aj hlasovými príkazmi.

Toyota C-HRZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Dostupné farby Toyota C-HR

A ako to funguje v praxi? Ak sa priblížite s kľúčikom napr. vo vrecku nohavíc, C-HR vás privíta. Znamená to, že sa rozjasnia vonkajšie svetlá i nový svetelný rukopis C-HR. Automaticky sa použijú polohy sedadiel, nastavenie digitálneho displeja prístroja vodiča, projekčného displeja a multimediálnej obrazovky.

Okrem iného sa nová C-HR dá použiť aj s digitálnym kľúčom – vtedy je vás kľúč mobilný telefón. Toyota v tomto prípade použila aj ambientné podsvietenie. Vybrať si môžete až zo 64 možností.

Nová Toyota C-HR je vybavená 12,3 palcovým palubným displejom. Displej sa dá nastaviť tak, aby uprednostňoval rôzny obsah podľa vašich preferencií a konkrétneho typu cesty.

Toyota C-HRZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Zadná časť Toyota C-HR

Výhodou je aj optická červená a zvuková signalizácia pri vystupovaní z vozidla, ak hrozí zrážka s automobilom alebo cyklistom približujúcim sa zozadu.

V strede je 8- alebo 12.3-palcová dotyková obrazovka, je tu aj bezdrôtové pripojenie na Apple CarPlay.

Asistenti jazdy

Po novom je v prípade C-HR aj nová funkcia potlačenia zrýchlenia. Tá spomalí náhle stlačenie plynu, keď hrozí riziko zrážky s vozidlom idúcim vpredu. Proaktívny asistent jazdy pri nízkych rýchlostiach zabezpečuje plynulé spomaľovanie, keď uberiete plyn. Je tu aj asistent, ktorý rozpozná zákrutu na ceste vpredu a upraví riadiacu silu tak, aby pomohol vodičovi plynulo a stabilne zatočiť.

Toyota C-HRZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Toyota C-HR

Samozrejmosťou je automatické prepínanie tlmené/diaľkové svetlá, adaptívny tempomat a podpora jazdy v kolónach.

Udržateľnosť

Nový model C-HR obsahuje v porovnaní so svojím predchodcom dvojitý obsah recyklovaných plastov. Nová látka na čalúnenie sedadiel je napr. vyrobená z PET fliaš.

V záujme zníženia hmotnosti vozidla sa použila vysokopevnostná oceľ a nová konštrukcia panoramatickej strechy. Táto panoramatická strecha má nízkoemisné nátery znižujúce infračervené žiarenie, ktoré v zime udržiavajú teplo vo vnútri kabíny a v lete za slnečného počasia zabraňujú prehrievaniu. Preto nie je treba použiť slnečnú clonu, čo prinieslo ďalšiu úsporu 5 kg na celkovej hmotnosti. Zároveň sa zväčšil priestor nad hlavou o 3 cm a znížila sa potreba používania klimatizácie.

Štyri elektrifikované pohony

Nová C-HR prichádza aj na slovenský trh s výberom štyroch elektrifikovaných pohonných jednotiek. Ide o 1,8- a 2,0-litrové hybridné elektrické verzie (HEV) s názvom Hybrid 140 Hybrid 200. My sme si podrobne prezreli ďalší model a to 2,0-litrový plug-in-hybrid s názvom Plug-in Hybrid 220. Ako štvrtý model je tu Hybrid 200 aj s možnosťou inteligentného pohonu všetkých kolies AWD-i. Ten sme si prezreli tiež.

Toyota C-HRZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Dostupné pohony v Toyota C-HR

Plug-in Hybrid 220 automaticky upravuje režim jazdy tak, aby optimalizoval energetickú účinnosť. Vozidlo totiž sleduje pomocou navigačného systému trasu a rozpoznáva najlepšie príležitosti na dobíjanie energie. Je tu aj systém zónového monitorovania, ktorý si jednak odloží ale zároveň aj automaticky prepne pohon na elektrickú prevádzku, keď vozidlo vstúpi do nízkoemisnej zóny (LEZ), ktoré už v západnej Európe existujú.

Toyota C-HRZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Modul AWD-i na Toyota C-HR

Vozidlo s inteligentným pohonom AWD-i zabezpečuje zvýšenú trakciu a stabilitu pri rozjazde, zatáčaní alebo jazde na klzkom povrchu, s podporou prídavného elektromotor-generátora s vysokým krútiacim momentom na zadnej náprave vozidla.

Toyota C-HRZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Toyota C-HR s modulom AWD-i

Príjemné ovládanie

Nové hnacie jednotky boli kalibrované tak, aby zabezpečili intuitívne zrýchlenie a ovládateľnosť s priamejším vzťahom medzi používaním plynu a reakciou vozidlom. Výrobca tiež prepracoval odpruženie, brzdy a riadenie. Toyota pritom testovala toto vozidlo v európskom skúšobnom centre spoločnosti, ako aj na rôznych typoch ciest a v rôznych poveternostných podmienkach na európskom kontinente. Radi ho vyskúšame aj pri našom redakčnom teste.

Zdroje: vlastné, Toyota

Prečítajte si tiež

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Komentáre sú uzavreté