Písal sa rok 2006, keď spoločnosť Piaggio uviedla na trh stroj, ktorý navždy zmenil tvár mestskej a metropolitnej mobility: Piaggio MP3 bol prvý a nenapodobiteľný trojkolesový skúter na svete s exkluzívnym patentovaným systémom zavesenia kolies, ktorý spája bezpečnosť automobilu s jednoduchosťou a praktickosťou skútra a zábavou z dynamickej jazdy na motorke na kľukatej ceste.

Model Piaggio MP3 vytvoril nový segment trhu, kde zostal nesporným lídrom vďaka neustálemu technologickému vývoju. Jedná sa o šestnásťročný úspešný príbeh vyčíslený viac ako 230 000 doteraz predanými exemplármi, ktorý je však ešte viac ohromujúci vďaka globálnej popularite naprieč všetkými vrstvami spoločnosti, od vodičov automobilov, ktorí hľadajú praktickejšiu a stále bezpečnejšiu alternatívu – Piaggio MP3 je možné riadiť s vodičským preukazom – po pokročilých motocyklistov, ktorí môžu využívať výhody a technické vlastnosti tohto jedinečného stroja.

Piaggio MP3 teraz dostáva kompletne prepracovaný dizajn, ktorý je športovejší, a ešte viac inšpirovaný automobilovým priemyslom, zatiaľ čo inovatívne high-tech funkcie posúvajú komfort na bezkonkurenčnú úroveň.

Piaggio MP3, ako výkladná skriňa technologickej vyspelosti skútrov spoločnosti Piaggio Group, je prvým skútrom na svete vybaveným systémom ARAS (Advanced Rider Assistance Systems) s inovatívnym paketom asistenčných funkcií založených na zobrazovacej technológii Imaging Radar 4D, vyvinutej vývojovým oddelením Piaggio pre robotiku pôsobiacu v Bostone v USA. K tomu všetkému nová MP3 ponúka plne farebný 7“ TFT prístrojový panel, najväčší v segmente, bezkľúčové štartovanie, konektivitu s navigáciou a vo verzii Exclusive 530 HPE tempomat a spiatočku s cúvacou kamerou.

Modely nového radu Piaggio MP3 vyrábané v Taliansku v továrni Piaggio Pontedera sú vybavené modernými pohonnými jednotkami z rodiny vysoko výkonných motorov HPE: Piaggio MP3 400 HPE a Piaggio MP3 400 HPE Sport zdieľajú variant 400 cm3 s výkonom cez 35 k, zatiaľ čo špičkové Exclusive má úplne nový motor 530 HPE s rekordným výkonom pre túto triedu cez 44 koní. Nezabúdajme tiež, že súčasťou tohto radu je aj Piaggio MP3 300 HPE, ktoré ponúka rovnakú trojkolesovú technológiu, ale vyznačuje sa kompaktnejšími rozmermi a výkonom dimenzovaným špeciálne do mesta.

Nezameniteľný dizajn MP3 dostáva športovejší vzhľad

Aj keď si MP3 stále zachováva svoj ikonický a nezameniteľný vzhľad, dizajn novej generácie sa od tých predchádzajúcich znateľne odlišuje. Širšia a aerodynamicky účinnejšia predná kapotáž bola úplne prepracovaná a teraz je vybavená novou horizontálnou skupinou svetiel s kompletnou LED výbavou. Vďaka premiestneniu chladiča do spodnej časti stroja, medzi predné kolesá a podlahu, sa uprostred predného štítu otvára menší a športovejší vzduchový prieduch s charakteristickou trojrozmernou voštinovou mriežkou. Pod ním sa nachádza spojler, ktorý je výsledkom starostlivej aerodynamickej štúdie, zameranej na zaistenie väčšej stability, a ktorý funguje ako rozdeľujúci prvok medzi kolesami. Podbehy nechávajú väčšiu časť kolies odkrytú a blatníky sú farebne zladené s ostatnými plastovými plochami. Nový tvar predného štítu zaručuje maximálnu ochranu pri zachovaní kompaktnej veľkosti.

Nový model sa môže pochváliť mnohými prvkami inšpirovanými najnovšími trendmi v automobilovom dizajne, ako je impozantnejšia a športovejšia predná maska, či smerovky integrované do podbehov kolies. Tento trend je ešte viditeľnejší, keď sa pozriete smerom k zadnej časti s pretiahnutými líniami zakončenými horizontálnou skupinou zadných svetiel so vstavanými smerovkami, kompletne osadenou LED technológiou, pod ktorou sa otvára originálny profil. Zadná časť je celkovo kompaktnejšia a uhladenejšia: k jej štíhlemu a čistému vzhľadu prispieva aj úplne nové umiestnenie držiaka EČV na blatníku. So športovejším dizajnom ladia aj ráfiky, ktoré si zachovávajú charakteristický dizajn rozdvojenými s piatimi lúčmi, ale majú užšie a ostrejšie tvary.

Z miesta vodiča je okamžite viditeľná pozornosť venovaná detailom a extrémnej racionalizácii ovládacích prvkov: uprostred je úplne nový 7“ plne farebný TFT displej, najväčší v segmente trojkolesových skútrov, zatiaľ čo ovládacie prvky na riadidlách boli úplne prepracované v duchu logiky motocykla, a prinášajú funkčné aj ergonomické výhody. Ostatné ovládacie prvky sú umiestnené na palubnej doske, ktorá bola taktiež vylepšená s cieľom vytvoriť funkčné a užívateľsky prívetivé prostredie, presne ako na palubnej doske luxusného vozidla.

Celkovo vylepšená je aj ergonómia: jazdná pozícia je pohodlnejšia vďaka malým, ale významným zmenám v trojuholníku sedadlo-stúpačky-riadidlá. Tie sú o 10 mm vyššie a posunuté dozadu, zatiaľ čo stúpačky boli znížené o 20 mm. To sa premieta do uvoľnenejšej jazdnej polohy a lepšej kontroly nad strojom. Úplne nové je sedlo jazdca aj spolujazdca, ktoré má teraz viac pozdĺžneho priestoru a môže sa pohodlnejšie držať vyšších madiel. Medzi početné ergonomické vylepšenia patrí aj nové ovládanie parkovacej brzdy. Páka umiestnená vyššie v blízkosti spínacej skrinky je teraz lepšie na dosah, čo uľahčuje jej ovládanie.

Pred kolenami jazdca sú dve ochranné podložky vo farbe sedla a tiež pohodlný, vyťahovací háčik na tašku. Priehradka nad prístrojovou doskou má vo vnútri USB konektor, ideálny pre dobíjanie smartfónu a akéhokoľvek iného zariadenia.

Veľký úložný priestor pod sedlom s vnútorným osvetlením a koberčekom je navrhnutý tak, aby sa dal maximálne využiť; zhruba obdĺžnikový tvar bez schodov a priečok umožňuje využitie každého centimetra. Vďaka tomu sa sem zmestia dve integrálne helmy alebo taška na počítač. Sedlo s praktickou a pohodlnou hydraulickou vzperou a posilňovačom sa odomyká elektricky, a to aj pomocou diaľkového ovládača alebo z aplikácie PIAGGIO MIA.

Užívateľské rozhranie najnovšej generácie

Jedným z charakteristických prvkov novej generácie Piaggio MP3 je bezpochyby komunikácia medzi jazdcom a strojom. Tá funguje okrem iného prostredníctvom úplne nového 7“ plne farebného TFT displeja, najväčšieho v segmente trojkolesových skútrov, a ovládacích prvkov vyvinutých na základe úplne novej logiky, aby bolo možné prehľadnejšie prezerať všetky dostupné informácie a ľahšie ovládať početné funkcie.

V hlavnej časti displeja sú umiestnené primárne údaje – tachometer, otáčkomer, palivomer a ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny – zobrazené v dvoch rôznych verziách, analógovo alebo digitálne. Denné alebo nočné podsvietenie sa mení automaticky podľa svetelného senzora, alebo ho je možné nastaviť ručne v menu. Vďaka väčšej veľkosti displeja je možné použiť ešte čitateľnejšiu a výraznejšiu grafiku. Všetky informácie o ceste (celkové a denné počítadlo kilometrov, priemerná rýchlosť, okamžitá a priemerná spotreba, dojazd) sú zoskupené na pravej strane, rovnako ako všetky upozornenia na hovory a správy a navigačné pokyny systému PIAGGIO MIA. Vďaka praktickému štvortlačidlovému ovládaču na novom ľavom ovládacom bloku je navigácia v menu displeja vždy jednoduchá a intuitívna.

Systém konektivity PIAGGIO MIA (u verzie 400 HPE voliteľný) a špeciálne aplikácie Piaggio – k dispozícii na stiahnutie v App Store alebo Google Play – umožňujú pripojiť ku skútru Piaggio MP3 zariadenia iOS alebo Android cez Bluetooth a rozšíriť tak funkcie prístrojového panelu. PIAGGIO MIA ovláda ako systém infotainmentu, určený pre správu hlasového asistenta, telefónnych hovorov a hudby prostredníctvom praktického joysticku na ľavom ovládacom bloku, tak aj funkciu GPS, vďaka ktorej si môže jazdec zobraziť pokyny navigácie priamo na prístrojovej doske, pokiaľ je cieľ cesty nastavený na pripojenom smartfónu. Maximálne využitie všetkých týchto funkcií ponúka špeciálna Jet helma s integrovanými slúchadlami a Bluetooth interkomom, ktorá je k dispozícii ako príslušenstvo.

Okrem funkcií navigácie, správy telefónnych hovorov a správy hudby využíva multimediálna platforma PIAGGIO MIA plný potenciál nového farebného TFT, ktorý jazdcovi umožňuje priamo na displeji zobraziť množstvo informácií o prejdenej trase a stave vozidla, vrátane priemernej rýchlosti a spotreby alebo kriviek výkonu a krútiaceho momentu s hodnotami zobrazenými v reálnom čase. Všetky informácie sú v aplikácii tiež zaznamenávané a je možné ich na smartfóne prezerať spätne pre každú cestu prostredníctvom súhrnných štatistík a intuitívnej infografiky. Aplikácia tiež umožňuje pomocou smartfónu pohodlne aktivovať funkcie Bike Finder a Follow Me, ktoré pomáhajú blikaním smeroviek a trúbením nájsť skúter na rušných parkoviskách. Praktický systém ďalej ukladá polohu po každom vypnutí zapaľovania, a pomáha potom ľahko nájsť skúter aj v tých najchaotickejších častiach mesta.

Všetky modely nového radu Piaggio MP3 sú ďalej vybavené bezkľúčovým systémom, ktorý umožní aktivovať zapaľovanie bez nutnosti vkladať klasický kľúč, čo zjednodušuje všetky úkony ako je naštartovanie motora, otvorenie sedadla či viečka palivovej nádrže, alebo zamykanie riadenia. To všetko sa dá urobiť pohodlne s diaľkovým ovládačom vo vrecku. Na mieste klasickej spínacej skrinky je praktické tlačidlo: pre naštartovanie ho jednoducho stlačíte (tým aktivujete zapaľovanie, čo potvrdí uvítacia správa na TFT displeji) a otočíte do polohy ON. Štartovanie motora sa potom vykonáva ako obvykle tlačidlom umiestneným na pravej rukoväti.

Piaggio MP3 530 HPE Exclusive: koncentrovaná technológia

Vlajková loď nového radu Piaggio MP3, verzia 530 HPE Exclusive, predstavuje zatiaľ najväčší krok smerom vpred v histórii tohto modelu, a to nielen vďaka početným významným inováciám. Piaggio MP3 530 HPE Exclusive je totiž prvým skútrom na svete vybaveným systémom ARAS (Advanced Rider Assistance Systems).

Inovatívna platforma pre asistenčné funkcie je založená na technológii Imaging Radar 4D a bola vyvinutá vývojovým oddelením Piaggio Fast Forward, vlastným vývojovým centrom pre robotiku Piaggio Group, založeným v roku 2015 a pôsobiacim v Bostone v USA. Je to vôbec prvýkrát, čo boli tieto špičkové senzory – umiestnené uprostred pod skupinou zadných svetiel – použité pri skútri, ktorý sa v porovnaní s automobilom pri zatáčaní oveľa viac nakláňa. Výhody oproti tradičnému asistenčnému systému, založenému na ultrazvukových senzoroch, spočívajú v extrémne širokom zornom poli av spoľahlivosti monitorovania bez ohľadu na svetelné a ďalšie okolité podmienky.

Technológie ARAS na Piaggio MP3 530 Exclusive hrajú zásadnú úlohu v aktívnej bezpečnosti a zaisťujú funkcie systému sledovania slepého uhla (BLIS) a systému asistencie pri zmene jazdného pruhu (LCDAS). Systém BLIS upozorňuje vodiča na prítomnosť vozidiel v mŕtvom uhle spätného zrkadla pomocou špeciálnych výstrah na TFT displeji. Systém LCDAS, ktorý neustále monitoruje priestor za skútrom na vzdialenosť až 30–35 metrov, je tiež schopný identifikovať vozidlá, ktoré sa rýchlo približujú zo strany, a vytvára tak potenciálnu rizikovú situáciu v prípade, že vodič naznačí úmysel zmeniť jazdný pruh. V tomto prípade je vodič upozornený aj prostredníctvom zvláštnej výstrahy na prístrojovej doske.

Piaggio MP3 530 HPE Exclusive má vo výbave aj spiatočku. Funkcia, ktorú Piaggio prvýkrát predstavilo na trojkolesovom skútri v roku 2019 na modeli MP3 500 HPE Sport Advanced, je stále exkluzívnym prvkom výbavy skútra Piaggio MP3 a teraz po novom zahŕňa cúvaciu kameru, ktorá umožňuje ešte jednoduchšie a bezpečnejšie použitie. Spiatočka so zadnou kamerou ďalej zvyšuje praktickosť skútra Piaggio MP3 a uľahčuje parkovanie aj v úzkych garážach, vo svahu alebo v situáciách, kde je obmedzený manévrovací priestor, čo sa v mestách stáva čoraz častejšie. Spiatočka sa aktivuje pomocou špeciálneho ovládača na palubnej doske, keď je motor zapnutý a vozidlo stojí. Pri zaradení spiatočky sa na TFT displeji v ohraničenom priestore objaví záber zo zadnej kamery.

Medzi ďalšie prvky výbavy najvyššej rady patrí tempomat, ktorý je schopný udržovať nastavenú rýchlosť bez držania plynovej rukoväte. Systém, navrhnutý tak, aby spríjemnil jazdu najmä na dlhých cestách, je možné zapnúť a ovládať pohodlne pomocou joysticku umiestneného na ľavej rukoväti.

Motor Piaggio 530 HPE: rekordný výkon v maximálnom pohodlí

Motor s maximálnym výkonom 32,5 kW (44,2 k) pri 7250 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 50 Nm pri 5250 ot./min zažíva svoju premiéru v modeli Piaggio MP3. Vychádza z predchádzajúceho agregátu s objemom 500 cm3, ktorý už predtým bol najvýkonnejším jednovalcom v segmente trojkolesových skútrov. Nový motor si v podstate zachováva rovnaký rekordný výkon, ale dosahuje ho v nižších otáčkach, rovnako ako maximálny krútiaci moment. To sa v praxi prejavuje výrazne lepšími jazdnými vlastnosťami, vyššou celkovou účinnosťou a podstatným znížením vibrácií a hluku, ktoré prispieva k vyššiemu komfortu najmä v stredných a nízkych rýchlostiach mestskej premávky. V prímestskej prevádzke a vyšších rýchlostiach sa potom zlepšenia prejavujú výrazným znížením spotreby.

K spomínaným vylepšeniam prispievajú modernizácie ako je použitie nového a ľahšieho piestu odliateho z hliníkovej zliatiny, čo je neobvyklé riešenie, obvykle určené pre špičkové motocykle. Nová je tiež hlava valcov s väčšími ventilmi, optimalizovaným tvarom spaľovacej komory a vačkovým hriadeľom s novým, optimalizovaným zdvihom ventilov. Motor 530 HPE využíva aj novú riadiacu jednotku Magneti Marelli 11MP s elektronickým plynom ride by wire, ktorý umožňuje voľbu troch jazdných režimov. Tie si jazdec vyberá pomocou tlačidla štart: ECO, COMFORT a ŠPORT. V režime SPORT je reakcia na plyn citlivejšia, zatiaľ čo v režimoch COMFORT a ECO je plynulejšia a progresívnejšia. V poslednom menovanom režime sa tiež zníži maximálny výkon. Jazdné režimy zároveň ovplyvňujú funkciu kontroly trakcie ASR, ktorá zasahuje menej intenzívne v režime SPORT, zatiaľ čo v ostatných dvoch režimoch je kalibrovaná na jazdné povrchy s horšou priľnavosťou. Rozsiahle vylepšenia na motore tiež zvýšili už tak vynikajúcu spoľahlivosť a následne znížili interval niektorých rutinných servisných úkonov, ako je kontrola ventilových vôlí, ktorá je teraz predpísaná po každých 20 000 km.

Motor Piaggio 400 HPE: VÝKON A ÚČINNOSŤ

Jednovalcový štvordobý štvorventilový motor 400 HPE s maximálnym výkonom 26 kW (35,3 k) pri 7500 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 37,7 Nm pri 5750 ot./min s kvapalinovým chladením a elektronickým vstrekovaním paliva bol vždy považovaný za najlepších motorov vo svojej kategórii. Vyniká niekoľkými technickými prvkami odvodenými od motocyklov, ako je napr. viaclamelová mokrá spojka. Tá podáva lepší a konzistentnejší výkon, a to aj pri vysokom tepelnom namáhaní, eliminuje akékoľvek cukanie a otrasy, ktoré sa vyskytujú pri bežných prevodovkách pri rozjazde z úplného zastavenia, a tiež zaisťuje mimoriadny zážitok z jazdy.

Inžinieri Piaggio vychádzali z už tak extrémne účinného motora – predchádzajúceho jednovalca s objemom 350 cm3 – a v prípade 400 HPE sa zamerali na niekoľko aspektov s cieľom ďalej zlepšiť mechanický a termodynamický výkon a tiež znížiť vibrácie a hluk. Použitie dlhšej a ľahšej ojnice, rovnako ako piestu, ktorý bol tiež odľahčený a odliaty z hliníkovej zliatiny, prispelo k zníženiu striedavých zotrvačných síl, čo má za následok menej vibrácií prenášaných do skútra. To sa premieta do vyššieho celkového komfortu, najmä pri cestovnej rýchlosti, a zdôrazňuje prímestský cestovný charakter modelu Piaggio MP3 400 HPE.

Motor je tiež vybavený inovatívnym systémom patentovaným spoločnosťou Piaggio PCV – Positive Crankcase Ventilation, pozostávajúcim z dvoch lopatiek zabudovaných do kľukovej skrine, ktorého cieľom je znížiť straty pri čerpaní, a tým podporiť zvýšenie výkonu. Pokiaľ ide o výkon aj krútiaci moment, motor využíva výhody špecifického sacieho potrubia a optimalizovaného zdvihu ventilov. Na druhej strane progresívny typ napínača reťaze prispieva k tichšiemu chodu ventilových rozvodov. Celková účinnosť ťaží z niekoľkých zmien v rôznych oblastiach: medzi ne patrí optimalizácia tvaru spaľovacej komory pomocou výpočtov CFD, vysokotlakový vstrekovač, ktorý lepšie rozprašuje palivo, a použitie menej viskózneho motorového oleja (5W-40). Kryt automatickej prevodovky s variátorom (CVT) má tvar, ktorý zlepšuje chladenie remeňa, k čomu prispieva aj väčší ventilátor.

Maximálna bezpečnosť: tri kolesá, ABS a ASR

Nové Piaggio MP3 je aj naďalej vybavené exkluzívnou patentovanou technológiou dvojitého nezávislého zavesenia nakláňaných predných kolies spoločnosti Piaggio, ovládanou jedinečným štvortyčovým prepákovaním odpruženia, ktorý európsky líder navrhol a vyvinul skôr ako akýkoľvek iný výrobca na svete, aby zaistil maximálny pôžitok z jazdy v úplnom bezpečí.

Mechanizmus sa skladá zo štyroch hliníkových ramien spojených so štyrmi kĺbmi, ktoré sú pevne spojené s centrálnou objímkou, a dvoch bočných objímok spojených s ramenami pomocou čapov a guľôčkových ložísk. Vnútri postranných „rukávov“ sa otáča pravá a ľavá rúrka riadenia v klasickom jednoramennom usporiadaní.

Aretačný mechanizmus predného zavesenia, charakteristický prvok talianskeho trojkolesového skútra, mení rovnováhu modelu Piaggio MP3 z dynamickej na statickú. Naštartujte Piaggio MP3 a skúter zostane stáť rovno na troch kolesách aj bez stojana (ktorý je napriek tomu namontovaný). Na aktiváciu náklonu stačí pridať plyn alebo použiť špeciálne tlačidlo – to znamená, že sa nemusíte dotknúť nôh zeme a môžete zaparkovať Piaggio MP3 kdekoľvek, ľahko a bez námahy.

Pri vývoji nového Piaggia MP3 prešiel tento mechanizmus zavesenia odľahčovacím procesom. Ramená štvorstranného zavesenia boli nahradené ľahšími komponentmi, zatiaľ čo rám, ktorý nesie aretáciu predného zavesenia – rovnako ako riadiacu jednotku ABS a strednú časť kapotáže – už nie je vyrobený z oceľových rúrok, ale má konštrukciu z tvarovaného plastu. Aj vďaka ďalším odľahčením sa verzia 530 HPE môže oproti predchádzajúcej generácii Piaggio MP3 pochváliť celkovým znížením hmotnosti 7 kg, ktoré sa premieta do lepšej dynamiky. K tomu napomáha aj skutočnosť, že chladič bol presunutý do nižšej polohy medzi predné kolesá a podlahu.

Všetky modely nového radu Piaggio MP3 využívajú protiblokovací brzdový systém ABS integrovaný s kontrolou trakcie ASR (Acceleration Slip Regulation). Vypínateľný systém ASR (ktorý u skútra prvýkrát predstavila značka Piaggio) zaručuje bezpečnosť tým, že bráni preklzávaniu zadného kolesa na nebezpečných povrchoch, ako je mokrý asfalt. Systém kontroly trakcie ponúka dve úrovne intenzity zásahu (NORMAL a SPORT) v závislosti na zvolenom jazdnom režime pri verzii 530 HPE, zatiaľ čo pri verziách 400 HPE ich možno zvoliť ručne stlačením štartovacieho tlačidla pri zapnutom motore.

Trojkanálový systém ABS, vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Continental, maximalizuje aktívnu bezpečnosť, bráni zablokovaniu kolies pri brzdení a poskytuje plnú kontrolu nad strojom za všetkých okolností. Piaggio MP3 využíva na všetkých troch kolesách brzdový systém s priemerom kotúčov až 258 mm. Brzdový systém obsahuje nové a účinnejšie hlavné brzdové valce: to sa premieta do menšej sily, ktorú treba vyvinúť na páčky, a tiež do väčšieho modulárneho brzdného účinku.

Vyššiu bezpečnosť a ešte hladšiu jazdu zaisťujú veľké predné kolesá s priemerom 13 palcov.

Verzie a farby

Nové Piaggio MP3 je k dispozícii v troch rôznych verziách: vedľa Piaggio MP3 400 HPE s elegantným a obľúbeným vzhľadom prichádza Piaggio MP3 400 HPE Sport, ktoré sa vyznačuje drsnejšími a športovejšími detailmi a vybavením Piaggio MIA. Vrcholný model ponuky, Piaggio MP3 530 HPE, je k dispozícii výhradne v jedinečnom pakete Exclusive.

Piaggio MP3 400 HPE

Dve elegantné metalické farebné prevedenia s lesklým povrchom charakterizujú najklasickejší výbavový balíček tohto radu. Piaggio MP3 400 HPE je k dispozícii vo verziách Nero Cosmo a Grigio Cloud v kombinácii s čiernym sedlom s čiernym a šedým prešívaním a grafitovo šedými ráfikmi kolies. Paket dopĺňa vonkajšia matná šedá povrchová úprava a vnútorná povrchová úprava (rámik prístrojovej dosky, palubná doska) v hrejivom chróme, hrejivej saténovo matnej chrómovej farbe.

Piaggio MP3 400 HPE Šport

Piaggio MP3 400 HPE Sport je k dispozícii v štyroch farebných prevedeniach: Nero Meteora, Bianco Luna, Grigio Titanio a Arancio Sunset Matt, pričom všetky farby prichádzajú v kombinácii s čierno lakovanými ráfikmi kolies a čiernym sedlom s kontrastným červeným prešívaním. Športový vzhľad podčiarkujú ďalšie červené detaily, ako sú pružiny predných a zadných tlmičov a prvky na ráfikoch kolies. Lesklá čierna farba na vonkajších povrchoch vrátane prednej masky vytvára ďalší výrazný kontrast, zatiaľ čo vnútorné povrchové úpravy (rámik prístrojovej dosky, palubná doska, lišty na stredovom tuneli) sú v matnej šedej farbe. Súčasťou štandardnej výbavy sú predné brzdové kotúče s vlnitým okrajom a podlaha s hliníkovými vložkami.

Piaggio MP3 530 HPE Exclusive

Piaggio MP3 530 HPE v ​​bohatej výbave prichádza v štyroch polomatných farebných prevedeniach – Blu Oxygen Matt, Grigio Titani, Nero Meteora a Grigio Cloud Matt – v kombinácii s rafinovanými detailmi v bronzovej farbe na ráfikoch kolies, na kryte prevodovky a na prešívanie sedadiel. Paket dopĺňajú grafitovo šedé ráfiky kolies, vonkajšia matne šedá povrchová úprava a vnútorné povrchové úpravy (rámik prístrojovej dosky, palubná doska, pruhy na stredovom tuneli) v hrejivom chróme. Súčasťou sériovej výbavy sú predné brzdové kotúče s vlnitým okrajom a podlaha s hliníkovými vložkami.

CENY KOMPLETNÉHO RADU MP3 NA SLOVENSKOM TRHU:

  • PIAGGIO MP3 300 – 6 599 eur
  • PIAGGIO MP3 300 SPORT – 6 799 eur
  • NOVÝ PIAGGIO MP3 400 HPE RST – 9 799 eur
  • NOVÝ PIAGGIO MP3 400 HPE SPORT RST – 10 699 eur
  • NOVÝ PIAGGIO MP3 530 HPE EXCLUSIVE – 12 499 eur
Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu