• Fanúšikovia Subaru na Slovensku sa dočkali. Je tu druhá generácia ikonického a najzábavnejšieho modelu. Prichádza Subaru BRZ so zadným náhonom, s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a v jednom stupni výbavy – FINAL EDITION
  • Nový 2,4-litrový atmosférický motor Boxer zaručuje silnú akceleráciu a hladkú jazdu
  • Subaru BRZ má ostrejšie jazdné vlastnosti a dynamickejší podvozok, vďaka čomu sa ľahšie ovláda a prináša viac zábavy za volantom

SUBARU BRZ je čisto športový automobil s pohonom zadných kolies a motorom vpredu. Ide o motor Subaru Boxer s protibežnými piestami, namontovaný do najnižšej možnej polohy, aby sa v plnej miere využili jeho prirodzené prednosti ako nízke ťažisko, nízka hmotnosť a kompaktné rozmery. Model prvej generácie ponúkal špičkové jazdné vlastnosti práve vďaka jednému z najnižšie položených ťažísk na svete.

SUBARU BRZ modelového roka 2023 vzniklo s cieľom ponúknuť ešte viac potešenia z jazdy, identitu pravého športiaka a ako pridanú hodnotu aj väčší „pocit istoty“. Nový športiak SUBARU BRZ, v ktorom môže každý vodič zažiť radosť z jazdy, prešiel značným vývojom v každom jednom ohľade.

Model SUBARU BRZ druhej generácie vzišiel zo spoločného vývojového projektu s automobilkou Toyota Motor Corporation v rámci spoločného úsilia oboch spoločností vyrábať stále lepšie a lepšie vozidlá.

Hlavné prvky nového modelu SUBARU BRZ

  • Pôžitok z jazdy, špecifický pre športové automobily

Podarilo sa dosiahnuť ešte väčší pôžitok z jazdy, ktorý je typickým znakom všetkých čisto športových automobilov a vytvára citové puto medzi vodičom a jeho autom.

S modernizovanou pohonnou jednotkou si pri šoférovaní užijete viac zábavy

  • Celkom nový model SUBARU BRZ využíva nový 2,4-litrový motor Subaru Boxer. Vďaka zväčšeniu zdvihovému objemu, celkovému zvýšeniu účinnosti na strane nasávania i výfuku a zníženiu trenia, dodáva tento motor v porovnaní s predošlým modelom o 15 % vyšší krútiaci moment. Prináša pocit plynulého zvyšovania otáčok a ostrú odozvu na stlačenie plynového pedála, zásluhou čoho si vychutnáte mohutnú akceleráciu a citeľný nárast výkonu.

Vylepšené jazdné vlastnosti zaručujú dokonalý zážitok z jazdy

  • Pri návrhu novej karosérie uplatnila automobilka znalosti a postupy získané pri vývoji svojej globálnej platformy Subaru, pričom zaviedla aj nové metódy, ako napríklad konštrukciu vnútorného rámu či použitie konštrukčných lepidiel. Karoséria tak ponúka o 60 % vyššiu pevnosť v priečnom ohybe vpredu a o 50 % vyššiu torznú tuhosť. Tuhšia karoséria prináša lepšiu odozvu riadenia, svižnejšie jazdné vlastnosti a lepší záber kolies v zákrutách.
    • Použitie hliníka na výrobu strechy, predných blatníkov a kapoty umožnilo minimalizovať nárast hmotnosti v dôsledku väčšieho motora a pridaných konštrukčných vylepšení na zvýšenie bezpečnosti pri zrážke. Navyše to pomohlo optimalizovať rozloženie hmotnosti a znížiť ťažisko, čím sa zasa zvýšila celková obratnosť vozidla.

Prepracovaný zovňajšok vyvoláva vysoké očakávania vo vzťahu k zábave za volantom

Dizajn oplývajúci dynamikou športového automobilu na prvý pohľad evokuje vyhliadky na športovú jazdu.

Dynamický vonkajší dizajn vytvára očakávania z hľadiska jazdného výkonu

  • Nižšie posadená a širšia šesťuholníková mriežka chladiča poukazuje na nízke ťažisko modelu SUBARU BRZ. Charakteristická línia, ktorá vychádzajú od mriežky chladiča a pokračuje naprieč predným blatníkom smerom k zadnej časti vozidla, zasa vypovedá o pevnom jadre karosérie.
    • Dynamický kontrast medzi úzkou kabínou a mohutnými blatníkmi evokuje vyhliadky na vysoký výkon hodný športového auta.
    • Použilo sa viacero aerodynamických prvkov, ako napríklad spojlery na bočných prahoch či prieduchy za prednými blatníkmi. Tieto prvky nielenže umocňujú dizajn exteriéru, ale vďaka funkciám, ktoré plnia, dosahuje vozidlo maximálny výkon.

V organizovanom interiéri sa vodič ľahšie ústredí na jazdu

  • Jednoduchý, vodorovne orientovaný prístrojový panel s nízko položeným štítom prístrojov poskytuje širší výhľad, aby ste sa mohli lepšie sústrediť na jazdu.
    • Vďaka kombinácii 7-palcového TFT displeja a segmentového LCD displeja vie vodič za rôznych podmienok, počnúc každodenným používaním až po športovú jazdu, intuitívne a rýchlo rozpoznať dôležité informácie na digitálnom združenom prístroji.
    • Anatomické športové sedadlo s pevnými bočnými oporami presne prenáša pohyby vozidla, pričom únavu vodiča znižuje na minimum.

Maximálny pôžitok z jazdy vďaka vyššej bezpečnosti vozidla

Zároveň sa zvýšila aj úroveň bezpečnosti, aby ste si mohli naplno užívať radosť z jazdy v čisto športovom aute.

Zvýšená bezpečnosť pri zrážke

  • Bezpečnosť vozidla pri zrážke sa podarilo zvýšiť pomocou silnejšej karosérie, ktorá využíva väčší podiel vysokopevnej ocele a vylepšené systémy na ochranu cestujúcich.
Technické údaje6MT 
Dĺžka/šírka/výška (mm)4 265/1 775/1 310
Rázvor (mm)2 575 
    Motor  Typ2,4-litrový štvorvalcový s protibežnými piestami
(systém priameho vstrekovania paliva a vstrekovania paliva do sacieho kanála <TOYOTA D-4S®*4>)
Max. výkon (k)172 kW /234 koní/
Max. krútiaci moment (Nm/min-1) 7000
Systém pohonuPohon zadných kolies
Zavesenie kolies [vpredu/vzadu]Nezávislé zavesenie 4 kolies
vzpery MacPherson, spodné ramená tvaru L, vinuté pružiny, stabilizátor/lichobežníková náprava, vinuté pružiny, stabilizátor
Disky18-palcové z hliníkovej zliatiny
Pneumatiky215/40 R18
Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu