Ani vlak, ani autobus, ani električka. Respektíve všetko dokopy.

Aj takto by sa dal charakterizovať nový hybridný dopravný prostriedok, s ktorým prišla čínska železničná dopravná spoločnosť CRRC. Svoj vynález nazýva „inteligentným autobusom“, keďže sa vozidlo pohybuje po ceste. Avšak možnosťou pridávania alebo odpájania vozňov sa skôr ponáša na vlak.

Vozidlo nepotrebuje vodiča, pohybuje sa autonómne na základe predvolenej trasy, ktorú znázorňuje biela čiara. Vozidlo je vybavené snímačmi, ktoré túto čiaru nasledujú.

Inteligentný autobus s troma vozňami meria 30 metrov a dokáže naraz prepraviť až 300 pasažierov. Počet vozňov sa dá podľa potreby rozšíriť.

Keďže zavedenie vozidla do bežnej prevádzky nevyžaduje vybudovanie novej infraštruktúry, stáva sa ideálnou voľbou pre mnohé menšie mestá či ťažšie dostupné oblasti. Od toho sa odvíja aj nižšia cena tohto druhu prepravy. Vybudovanie jedného kilometra trate pre metro vychádza zhruba na 102 miliónov dolárov, zatiaľ čo na štandardnú dĺžku inteligentného autonómneho autobusu stačia 2 milióny dolárov.

Už teraz je známe, že prevádzka 6,5 kilometrovej trate s inteligentný hybridom v hlavnej úlohe, bude zahájená budúci rok v čínskom meste Zhuzhou.

Zdroj: Mashable

Nechajte nám správu