Tento zaujímavý a smelý plán má byť uplatnený predovšetkým v Európe. Výrobca však neoznámil, aké modely budú tvoriť plne elektrifikovanú zostavu po roku 2027.

Fiat sa pridáva k výrokom iných automobiliek, ktoré sa pripravujú na úplnú elektrifikáciu, pričom sa chce do roku 2027 úplne zbaviť vozidiel spaľujúcich fosílne palivá (dovedú Európu tieto nastavenia extrémnych emisných noriem a vyhlásení výrobcov ku automobilovej katastrofe?). Tento ambiciózny ciel bol oznámený v rámci finančnej správy materskej spoločnosti Stellantis za rok 2021, ktorá načrtla aj plány elektrifikácie pre ďalších 15 automobiliek v rámci tejto skupiny.

Stellantis
Stellantis

Skupina Stellantis taktiež oznámila, že v roku 2022 alebo 2023 uvedie na trh úplne nový elektromobil pod značkou Fiat, čím sa počet osobných elektromobilov tejto značky zvýši na rovné dva kusy :). Pôjde o zatiaľ nešpecifikovaný model + existujúci Fiat 500e. V rámci celej skupiny je aktuálne v ponuke celkom devätnásť elektromobilov, avšak už teraz sú ucelené ďalšie plány elektrifikácie pre všetky značky, ktoré táto skupina zastrešuje.

Najnovší plne elektrický Fiat by mal byť s veľkou pravdepodobnosťou sériovou verziou konceptu Centoventi, ktorý bol prestavený na ženevskom autosalóne v roku 2019. Má ísť o kompaktný a štýlový mestský crossover s dĺžkou iba 3,69 metra. V rámci predstavenia konceptu Centoventi sa uvádzalo, že ide o futuristickú ukážku ďalšej generácie modelu Panda, ktorá bude 100% elektrická. Elektrická Panda by mohla byť s veľkou pravdepodobnosťou postavená na multiplatforme Stellantis s označením – STLA Smaal – ktorá je evolúciou platformy PSA EMP1 (tá tvorí základ celého radu elektrifikovaných a plne elektrických modelov, vrátane Peugeotu e-208).

Fiat
Fiat koncept

Nateraz ja ťažké s bližšou určitosťou písať o tom, čo má pre nás Stellantis pripravené, no veríme, že sa to už onedlho dozvieme. Na záver dodajme, ak by ste náhodou nevedeli, že skupina Stellantis je šiestou najväčšou „automobilkou“ na svete.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu