Niekedy najviac zavážia momenty, ktoré nikdy nenastanú. Práve táto paradoxná myšlienka je východiskom pre model XC60. Čo to však znamená?

Spoločnosť Volvo Cars predstavila v novouvádzanom modeli XC60 niekoľko nových bezpečnostných funkcií. Systém autonómneho núdzového brzdenia City Safety sa rozšíril o novú funkciu podpory riadenia. Nový systém ochrany pred zrážkou s protiidúcim vozidlom (Oncoming Lane Mitigation) zasa využíva asistenta riadenia a pomáha zabrániť čelnej zrážke. Vylepšenia sa dočkal aj systém monitorovania mŕtveho uhla (BLIS) od spoločnosti Volvo, ktorému pribudla funkcia asistenta riadenia, znižujúca riziko zrážky pri preraďovaní do vedľajšieho pruhu.

Nové Volvo XC60 nahrádza mimoriadne úspešný pôvodný model XC60, ktorý sa od svojho debutu v roku 2008 stal najpredávanejším prémiovým SUV strednej triedy v Európe. Na celom svete sa z neho predalo viac ako miliónov kusov.

 

 

Príčinou 94 percent všetkých nehôd je ľudský faktor. Spoločnosť Volvo je presvedčená o tom, že používaním pokročilých bezpečnostných technológií pomôže obmedziť pôsobenie ľudského faktora pri dopravných nehodách.

„Bezpečnosť stojí v centre celého nášho snaženia v spoločnosti Volvo Cars. Vždy to tak bolo a vždy to tak bude. Dúfame, že týmto filmom ľuďom pripomenieme, prečo sa aj naďalej zameriavame na bezpečnosť automobilov a aká je pre nás všetkých dôležitá“ – povedal Björn Annwall, hlavný viceprezident spoločnosti Volvo Car Group pre globálne skúsenosti spotrebiteľov.

Len v samotnom Švédsku zaznamenala spoločnosť Volvo vďaka systému varovania pred zrážkou s automatickým brzdením o 45 percent menej nehôd, pri ktorých vozidlá narazili prednou časťou do zadnej časti vozidla pre nimi.

Už dlhé roky pracujeme so systémami na predchádzanie nehodám a vidíme, aké sú účinné. S modelom XC60 sme odhodlaní posunúť sa ešte ďalej a pomocou podporných a asistenčných systémov riadenia výraznejšie znížiť počet nehôd, ktorým sa dá zabrániť. My v spoločnosti Volvo robíme tento dodatočný krok – chránime ľudí vo vozidle aj mimo neho vždy, keď je to možné“ povedal Malin Ekholm, viceprezident bezpečnostného strediska Volvo Cars Safety Centre.

Toto auto budeme testovať v septembri.

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu