Kamera do auta je super vec.

Ak sa niečo stane a vy ste v práve, máte so sebou svedka, aj keď ste v aute sami. Ako dôkaz to na súde nemusí vždy uspieť, ale určite je lepšie mať nahraté video v ruke.

Kamier do auta je veľa, ale ak naozaj chcete mať zodpovedného svedka, ktorý vidí a tak trochu aj počuje, tak potrebujete niečo naozaj poriadne. Kamera DOD LS470W+ je presne niečím takým, poradí si aj s náročnými svetelnými podmienkami. Rozlíšenie obrazu je Full HD, uhol záberu je 150°, a teda kamera vidí od jedného okraja cesty po druhý. Maximálna citlivosť ISO je až 12 800, a to sa vám oplatí hlavne v noci.

Voči minulosti tento výrobca kamier do auta pridal hlavne v kvalite obrazu. Snímačom je Sony EXMOR so zvýšenou citlivosťou na svetlo. Objektív má teraz sedem vrstiev skla a poskytuje jasný obraz, jeho clona je F1.6. Zlepšenie sa týka aj systému GPS, ktorý poskytuje teraz dáta rýchlejšie. Máte tak naozaj presnú informáciu o tom, akou rýchlosťou idete, kde presne sa nachádzate a aký je čas.

Testovaný model DOD LS470W+ je vybavený aj polarizačným filtrom, ktorý sa hodí napr. pri ceste proti zapadajúcemu slnku. Polarizačný filter výrazne znižuje reflexné odlesky, treba ho ale správne natočiť. Kapacita batérie je až 650 mAh a bez externého napájania vydrží táto kamera pracovať 3 hodiny. Môžete ju použiť ako fotoaparát pri dokumentovaní nehody. Výhodou je veľký displej s uhlopriečkou 3 palce a formátom 16:9. Je to výhoda, lebo v prípade nehody môžete polícii hneď na mieste prehrať záznam nehody.

Nahrávanie obrazu sa začne automaticky po naštartovaní vozidla a ukončí sa po vypnutí napájania adaptéra. Pokiaľ to nevypnete, zaznamenáva sa aj zvuk vo vozidle. Kameru je možné dať dole z držiaka.

Takto sa zaznamenáva obraz pred kamerou.

Takto sa zaznamenáva obraz pred kamerou.

Vďaka parametrom obrazu máte väčšiu šancu, že budete môcť rozpoznať ŠPZ auta, ktoré vaše vozidlo poškodilo alebo ohrozilo. V skutočnosti musí byť na rozpoznanie auto dosť blízko pri vás, čo je však v prípade nehody splnené.

Novinkou je funkcia Parking mode. Keď si ju zapnete a zaparkujete, kamera ostáva v činnosti a rozpoznáva pohyb pred ňou. Do tohto režimu sa kamera automaticky prepne po tom, ako sa s autom 10 minút nehýbe. Ak sa pred autom realizuje nejaký pohyb, urobí sa 15 sekundové video. Ak nastanú s autom otrasy (zaregistruje ich G senzor), vyhotoví sa minútové video, ktoré sa zamkne proti premazaniu. Kamera sa potom vráti do úsporného parkovacieho režimu. Tento režim tak zaznamená situáciu pri poškodení vozidla alebo ukradnutí vecí. Práve preto je výhodou batéria s vyššou kapacitou.

Ďalšou novinkou je Analýza cesty. Tá presne určí vzdialenosť, čas a priemernú rýchlosť cesty zo štartu do cieľa. Ak si teda chcete overiť, ktorá z ciest je najrýchlejšia napr. pri ceste domov z práce, takto to viete ľahko zistiť. Zapnúť si môžete aj varovanie pred únavou a varovanie po prekročení max. rýchlosti.

Kameru ľahko pripevníte na čelné sklo automobilu pomocou prísavky s držiakom. V dodávke sú dve vyhotovenia držiaku líšiace sa veľkosťou ramena, druhý je kratší a nalepovací. V škatuli tiež nájdete napájací adaptér do cigaretového zapaľovača s asi 4-metrovým káblom. Ten bude treba zabudovať do vozidla, čo je asi najväčšia robota. Adaptér je určený pre napájanie 12/24 V, okrem osobných áut sa dá použiť aj v kamióne.

Obsah dodávky kamery

Obsah dodávky kamery

Videá sa ukladajú ako samostatné súbory, pričom súbor obsahuje dĺžku asi 3 minút trasy, formát videa je H.264 MOV. Nahráva sa na microSD kartu (max 32 GB), ak bude problém s priestorom, začnú sa premazávať staré záznamy. Tieto videá sa dajú prezrieť na počítači – buď cez VLC player alebo cez osobitný softvér DOD Player 2.0. Otvorene povedané, tento softvér je najslabšou časťou celého systému. Primárnym jazykom je čínština a musíte sa trafiť do prepnutia na angličtinu. A naťahovanie súborov trvá dosť dlho. Ale potom máte kompletné záznamy aj s preťažením a označením vašej pozície na Google mape (vyžaduje pripojenie na internet). Našťastie, menu kamery je k dispozícii aj v slovenčine a priamo z kamery môžete prehrávať záznamy napr. na televízore cez HDMI port. Výhodou je, že údaje o rýchlosti, GPS polohe, dátume a čase máte vpísané do videa ako vodoznaky a teda sú dostupné pri ľubovoľnom prehrávaní.

Ovládanie menu zariadenia je v slovenčine.

Ovládanie menu zariadenia je v slovenčine.

Pri náraze, núdzovom brzdení alebo naklonení automobilu zaberie G-Senzor a systém bude automaticky chrániť aktuálne ukladané videosúbory. O dôležité zábery zaznamenané počas nehody teda neprídete. Nahrávky sa dajú chrániť aj manuálne, stačí dlho držať tlačidlo SOS na zadnom paneli.

V celkovom hodnotení je to asi to najlepšie, čo si môžete do auta kúpiť. Takúto kvalitu obrazu sme zatiaľ u kamier do auta nevideli.

Cena: 329 EUR
Zapožičal: www.dod-tec.sk

Tento článok vyšiel aj v tlačenom májovom vydaní TOUCHIT č. 4/2016, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu