Oficiálne bude dostupný v roku 2024 a stavba samotného elektromobilu bude s týmto komplexným dielom obzvlášť jednoduchá.

Ide o takzvaný „skateboardový“ podvozok, v ktorom je zakomponovaná kompletná technológia pohonu i batérií, pričom má podľa čínskej normy CLTC ponúknuť dojazd na úrovni 1000 kilometrov. Je dôležité dodať, že tieto čínske normy zvyknú byť až príliš optimistické, no aj keď to bude o niečo menej, tak stále pôjde o komplexný komponent s veľmi zaujímavou účinnosťou.

CATL
CATL

Ak ste náhodou nevedeli, tak čínska spoločnosť – Contemporary Amperex Technology Limited (CATL), je najväčším svetovým výrobcom batérií a komponentov, ktorý dodáva svoje produkty mnohým známym automobilkám, vrátane Tesly. CATL sa však posúva ďalej a okrem samotných batérií a komponentov chce produkovať aj komplexnejšie diela, čoho jasným dôkazom je predstavenie tohto podvozku s označením CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis). Novinka v portfóliu sa zameriava predovšetkým na efektivitu a úsporu nákladov pre koncového producenta – minimalizovať počet komponentov, zjednodušiť výrobu a racionalizovať náklady.

„CIIC kombinuje štrukturálnu batériu, elektromotory a ostatné dôležité komponenty v jednej platforme, ktorá má znížiť konečnú hmotnosť vozidla, znížiť náklady na výrobu, optimalizuje spotrebu a zároveň maximalizuje výsledný vnútorný priestor.“

CATL
CATL

Prvé e-auto s týmto podvozkom by mohla vyrobiť čínska spoločnosť Hozon Auto, a to už v treťom štvrťroku 2024. Rovnako tak sa očakáva, že táto platforma zaujme aj nečínske automobilky, ktoré by ju mohli vo veľkom využívať. Ešte v decembri 2022 spoločnosť CATL podpísala memorandum o porozumení s vietnamským výrobcom VinFast o rozšírení spolupráce v rôznych oblastiach, vrátane CIIC. 

Vráťme sa ešte k špecifikácii nového systému, ktorý by mal podľa dostupných údajov dosahovať účinnosť 10,5 kilowatthodín/100 kilometrov, čo je skvelá hodnota. Pre porovnanie, Tesla model 3 Long Range (2022) má podľa EPA viac ako dvojnásobne horšiu účinnosť. Ale! Je dobré vedieť, že údaje čínskej normy CLTC zvyknú byť extrémne optimistické, a to až o 35% oproti hodnotám EPA, čo by znamenalo dojazd nového systému na úrovni 650 kilometrov – stále veľmi priaznivá hodnota. Dodajme, že systém nabíjania v CIIC je navrhnutý tak, aby sa batéria dokázala nabíjať extrémnou rýchlosťou. V praxi by sa mal za 5 minút nabíjania zvýšiť dojazd o 300 kilometrov. Sme veľmi zvedaví, aké automobilky sa tohto produktu chytia a budú ho vo veľkom využívať.

Zdrojinsideevs.com

Prečítajte si aj: 

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Komentáre sú uzavreté