Situáciu už rieši krajský dopravný inšpektorát.

Najnehodovejší úsek nielen v celom regióne a širokom okolí, ale možno i na celom Slovensku. Takýmto nelichotivým prívlastkom je označovaná krátka časť novej rýchlostnej cesty R2 pri Lučenci, kde sa v priebehu pár dní stala séria dopravných nehôd a škodových udalostí.

Ide konkrétne o vyústenie nového úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce na pôvodnú cestu I/16. Je to frekventovaný úsek, keďže spomínaná cesta prvej triedy bola pred vybudovaním úseku R2 časťou hlavného južného cestného ťahu a stále zostala jednou z najvýznamnejších komunikácií v regióne Novohrad.

V mieste, kde sa tieto dve komunikácie spájajú, vznikla úplne nová križovatka. Prednosť v nej majú vodiči prichádzajúci po R2 smerom od Detvy, pričom šoféri idúci po „starej“ ceste im musia dať prednosť. To zrejme niektorým, ktorí jazdia „popamäti“, robí problémy a pri chvíľkovej nepozornosti či súhre nepriaznivých okolností môže dôjsť ku kolízii.

Inkriminovaný úsek R2 otvorili pre dopravu 19. decembra. Už 23. decembra hlásilo Operačné stredisko Hasičského a záchranného zboru v Banskej Bystrici prvú nehodu v tomto úseku, keď došlo ku kolízii dvoch áut a jedna osoba sa pri tom zranila. Ďalšie nehody nasledovali 26. a 28. decembra, keď sa v druhom spomínanom prípade zrazili až tri vozidlá. Všetky havárie sa stali buď priamo v križovatke, alebo v nadväzujúcom, zhruba stometrovom úseku R2.

Jedna z nehôd na križovatke R2 a I/16 pri Lučenci.Zdroj: facebooková skupina Dopravný servis okres Lučenec/Tommy Matovič
Jedna z nehôd na križovatke R2 a I/16 pri Lučenci

Polícia už navrhla riešenia

Ako pre TOUCHIT.SK uviedla banskobystrická krajská policajná hovorkyňa Petra Kováčiková, za obdobie od 19. do 29. decembra 2022 boli na uvedenej križovatke zaevidované tri dopravné nehody a nahlásené ďalšie tri škodové udalosti.

„Išlo o udalosti vodičov osobných áut v mieste napojenia sa v križovatke z cesty I/16 na novovybudovaný úsek rýchlostnej cesty R2 (Mýtna – Tomášovce),“ konkretizovala hovorkyňa. Ďalšie, menej závažné škodové udalosti polícii ani nemuseli byť nahlásené, takže celkový počet nehodových udalostí môže byť ešte vyšší.

Vzhľadom na vysoký počet týchto incidentov navrhol Krajský dopravný inšpektorát (KDI) v Banskej Bystrici podľa Kováčikovej viacero opatrení, ktoré majú eliminovať nežiaduce dopravné udalosti a zlepšiť dopravno-bezpečnostnú situáciu v danom úseku.

Zahŕňajú prevažne zmeny, doplnenia, presuny či zvýraznenia dopravných značení. Návrh na zlepšenie dopravno-bezpečnostnej situácie v uvedenom úseku už bol predložený Slovenskej správe ciest,“ doplnila hovorkyňa.

Problémom môže byť aj rýchlosť

Špecifikom križovatky je relatívne vysoká rýchlosť, ktorou môžu ísť vodiči schádzajúci z R2 na I/16. Tá je totiž obmedzená len na 90 km/h, čo je napríklad v porovnaní s neďalekými výjazdmi z R2 pri Kriváni či Zvolenskej Slatine podstatne viac. V obidvoch prípadoch síce ide o zložitejšie a menej prehľadné križovatky, ale rýchlosť v nich je znížená postupne až na 60 km/h.

Deväťdesiatka na konci R2 pri Tomášovciach sa zdá byť priveľa aj dopravnému expertovi Jánovi Bazovskému. „Pri takomto spôsobe výjazdu z diaľnice je podľa môjho názoru, aj vzhľadom na typ križovatky, rýchlosť 90 kilometrov dosť vysoká,“ povedal Bazovský pre portál Noviny.sk. Pochopiteľne, treba mať na pamäti aj slovenské špecifikum, že vodiči neradi dodržiavajú takéto rýchlostné obmedzenia a mnohí môžu z R2 schádzať ešte rýchlejšie.

Zostáva teda len dúfať, že opatrenia navrhnuté KDI zaberú a nehodová situácia v danom úseku sa dostane do normálu. Situáciu budeme naďalej sledovať a keď dôjde k avizovaným zmenám, napíšeme o nich.

Zdroj: vlastné, Noviny.sk

Prečítajte si tiež:

Značky:

Branislav Caban

Branislav Caban
Okrem technologických tém sa snažím prinášať aj tie so spravodajským nádychom a rôzne zaujímavosti. Moja e-mailová adresa je bcaban@touchit.sk.

Nechajte nám správu