V apríli 2024 značka Alfa Romeo v Miláne odhalí svoj model kategórie Sport Urban Vehicle vo svojej histórii, ktorý sa bude vyrábať aj v 100 % elektrickej verzii. Bude sa volať MILANO a bude tým vzdávať hold mestu, v ktorom bola značka 24. júna 1910 založená.

Modelom MILANO sa značka Alfa Romeo vráti do segmentu B, ktorý je najväčším v Európe. Nový model dokonale stelesňuje DNA značky, ktorej súčasťou je ušľachtilý taliansky športový charakter. Prvý elektrický model kategórie Sport Urban Vehicle bude predstavovať novú vstupnú bránu do sveta  Alfa Romeo pre každého a najmä pre fanúšikov značky, očakávajúcich jej návrat do populárneho segmentu trhu.

Voľba mena „MILANO“ nerozlučne spätého s históriou značky.

Máločo vyjadruje identitu značky lepšie ako jej typické logo. Od roku 1910 emblém Alfa Romeo obsahoval dva symboly mesta Miláno: kríž ako historický symbol hlavného mesta Lombardie a had Biscione ako erb šľachtického rodu Visconti, ktorý tu vládol v stredoveku. Počas vyše 60 rokov (od 1910 do 1972) bolo meno MILANO umiestnené v spodnej časti okrúhleho loga značky. Do roku 1918 bol na logu nápis „A.L.F.A.“ – skratka z Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, potom od roku 1919 „ALFA ROMEO“.

Miláno bolo vždy symbolom avantgardy a teraz predstavuje medzinárodný manifest modernosti,  inovácií a udržateľnosti. Ako jedna z bášt umenia a symbol atribútu „Made in Italy“ na celom svete Miláno vždy zohrávalo zásadnú rolu v oblasti módy, dizajnu a hudby.

Značka Alfa Romeo zvolila Miláno, svoje rodné mesto, na štart do novej, vzrušujúcej a odvážnej kapitoly svojej histórie: novej interpretácie športového charakteru pre 21. storočie.

Toto rozhodnutie preto ide nad rámec ikonických mien minulých modelov a v ostatnom čase používaných mien horských priesmykov, aby opäť raz vytvorilo prepojenie s talianskymi koreňmi značky. Predstavuje smelú ambíciu exportovať do celého sveta hodnoty, ktoré vždy vytvárali jedinečnú značku.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Komentáre sú uzavreté