Od uvedenia aplikácie BMW i Remote v roku 2013, nasledovanej aplikáciou BMW Connected, ponúka BMW možnosť bez námahy prepojiť mobilný telefón s vozidlom. Aplikácia novej generácie je teraz dostupná zákazníkom na tridsiatich európskych trhoch, vrátane Slovenska, tiež  v Číne a v Kórei: aplikácia My BMW prichádza v novom dizajne, s jednoduchým a intuitívnym používateľským ovládaním a s novými službami, ktoré podporujú individuálnu elektromobilitu.

Navigačná mapa v aplikácii My BMW

Navigačná mapa v aplikácii My BMW

Súhrn hlavných funkcií:

  • Aplikácia My BMW je novým univerzálnym prepojením s vozidlom. Zobrazuje informácie o stave vozidla a v závislosti od výbavy umožňuje aktivovať niektoré funkcie na diaľku (napríklad lokalizovať vozidlo, zamknúť a odomknúť dvere, monitorovať okolie vozidla (Remote 3D View)).
  • Pomocou integrovanej funkcie vyhľadávania je možné jednoducho vyhľadať destináciu a následne ju poslať z aplikácie priamo do navigačného systému vozidla. Prenos destinácií je možný aj z aplikácií tretích strán. Mapa zobrazuje aktuálnu dopravnú situáciu, čerpacie a nabíjacie stanice a tiež možnosti parkovania.
  • Prostredníctvom aplikácie My BMW sú zákazníci informovaní o dostupných aktualizáciách softvéru na diaľku (Remote Software Upgrades) a môžu si ich jednoducho stiahnuť doma predtým, ako ich prenesú a nainštalujú vo vozidle. S Remote Software Upgrades ponúka spoločnosť BMW Group operačný systém BMW Operating System 7, ktorý pravidelne prináša nové a vylepšené digitálne prvky. Vďaka nemu bude softvér vozidla vždy aktuálny.
  • Digitálny kľúč BMW Digital Key, ktorý premení iPhone na kľúč od vozidla, je možné prostredníctvom aplikácie My BMW pohodlne nastaviť v niekoľkých krokoch (vo vozidle musí byť potrebný hardvér). Vozidlo je potom možné používať bez fyzického kľúča a tento prístup môžu zdieľať až piati ďalší používatelia. Pri odosielaní kľúča je tiež možné nastaviť isté obmedzenia, napríklad obmedziť maximálnu rýchlosť – výborné pre začínajúcich vodičov.
  • Aplikácia My BMW umožňuje vo vozidlách s operačným systémom BMW Operating System 7 používanie hlasového asistenta Amazon Alexa. Keď si zákazník v aplikácii pripojí svoj Amazon účet, môže vo vozidle používať hlasového asistenta vyslovením aktivačného slova „Alexa” alebo stlačením tlačidla. Zákazník môže využiť toto hlasové ovládanie na prehrávanie hudby, prístup k správam, ovládanie kompatibilných inteligentných domácich zariadení a na prístup k mnohým ďalším funkciám. Alexa je na začiatok dostupná v Nemecku, Rakúsku, Španielsku, Taliansku a vo Veľkej Británii. V ďalších krajinách bude spustená od marca 2021.
  • Aplikácia prináša doplnkové funkcie pre elektrifikované vozidlá BMW ako napríklad vylepšený prehľad elektrického dojazdu, stav a históriu dobíjania. Pomocou časovača nabíjania a klimatizácie v aplikácii môže zákazník upraviť proces nabíjania definovaním určitých časových okien a času odchodu. Okrem toho je možné pre väčšie pohodlie vozidlo v zime vopred vykúriť alebo v lete vychladiť.
  • Funkciu BMW Points odmení majiteľov BMW plug-in hybridných modelov za jazdu na elektrinu: zákazník zbiera body, ktoré si v rámci služby BMW Charging môže zameniť za určitý čas nabíjania zdarma. Aplikácia My BMW umožňuje zákazníkom sledovať body a spravovať ich. Funkcia BMW Points je už dostupná v Belgicku, Nemecku, Francúzsku, Rakúsku, Holandsku a vo Švajčiarsku.
  • Personalizácia: po pripojení osobného profilu BMW ID je možné rýchlo a automaticky nastaviť individuálne preferencie v ktoromkoľvek aktuálnom vozidle BMW. Vďaka aplikácii My BMW je prihlasovanie ešte jednoduchšie – namiesto manuálneho zadávania mena a hesla zákazník jednoducho naskenuje QR kód a bezpečne prenesie svoje užívateľské nastavenia. Prostredníctvom aplikácie si tiež používateľ môže vybrať profilový obrázok, ktorý sa automaticky prenesie do vozidla.
  • Aplikácia My BMW ponúka jednoduchý prístup do ekosystému BMW. Umožňuje priamy kontakt so servisným partnerom BMW Service Partners a zákazníci majú prehľad o servisných požiadavkách vozidla. Ak je to potrebné, termín je možné dohodnúť priamo v aplikácii. V prípade problémov s vozidlom je možné spojiť sa s asistenčnou službou BMW Roadside Assistance. Po zadaní súhlasu personál servisu lokalizuje vozidlo, zistí jeho stav a tak je možná okamžitá asistencia na diaľku. Zároveň môže zákazník sledovať jazdu servisného vozidla. Aplikácia tiež umožňuje jednoduchý prístup do online obchodov BMW ConnectedDrive Store a BMW Online Shop.

Aplikáciu novej generácie je možné bezplatne stiahnuť z obchodov s aplikáciami Google Play Store a z Apple App Store. Do polovice roka 2021 bude aplikácia My BMW dostupná v 23 jazykoch a vo viac ako 40 krajinách vrátane USA, Kanady, Brazílie a Mexika a rovnako aj na ďalších trhoch v juhovýchodnej Ázii.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu