Využili sme pozvanie automobilky Škoda a zašli sme do predvádzacieho centra blízko Prahy. Z testu sme pre vás pripravili aj našu video recenziu.

Mali sme tak možnosť prezrieť si najnovšie modely Škoda FABIA po redizajne. Špeciálne sme sa zamerali na test modelovej výbavy MONTE CARLO, ktorá pre nás pôsobí zo všetkých modelov najkrajšie. Pozrite sa, čo sme počas testovacieho dňa zistili.

Prehľad noviniek

Štyri roky po uvedení tretej generácie na trh prešla Škoda FABIA kompletnou modernizáciou zameranou na dizajn a technické novinky. Dizajn nového modelu FABIA charakterizuje výraznejšia predná a zadná časť.

Predná aj zadná časť, rovnako ako maska chladiča pôsobia dynamickejšie. Vybrať si môžete z rôznych farebných vyhotovení strechy – čiernej, bielej či striebornej. Modernizáciou prešiel aj interiér, na prianie sú navyše k dispozícii 18-palcové kolesá z ľahkej zliatiny a to pre karosársku verziu hatchback. Pribudli aj nové prvky Škoda Simply Clever.  V interiéri chráni cestujúcich šesť airbagov, vzadu sú úchyty Isofix.

Motory

Škodovka sa v portfóliu motorov ŠKODA FABIA zameriava na úsporné benzínové motory. Všetky trojvalcové motory majú objem 1,0 litra. Technicky sa motory odlišujú spôsobom vstrekovania paliva a plnením. Všetky motory majú druhý katalyzátor, upravená je aj riadiaca jednotka motoru.

Trojvalcové motory sú vybavené filtrom pevných častíc. Portfólio motorov teraz zahrnuje tri agregáty od 55 kW (75 k) do 81 kW (110 k). Motor 1,0 MPI s výkonom 44 kW (60 k) sme počas testovania nemali k dispozícii, na trhu sa objaví až počas tohto roka. Motor je robený na minimálnu spotrebu, výrobca udáva spotrebu pod 5 litrov/100 km, my sme namerali 5,5 litra/100 km.

Svietenie, sedadlá a okná

FABIA už teraz štandardne ponúka LED predné svetlomety. LED zadné skupinové svetlá sú k dispozícii pre stupeň výbavy Style a pre model Škoda FABIA Monte Carlo. LED svetlomety majú oveľa vyššiu svietivosť a nižšiu spotrebu elektrickej energie. Pritom majú dlhšiu životnosť. Stretávacie a diaľkové svetlo tvorí jedna dióda, druhá sa stará o prisvetlenie do zákrut. Ďalšie štyri diódy regulujú svetlo pre denné svietenie a pozičné svetlo. Stretávacie svetlo nového LED systému dodáva o 66 % viac svetla ako predchádzajúca verzia.

Vynovený dizajn má aj združený panel prístrojov a do ponuky sa dostali aj nové materiály sedadiel. V závislosti na stupni výbavy majú sedadlá dvojfarebné vzory poťahových látok alebo môžu byť potiahnuté kombináciou mikrovlákna (Suedia) a látky. Pôsobí to mierne ako materiál Alcantara. Kontrastné švy dodávajú interiéru zaujímavý vzhľad.

Po dlhom stlačení ovládacieho tlačidla vo výplni dverí sa dajú automaticky zatvárať a otvárať všetky štyri elektricky ovládané okná. Okrem tohto sa tiež dajú otvoriť a zatvoriť všetky elektricky ovládané okna naraz podržaním tlačidla zamknutia alebo odomknutia auta na kľúči s diaľkovým ovládaním. Osvetlenie odkladacej schránky v stredovej konzole je súčasťou štandardnej výbavy stupňa Style a aj nami testovanej MONTE CARLO.

Technologická výbava

Výrazne sa posilnila technologická výbava novej Fabie, napr. je tu asistent na zmenu jazdného pruhu, vychádzanie z parkovacieho miesta alebo automatické prepínanie medzi diaľkovými a stretávacími svetlami. Tieto systémy boli pritom doteraz bežne výsadou len vozidiel vyšších tried.

Infotainment systém Amundsen ponúka pomocou balíčka služieb Infotainment Online funkcie konektivity, môžete si vytvoriť Wi-Fi hotspot a cez ŠKODA Media Command 2.0 prepojenie s dvoma tabletmi na palube. Novinkou je systém Swing Plus s 6,5-palcovým  farebným a dotykovým displejom. Vyskúšali sme prepojenie na Android Auto aj Apple CarPlay, rovnako diaľkové napojenie na auto cez aplikáciu Škoda Car Connect. Na prianie sa ponúka aj služba Infotainment Online a hlasové ovládanie. Infotainment systémy Swing, Swing Plus a Amundsen ponúka aj DAB príjem alebo cúvaciu kameru.

ŠKODA FABIA ponúka mnoho prvkov Simply Clever. Okrem dvojitej výplni batožinového priestoru, rôznych vešiakov a odkladacích priestorov v batožinovom priestore tu nájdete tu dva USB konektory pre cestujúcich na zadných sedadlách. Vyberateľnú LED batérku nájdete v batožinovom priestore modelu ŠKODA FABIA COMBI.

Nad hlavou vodiča sa nachádza tlačidlo na núdzové volanie a centrálu automobilky Škoda. Ak si kúpite vozidlo na Slovensku, volanie do centrály bude v českom jazyku a to nezávisle na tom, v akej krajine sa aktuálne nachádzate. Možnosť volania na núdzovú linku je k dispozícii počas celej doby životnosti vozidla a to bezplatne (reálne na 15 rokov). Online služby Infotainment si kupujete s predplatným dátovej komunikácie na 1 rok, ďalej sa dajú tieto služby dokúpiť osobitne. Predĺženie o rok stojí 70 Eur.

Rozmery a batožinový priestor

Aj napriek kompaktným vonkajším rozmerom (dĺžka 3997 mm a rázvor 2470 mm) ponúka ŠKODA FABIA priestor pre päť cestujúcich a batožinový priestor so základným objemom 330 litrov. Sklopením zadných sedadiel sa dá rozšíriť až na 1 150 litrov. ŠKODA FABIA je tak vhodným spoločníkom na prácu aj voľný čas.

ŠKODA FABIA COMBI s dĺžkou 4262 mm ponúka vo svojej triede obrovský batožinový priestor, ktorý sa pohybuje od 530 do 1 395 litrov.

ŠKODA FABIA MONTE CARLO

Ide o lifestylovú variantu, ktorá ponúka originálny vzhľad exteriéru aj interiéru. Predný spoiler, strešný spoiler a zadný difúzor sú vždy v čiernej farbe. Oba B stĺpiky a nástupné lišty sú vybavené označením MONTE CARLO. Bočné prahy sú v čiernom vyhotovení. Palubnú dosku zdobí dekoračná lišta v dekore Carbon. Pripomienkou sveta motoršportu sú biele kontrastné švy, ktorými sú vyzdobené športové sedadlá potiahnuté kožou s karbonovým vzhľadom ako aj červené švy vo výplni predných dverí a na stredovej opierke. Tieto prvky sú dostupné na prianie.

No a aké sú dojmy z testovania? Trojvalcový motor je úsporný, ale nemôžete od neho čakať nejaké športové preteky. Je to rodinné auto, ideálne do mesta. Prekvapila nás technologická výbava, toto sa naozaj nachádza len v autách vyššej triedy. Fabia MONTE CARLO vyzerá naozaj dobre, ľudia sa pri našej testovacej trase za nami otáčali. Mali sme mechanickú prevodovku a radilo sa s ňou veľmi pohodlne.

Viac k téme

Omladená ŠKODA FABIA mieri na Slovensko

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu