Ponuka čínskych automobilov od rôznych značiek rastie rýchlejšie ako inflácia, no problém vidíme skôr v tom, že ak sa západný trh s autami neprebudí (v rôznom ponímaní), tak bude aj Európa onedlho plná čínskych elektromobilov. 

Ak by sa tu však malo objaviť HiPhi A, čo je okrem samotného názvu veľmi zaujímavé auto, tak by nás to až tak nehnevalo. Tento nový počin vznikol v kooperácii značiek HiPhi (Čína) a Apollo Automobil (Nemecko). Ak náhodou nepoznáte HiPhi, tak táto automobilka sa zameriava na vývoj a výrobu luxusných a extrémne výkonných automobilov.

HiPhi A
HiPhi A

Inak na tom nie je ani nemecká spoločnosť Apollo, ktorá stojí napr. za elektrickými superšportami ako Intensa Emozione alebo G2J. Extrémne futuristická novinka vychádza z modelu HiPhi Z a síce ide zatiaľ o predprodukčnú verziu, tak prvé kusy by sa mali k zákazníkom dostať už začiatkom roka 2025. 

HiPhi A (ten názov je strašný, však?) poháňajú celkom tri elektromotory, pričom jeden je vpredu a dva vzadu – každému kolesu zadnej nápravy patrí jeden motor. Ide o interne vyvinuté hnacie ústrojenstvo založené na 800-voltovej architektúre a systémový výkon ponúka neuveriteľných 1287 koní.

HiPhi A
HiPhi A

Kapacita batérie ešte nie je známa, no výrobca sľubuje, že max. výkon sústavy bude udržateľný viac ako 30 minút. Špičkové komponenty a zloženie celého systému umožnilo odblokovať aj maximálnu rýchlosť vozidla na úroveň 300 km/h.

Okrem prepracovaného pohonného ústrojenstva bude štandardom aj systém vzduchového pruženia s podrobným nastavením a nechýbajú ani adaptívne tlmiče, riadená zadná náprava a úplne nový systém vektorovania krútiaceho momentu.

  • HiPhi A
  • HiPhi A
  • HiPhi A
  • HiPhi A
  • HiPhi A
  • HiPhi A
  • HiPhi A

Výrobca hovorí aj o dokonalom rozložení hmotnosti v pomere 50:50. Viac podrobností aktuálne známych nie je, no hneď ako sa objavia ich doplníme. Dodajme však, že automobilka HiPhi má svoje zastúpenie aj v EU, konkrétne v Nemecku a Nórsku, takže sa možno dočkáme tejto rakety aj na európskych cestách. 

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj: 

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Komentáre sú uzavreté