Konkrétnejšie Fiat, a to v závode Kragujevac, kde sa aktuálne vyrába model 500L.

Investícia do tohoto závodu má byť v hodnote až 190 miliónov eur, pričom pôjde o novú výrobu čisto elektrických automobilov v existujúcom závode. 33% z tohto závodu vlastní Srbská republika, ktorá bude nápomocná aj v rámci financovania – približne štvrtina z vyššie uvedenej sumy, teda cca. 48 miliónov eur bude pochádzať zo Srbska.

Stellantis
Stellantis

Aktuálna produkcia modelu Fiat 500L bude nahradená zatiaľ nešpecifikovanou novinkou, ktorá bude spadať do úplne novej rodiny elektromobilov značky Fiat – výroba by sa mala začať v polovici roka 2024. Táto automobilka dostala pod vedením Stellantisu značné investície, ktoré by ju mali posunúť zásadne vpred. Fiat chce vyrábať iba elektromobily, pričom má jasnú predstavu o tom, ako bude premena vozového parku vyzerať – viac informácií nájdete v našom staršom článku.

Stellantis poznamenáva, že v závislosti od budúcej situácie bude tento inovovaný závod schopný produkovať viacero modelov zo segmentu A, B a C, ktorý je prioritou. Táto investícia sa dala očakávať, keďže sa tam nejde budovať nič „od podlahy“ nové, ale investovať už do existujúceho závodu. Zaujímavosťou ale je, že aj spoločnosť Nidec stavia novú fabriku na výrobu elektromotorov v Novom Sade (Srbsko). Nidec a PSA (FCA a PSA aktuálne patria pod Stellantis) už v minulosti spolupracovali na vývoji elektromotorov vo Francúzku, pričom je možné, že sa tak udeje aj v Srbsku.

Fiat / Stellantis
Fiat / Stellantis

Dodajme, že čo sa týka Európy, tak Stellantis má v pláne produkovať iba elektromobily – a to už do konca tejto dekády. V rámci predpríprav na túto zásadnú zmenu je vidieť množstvo nových platforiem, ale aj investícií do závodov a fabrík na výrobu batérií. V rámci nášho regiónu sú potvrdené už tri gigafactory na batérie (vo Francúzsku, Nemecku a Taliansku), ktoré budú batériami zásobovať aj automobilky zo skupiny Stellantis.

Na začiatku roka 2022 Stellantis oznámil, že 14 značiek sa bude postupne elektrifikovať podľa interného plánu, a to aj vrátane 25 nových plne elektrických modelov v spojených štátoch do roku 2030. Za veľkou mlákou sa Stellantis (predtým FCA) doteraz zameriaval výhradne na Plug-In hybridné automobily, pričom sa niektorým z nich celkom dobre darí. Príkladom môže byť Jeep Wrangler 4xe, ktorého sa v prvom štvrťroku 2022 predalo cca. 8346 kusov.

Fiat / Stellantis
Fiat / Stellantis

Ako sa hovorí, iba čas ukáže, či sa tento veľkolepý plán s elektrifikáciou Stellantisu podarí podľa predstáv, nakoľko nie je žiadnym tajomstvom, že aj generálny riaditeľ Stellantisu, Carlos Tavares, pri viacerých príležitostiach kritizoval veľmi rýchly prechod na elektromobily (v porovnaní s hybridnými jednotkami), a to najmä kvôli mnohým problémom, vrátane navýšenia výrobných nákladov o 40 až 50% v porovnaní s automobilmi s konvenčným pohonom (ICE). Podobný názor má aj generálny riaditeľ BMW – viac informácií nájdete v našom staršom článku.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Nechajte nám správu