Spoločnosť BMW Group predstavila na CESe víziu digitálneho zážitku budúcnosti, ktorý sa odohráva vo vozidle aj v jeho okolí.
Vozidlo BMW i Vision Dee predstavuje štúdiu futuristického sedanu strednej triedy. Označenie Dee znamená Digital Emotional Experience (Digitálny emocionálny zážitok). Čo to konkrétne znamená? BMW Head-up displej sa natiahne na celú šírku čelného skla. Od roku 2025 sa táto inovácia stane dostupnou súčasťou modelového radu vozidiel NEUE KLASSE.

BMW zároveň zlepšilo využiteľnosť technológie na zmenu farby. Prvý raz sa predstavila na vozidle BMW iX Flow Featuring E Ink, kde ponúkala možnosť zmeny medzi čiernou a bielou farbou. Štúdia BMW i Vision Dee teraz predstavuje možnosť zmeny farby exteriéru v rámci palety 32 farieb.

So svojimi takmer ľudskými schopnosťami inteligencie dokáže vozidlo BMW i Vision Dee previesť vodiča nielen reálnymi situáciami na cestách, ale aj jeho digitálnym prostredím.
Päť krokov do sveta virtuálnej reality
Tzv. posúvač do zmiešanej reality BMW, v spojení s pokročilým BMW Head-up displejom, predstavuje digitálnu novinku a centrálny ovládací prvok štúdie BMW i Vision Dee. Využíva skryté ovládače na ovládacom paneli, pričom sa môžete rozhodnúť, koľko digitálneho obsahu si chcete zobraziť na BMW Head-up displeji. Výber v piatich krokoch siaha od analógových informácií o jazde, cez obsah z komunikačných systémov, premietanie rozšírenej reality, až po vstup do virtuálnych svetov. Na postupné potlačenie okolitej reality môžu poslúžiť aj zatmaviteľné okná. BMW i Vision Dee dokáže priniesť aj zážitok zo zmiešanej reality, ktorý zapojí rôzne zmysly bez používania ďalších nástrojov.

Pokročilý BMW Head-up displej od roku 2025
BMW i Vision Dee prinesie premietanie informácií na celú šírku čelného skla a na najväčšiu možnú plochu. Tá sa stane obrazovkou až po aktivovaní. Spoločnosť BMW Group tak odhaľuje obrovský potenciál projekčnej technológie a štúdia BMW i Vision Dee ukazuje, ako v budúcnosti možno pokročilý Head-up displej využiť na zobrazovanie a ovládanie. Štandardná produkčná verzia prvku BMW Head-up displej so zobrazovaním na celú šírku čelného skla sa od roku 2025 predstaví vo vozidlách z modelového radu vozidiel NEUE KLASSE.

Uvítacie animácie s hlasom a ikonami
Digitálny zážitok sa začína už na vonkajšej strane vozidla s na mieru upravenými uvítacími animáciami, ktoré spájajú grafické prvky, svetelné a zvukové efekty. Prirodzený jazyk slúži ako najjednoduchšia a najintuitívnejšia forma interakcie umožňujúca dokonalé porozumenie medzi ľuďmi a ich vozidlami. Svetlomety a uzatvorená ľadvinová maska chladiča BMW spoluvytvárajú na jednotnom podklade fygitálnu (spojenie fyzického a digitálneho) ikonu, čím vozidlu umožňujú vytvoriť rôzne výrazy tváre. To znamená, že BMW i Vision Dee dokáže ľudí osloviť a zároveň vizuálne vyjadriť nálady ako radosť, údiv, či súhlas. BMW i Vision Dee dokáže premietnuť vodičovho avatara priamo na bočné okno.
Svetová premiéra plnofarebnej technológie E Ink
BMW i Vision Dee, na rozdiel od minuloročného jednoduchého prepínanie medzi bielou a čiernou, teraz predvádza viacfarebný, plne variabilný a individuálne nastaviteľný exteriér. Na karosériu sa nanesie film v podobe ePaper od firmy E Ink, partnera spoločnosti BMW, čím vznikne táto magická prezentácia farieb. Paleta teraz obsahuje 32 farieb.
Povrch karosérie BMW i Vision Dee pokrýva 240 samostatne ovládateľných panelov E Ink. Vďaka tomu sa v priebehu sekundy môže na vozidle zobraziť a vymeniť takmer nekonečné množstvo vzorov. Proces laserového vyrezávania na vytvorenie filmu ako aj jeho elektronické ovládanie vzišli zo spoločného vývoja s firmou E Ink. Prispôsobenie technológie zakriveným povrchom vozidla a programovanie animácií vyvinuli konštruktéri spoločnosti BMW .
Reduktívny dizajn — vnútri aj vonku
Exteriér vozidla možno definovať ako klasický trojpriestorový sedan, ktorý tvorí základ značky BMW. Tradičné dizajnové prvky ako ľadvinová mriežka chladiča, dvojité okrúhle svetlomety a Hofmeisterov oblúk dostali nové stvárnenie, pričom fygitálne ikony nahradili analógové prvky. To dáva štúdii BMW i Vision Dee ľudský charakter.

V interiéri sa digitalizácia spája s minimalistickým využívaním materiálov, ovládačov a displejov, takže nič nerozptyľuje od digitálneho zážitku a nového pocitu z rozšírenej radosti z jazdy. Nekonvenčný dizajn volantu, so stredovými vertikálnymi ramenami, vytvára dotykové body, ktoré po priblížení, prípadne dotyku ožívajú a dajú sa ovládať pohybom palca. Tieto fygitálne dotykové plochy ovládajú výber obsahu premietaného na čelnom skle.
Prečítajte si tiež