O tom, čo všetko Mitsubishi L200 ponúka a čo všetko zvládne nie je nutné písať, nakoľko som to robil už niekoľkokrát (viď popisy a odkazy nižšie), no určite by vás mohlo zaujímať, v čom je iná špeciálna edícia Power Performance.

Ako som sľúbil, všetko čo Mitsubishi L200 aktuálnej generácie ponúka a čo zvládne nájdete v nasledovných článkoch: Prvé jazdy s novou generáciou – TU, redakčný test novej generácie – TU, test špeciálnej off-road verzie L200 Mountain Sherpa – TU. S výborne vyladenou edíciou Mountain Sherpa som bol pár mesiacov po klasickom redakčnom teste aj na off-tripe v chorvátsku, kde som si ju vyskúšal so strešným stanom Yakima SkyRise HD a v prostredí, ktoré má toto auto v génoch – hory, skaly, voda a nekonečné cestovanie (video ukážky z tripu nájdete na Instagrame – TU).

L200
Mitsubishi L200 Mountain Sherpa

L200 / Power Performance

V prvom rade je dôležité vedieť, že tento mierne upravený, no veľmi štýlový model vychádza z prevedenia, resp. výbavy INSTYLE, ktorá má príplatkovú metalízu a paket L200+, ktorý zvyšuje výkon tohto modelu na 127 kW (173 ps) a 502 Nm, čo v reáliách skutočne cítiť. Základom každej novej L200 je naftový motor s objemom 2,3-litra (150 ps / 400 Nm), ktorý je kombinovaný s absolútne bezproblémovým 6-stupňovým automatom (pracovné verzie aj so 6-stupňovým manuálom).

Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies a systém Super Select-II s uzávierkou medzinápravového diferenciálu. V teréne je tento model mimoriadne schopný, pričom si po viacerých skúsenostiach a tisíckach kilometrov trúfam napísať, že ide o najvšestrannejší pick-up na našom trhu, ktorý spĺňa všetky očakávania.

Mitsubishi L200 Power Performance
Mitsubishi L200 Power Performance

Skvelý základ vylepšila úprava Power Performance

Mitsubishi L200 si môžete upraviť podľa predstáv a fantázii sa extra hranice nekladú. Môže to byť úplne „obyčajný“ pick-up do roboty, špeciál do lesa alebo expedičné vozidlo, s ktorým sa nemusíte báť vyraziť do sveta. Alternatív je, samozrejme, ešte viac a jednou z nich je tzv. show-car, ktorý je pútačom pre všetky okoloidúce oči, čo dokonale vystihuje model Power Performace so špecifickou grafickou úpravou zovňajšku (fólia na aute) a veľmi neobyčajným zvukovým prejavom, o ktorý sa postaral systém od spoločnosti Kufatec.

Musíte uznať, že toto auto len tak neprehliadnete. Výraznú oranžovú farbu dopĺňa čiernobiela grafika, čoho výsledkom je unikátny dizajn, ktorý robí toto auto jedinečným. To ale nie je všetko, lebo táto úprava sa zamerala aj na funkčnú + praktickú stránku auta. V rámci korby si môžete všimnúť čierny pevnostný rám, ktorý dáva tomuto modelu ešte viac vyniknúť + hliníkovú roletu korby so separátnym uzamykaním, vďaka čomu je tento priestor využiteľný ako kufor (pozor – prach a voda sa cez roletu čiastočne dostať môže).

Mitsubishi L200 Power Performance
Mitsubishi L200 Power Performance

Korba je vybavená aj plastovou vložkou, takže chránite základ karosérie a nechýba ani záťažový protišmykový koberec. Určite viete, že korba môže byť vyhotovená v rôznych prevedeniach, pričom mne osobne vyhovuje ešte viac ako roleta vyklápací kryt s tesnením a výsuvná konzola, ako to mal model Mountain Sherpa.

V rámci osvetlenia sa toho veľa nezmenilo, takže tu nie je kompletná zostava prídavných LED svetiel, no jedna plochá LED rampa smerujúca dopredu od ARB tu je a v noci zásadne pomáha (nie je prepojená s diaľkovými svetlami – zapína sa samostatne spínačom). Toto svetlo nie je vhodné používať na verejných komunikáciách, ale popravde… veď viete :).

Mitsubishi L200 Power Performance
Mitsubishi L200 Power Performance: Deti mali radosť, no v prvom rade je dôležité, že napr. aj na kontrolu vinohradov budete chodiť s radosťou. V období dažďov sa na túto cestu bežným autom nedostanete.

Určite vás zaujíma aj ten neobyčajný zvukový prejav, však? Originál je len jeden, takže 2.3-litrový agregát má svoj typický zvuk, ktorý nie je nijak prenikavý ani rušivý, ba naopak, v kabíne ho za bežných okolností takmer nepočuť. Ak však chcete, tak so systémom Kufatec môže aj toto auto znieť ako pravý americký 8-valec.

Ako? Veľmi jednoducho, Kufatec Sound Booster je systém, ktorý sa skladá z externého generátoru zvuku (reproduktoru), ktorý má vlastnú riadiacu jednotku (ďalej „RJ“), ktorá dokáže spolupracovať s RJ automobilu a reagovať tak na štartovanie, pridanie plynu, aktuálne otáčky motora a pod.

L200: Interiér, ktorý vás neunaví

Požadovaný level si nastavíte cez aplikáciu v mobile (komunikácia je prostredníctvom Bluetooth) a užívate si zvuk napr. 8-valcového motora. Znie to celkom verne, pričom laik môže mať pokojne dojem, že ide o reálny zvuk daného auta. Avšak, znalejší človek, ktorý sa o autá trošku zaujíma bude tušiť, že to nie je zvuk, ktorý vie tento agregát reálne generovať :).

Je dôležité vedieť!

Model L200 Power Performance je ideál pre extroverta, ktorý má rád poriadne a funkčné autá, no ja by som rád dodal ešte zopár faktov, ktoré sa mi opäť potvrdili. Po „XY“ kilometroch s týmto modelom stále tvrdím, že z pohľadu posedu/pohodlia mi tento pick-up vyhovuje na dlhé cestovanie najviac, no zároveň dáva aj najviac informácií z cesty, čo  v preklade znamená, že jednoznačne cítite každý výmoľ, jamu a pod.

Mitsubishi L200 Power Performance
Mitsubishi L200 Power Performance: Dizajn zadných LED svetlometov je vydarený a zakaždým, keď pôjdete večer skontrolovať stav elektrického oplotenia okolo dobytku sa nimi môžete kochať.

To je ale podvozku na rebrinovom ráme úplne jedno, lebo ani obrubník nie je zásadnou prekážkou :). Treba si však na to zvyknúť, hlavne ak prechádzate na tento model z konvenčného SUV. Rovnako tak oceňujem výkon, ktorý síce nie je dych berúci, no s paketom L200+ je tých 173 koní a 502 Nm cítiť, čo oceníte nielen počas manévrov na okresných cestách, ale aj v práci, keď dáte na korbu veľký balík slamy alebo tonovú paletu. Rovnako to platí aj v prípade ťahania brzdeného prívesu do hmotnosti 3,1 tony.

Ďalšia podstatná vec, ktorá sa mi dlhodobo páči, a to v rôznych prevedeniach, je spotreba. Ak sa extra nenaháňate, tak L200 dokáže jazdiť aj so spotrebou pod 8-litrov. Dlhodobý priemer, v ktorom sú zahrnuté diaľnice i terén sa pohybuje okolo 9 až 10 l/100km, čo je stále veľmi dobré číslo s ohľadom na to, ako veľké je toto auto a čo všetko sa s ním dá robiť. Rovnako tak mi nedá, aby som nespomenul dizajn, ktorý je aj bez akýchkoľvek úprav mimoriadne vydarený. Toto sa Japoncom veľmi podarilo.

Mitsubishi L200 Power Performance
Mitsubishi L200 Power Performance: Nie, ak chcete vlastniť Mitsubishi L200, tak nebudete potrebovať aj vlastný ropný vrt 🙂

Na záver iba toľko, že..

Ak chcete vlastniť pekné, moderné a hlavne mimoriadne funkčné auto – či už s ohľadom na prácu, cestovanie alebo rodinu, tak tento model vám môžem bez akýchkoľvek výčitiek odporučiť. Mňa si získal už dávno a každým ďalším testom sa moja náklonnosť prehlbuje. Z celkového pohľadu na Mitsubishi ma mrzí iba to, že táto automobilka nemôže na náš trh doniesť všetky modely a novinky kvôli eko-teroru vychádzajúceho z európskeho parlamentu, čo je veľká škoda.

Automobil do testu zapožičala spoločnosť: Mitsubishi Motors CZ/SK

Ceny: Mitsubishi L200 INSTYLE – od 43 390 eur / príplatková metalíza – 650 eur / paket L200+ (navýšenie výkonu) – 1199 eur / + doplnky ako LED rampa, hliníková roleta a pod.

  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance
  • Mitsubishi L200 Power Performance

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu