Elektrická motorka Antik Super SOCO TC Max výborne vyzerá a v Bratislave pri našom testovaní budí zaslúženú pozornosť. Málokto by predpokladal, že je to čisto elektrická motorka bez jediného mililitra benzínu. Je to motorka s motorom v centrálnej časti, teda nie v náboji kolesa.

Antik Super SOCO TC Max

Antik Super SOCO TC Max

Na šoférovanie Super SOCO TC Max potrebujete napr. vodičský preukaz B (osobné vozidlo) a prax minimálne 2 roky alebo oprávnenie na kategóriu A1.  Cena motorky je 4499 eur, dostávate ju spolu s nabíjačkou na batériu. Batéria je v priestore, kde sa bežne na motorke nachádza palivová nádrž, sem sa zmestí aj nabíjačka.

Výborné na motorke sú jazdné vlastnosti. S vodičom s hmotnosťou 100 kg dokáže ísť rýchlosťou 75 km/h a dosahuje aj celkom dobré zrýchlenie. Dojazd veľmi závisí od hmotnosti jazdca, ideálna je hmotnosť do 75 kg a vtedy v režime ekonomickej prevádzky prejdete okolo 100 km. Bežne počítajte s dojazdom nad 60 km v najdynamickejšom režime. Celkovo sú režimy tri. Ekonomický je obmedzený rýchlostne na zhruba 40 km/h, je tu aj slabšia akcelerácia. Stredný má rýchlostný limit okolo 60 km/h a najvyšší je bez obmedzenia. Ak sa kapacita batérie dostane pod 5 % kapacity, automaticky prejde motorka na najúspornejší režim. Výkon motora je 3,5 kW, max. krútiaci moment je 13 Nm.

Techniky je možné, aby ste boli na motorke dvaja, musíte si ale byť dosť blízki. Maximálna nosnosť je 176 kg. Výška sedenia je 890 mm, čo znamená pohodlné nasadanie. Brzdy sú hydraulické, kotúčové a poriadne silné. Pozor na to.

Úplne prázdna batéria sa nabíja asi 7 hodín, ideálne je to cez noc. Líthiová batéria s kapacitou 45 Ah (72 V) sa dá nabíjať priamo v motorke. Je vhodné, aby ste mali k dispozícii garáž s elektrickou zásuvku 230 V. Batériu môžete nabíjať aj doma, vtedy vyberiete batériu z jej priestoru a zoberiete so sebou. Nie je ľahká (22 kg) a celá operácia vybratia a znovu vloženia niečo trvá. Ale dá sa nabiť aj mimo motorky. Udávaná spotreba je 33 Wh na 100 km.

Výhodou je dobre čitateľný LCD displej. Na ňom vidíte aktuálnu rýchlosť, ďalej ostávajúcu kapacitu batérie, tiež aj odhadovaný dojazd a informácie o smerovkách a svietení. Tiež je tu údaj o celkovom počte odjazdených kilometrov. Svietenie je čisto LED.

Prvé skúsenosti

S motorkou Super SOCO TC Max máme za sebou prvých 130 km. Do mesta je to výborný dopravný prostriedok. Poradí si aj s terénom a je dosť úzka na predieranie sa medzi inými vozidlami. Výborne svieti a má prekvapivo dobré zrýchlenie (na stupni 3). Sedí sa na nej ako na skutočnej motorke, ale musíte si zvyknúť na to, že tu nie je zadná brzda na nohu, ale na ruku. Nemáte čo radiť, je tu len jedna rýchlosť, teda spojku nepotrebujete. Motorkárskym žargónom je to naháč, teda ak si chcete niečo so sebou zobrať tak asi do ruksaku. Pár drobností sa vám zmestí pod sedlo.

Treba si zvyknúť na to, že musíte dávať pozor na to, aby ste mali dosť energie. Teda ideálne nabíjať počas noci, ak máte na to možnosť. V teréne s vybitou batériou totiž nič neurobíte. Ostávalo by len zobrať batériu a odniesť ju niekam nabiť.

Super SOCO TC Max v teréne

Kľúčik je vhodné mať stále vo vrecku. Na to, aby ste motorku zapli (naštartovali), potrebujete potlačiť tlačidlo odomknutia a stlačiť štartovacie tlačidlo. Žiadny výrazný zvuk pritom nebudete počuť, ale motorka je už zapnutá. Viudíte to na tom, že sa rozsvieti displej. Rovnako nepočujete motor počas jazdy, takže na nejaké burácanie motora tu môžete zabudnúť.

Po zaparkovaní je treba motorku zamknúť diaľkovým ovládačom a ideálne aj kľúčom zatvoriť pohyb riadidiel. Super SOCO TC Max dosť láka pozornosť a nie je to lacná záležitosť, tak aby sa jej niečo nestalo.

Viac informácií nájdete na stránke vmotosoco.sk

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu