Ako ďalšie auto sme v našej redakcii testovali Citröen C4 Picasso BlueHDi 150 EAT6 S&S Shine so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a možnosťou prepravy 7 cestujúcich.
Naftový motor s objemom 1997 cm3 má výkon 110 kW (150 koní) pri 4000 ot/s. Podľa výrobcu je spotreba paliva 4,6 l/100 km, v našom teste sme sa nakoniec dostali tesne pod 7 l/100 km. Emisie CO2 sú uvedené na hodnote 120 g/100 km. Disky kolies z ľahkej zliatiny mali 17 palcov. Farba karoséria bola metalická béžová Sable, čalúnenie vo vnútri bolo kožené a veľmi príjemné na dotyk.
Citröen C4 Picasso bol v našom teste vybavený viacerými technológiami ako je ESP (elektronický stabilizačný program), ASR (protipreklzový systém) a Hill Assist (pomoc pri rozjazde do kopca). Páčila sa nám aj podpora brzdenia v núdzovej situácii a rozdeľovač brdzného účinku. Auto tak aj na klzkom teréne brzdilo spoľahlivo, testovali sme ho pritom na trati Bratislava – Košice a späť južnou trasou a to v novembri. K dispozícii bol bezkľúčový prístup a štartovanie, centrálne zamykanie na diaľkové ovládanie, volant sa dal nastavovať výškovo aj pozdĺžne. Vo výbave bol snímač dažďa, svetla a automatická klimatizácia. O hudbu sa postaralo rádio Bituner a 6 reproduktorov s ovládaním na volante a priestorovým rozložením zvuku.
Cez Bluetooth sme k autu pripojili náš Galaxy Note8, navigáciu sme využívali zabudovanú na 7-palcovom dotykovom displeji. Konštatujeme, že dotykové ovládanie vyžadovalo silnejší dotyk na displej, ako by sme si želali. Okrem toho je tu aj 12-palcový panoramatický farebný LCD displej s možnosťou nastavenia rozloženia údajov.
Na testovanom vozidle boli namontované 3D LED zadné svetlá a LED smerové svetlomety. Ďalej je tu orámovanie bočných okien s funkciou pozdĺžnych strešných nosičov. Celkom zadný, teda tretí rad s pozíciou pre šiesteho a siedmeho cestujúceho je určený pre deti, vodič má špeciálne zrkadielko na sledovanie ich chovania. Sedadlá v druhom rade boli polohovateľné. Bezpečné cúvanie zabezpečila zadná kamera, ale aj asistent na pomoc pri parkovacích manévroch na pozdĺžne a kolmé parkovanie. Zadné dvere boli ovládané motoricky, vo výbave je aj systém na sledovania vozidla v mŕtvom uhle.
Cestujúci na predných sedadlách mali k dispozícii masážnu funkciu a bedrové opierky. Spolucestujúci vedľa vodiča mal aj elektricky nastaviteľnú opierku na lýtka.
Základná cena Citröen C4 Picasso je od 17 990 Eur, cena cestovaného vozidla bola 33 940 Eur.