Nákladné autá sme zatiaľ na portáli TOUCHIT netestovali, ale to sa očividne mení. Aj sem totiž prichádza pokročilá IT výbava prispôsobená pre diaľkovú prepravu. Boli sme na slávnostnom otvorení servisného a predajného centra značky Ford vo firme Delta-Trucks neďaleko Senca a zistili podrobnosti o novom vozidle.

Vozidlo F-MAX je ťahač navrhnutý špeciálne pre diaľkovú nákladnú dopravu. Prináša mimoriadny komfort, výkon a vybavenie. Aktuálne je Ford F-MAX dostupný aj u na Slovensku a my sme si ho pozreli detailne. Je tu 12,7 litrový motor Ford Ecotorq s výkonom 500 koní, krútiaci moment 2500 Nm. Náprava je 4×2 a k tomu 12-rýchlostná prevodovka. F-MAX má obrovskú kabínu s výškou 2,16 metra šírkou 2,5 metra. Aj vyšší človek sa tu pohodlne vystrie. Na to, aby ste sa dostali do kabíny, vyšplháte sa po pohodlných schodíkoch, kabína je chránená voči prenikaniu blata dovnútra.

Napriek tomu, že kabínu výrobca oproti predchodcovi zväčšil, jej aerodynamické parametre sú výborné, čo okrem iných prvkov prispieva k zredukovaniu spotreby paliva cca o 6 % v porovnaní s predošlým modelom 1848T. Tieto aspekty spolu s technologickými inováciami, bezpečnostnými systémami, ekologickým faktorom, používateľsky prívetivým ovládaním a hlavne priaznivými celkovými nákladmi na vlastníctvo pomohli novému modelu F-MAX vo voľbách najlepšieho ťahača pre rok 2019 dosiahnuť najvyššie skóre.

Prvky, ktoré nás po technologickej stránke zaujali sú podpora Apple CarPlay, špecifická navigácia, ktorá počíta aj s nosnosťou mostov, výškou podjazdov a obmedzením na prejazd nákladných vozidiel. Vodič má k dispozícii výkonnú klimatizáciu aj parkovacie vykurovanie. Vyskúšali sme aj pohodlnú posteľ, ktorá sa dá zodvihnúť na strane vodiča a vytvoriť tak efekt vankúša. Z postele sa dá priamo ovládať klimatizácia a tiež multimediálny systém.

Odkladacie priestory nad vodičom majú kapacitu 225 litrov, počíta sa tu s uložením potravín, nápojov a hygienických potrieb. Za vodičom sú hore odkladacie priestory s objemom 105 litrov, otvárajú sa podobne, ako skrinky v lietadle a sme si posádka bude odkladať šatstvo. Pod posteľou je dostupný priestor pre chladničku 38 litrov a ďalšie dava priestory, ktoré sú dostupné buď zvnútra kabíny alebo z vonka.

Luxusný balík obsahuje sedadlá z prémiovej látky, multimediálny systém s uhlopriečkou 7,2 palca, špeciálnu chladničku, parkovacie kúrenie, elektrické sklopenie kabíny, systém monitorovania tlaku a teploty v pneumatikách, hliníkové disky, kávovar a ConnectTruck + MaxCruise. Práve dve posledné sú pre nás najzaujímavejšie.

MaxCruise je premyslený prediktívny tempomat, ktorý sleduje, ako šoféruje vodič a navrhuje mu, čo urobiť, aby sa spotreba paliva dostala nižšie. Rovnako zohľadňuje aj údaje z navigácie a upravuje rýchlosť vozidla pri prechode zákrut alebo sa pripravuje na vyššie stúpanie. To všetko dokáže znížiť spotrebu paliva až o 6 % a to je pri takomto type vozidla celkom dosť.

ConnectTruck je systém manažmentu vozového parku. Jednotlivé vozidlá sú prepojené pomocou SIM kariet k internetu a správca parku vidí presné informácie, kde sa vozidlo nachádza, aký je jeho stav, spotreba a ako pracuje vodič.

Ford F-MAX sa vyrába v Turecku a tam systém ConnectTruck už funguje, momentálne sa pracuje na jeho využití aj v krajinách Európskej únie. Dohodli sme si predstavení ConnectTruck po tom, ako bude k dispozícii na Slovensku. Ďalšie znižovanie spotreby je potom schované v tvare vozidla, ktoré sa dá prispôsobiť podľa typu návesu. Páčil sa nám aj systém schodíkov v prednej časti vozidla, ktorý umožňuje vodičovi napr. pohodlne umyť predné okno. Na vozidle je veľa takýchto vychytávok a veľmi príjemne sa sedí na sedadlách.

Značky:

Nechajte nám správu