Ako ďalšie auto sme v našej redakcii testovali Citröen C4 Picasso BlueHDi 150 EAT6 S&S Shine so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a možnosťou prepravy 7 cestujúcich.

Naftový motor s objemom 1997 cm3 má výkon 110 kW (150 koní) pri 4000 ot/s. Podľa výrobcu je spotreba paliva 4,6 l/100 km, v našom teste sme sa nakoniec dostali tesne pod 7 l/100 km. Emisie CO2 sú uvedené na hodnote 120 g/100 km. Disky kolies z ľahkej zliatiny mali 17 palcov. Farba karoséria bola metalická béžová Sable, čalúnenie vo vnútri bolo kožené a veľmi príjemné na dotyk.

Citröen C4 Picasso bol v našom teste vybavený viacerými technológiami ako je ESP (elektronický stabilizačný program), ASR (protipreklzový systém) a Hill Assist (pomoc pri rozjazde do kopca). Páčila sa nám aj podpora brzdenia v núdzovej situácii a rozdeľovač brdzného účinku. Auto tak aj na klzkom teréne brzdilo spoľahlivo, testovali sme ho pritom na trati Bratislava – Košice a späť južnou trasou a to v novembri. K dispozícii bol bezkľúčový prístup a štartovanie, centrálne zamykanie na diaľkové ovládanie, volant sa dal nastavovať výškovo aj pozdĺžne. Vo výbave bol snímač dažďa, svetla a automatická klimatizácia. O hudbu sa postaralo rádio Bituner a 6 reproduktorov s ovládaním na volante a priestorovým rozložením zvuku.

Cez Bluetooth sme k autu pripojili náš Galaxy Note8, navigáciu sme využívali zabudovanú na 7-palcovom dotykovom displeji. Konštatujeme, že dotykové ovládanie vyžadovalo silnejší dotyk na displej, ako by sme si želali. Okrem toho je tu aj 12-palcový panoramatický farebný LCD displej s možnosťou nastavenia rozloženia údajov.

Na testovanom vozidle boli namontované 3D LED zadné svetlá a LED smerové svetlomety. Ďalej je tu orámovanie bočných okien s funkciou pozdĺžnych strešných nosičov. Celkom zadný, teda tretí rad s pozíciou pre šiesteho a siedmeho cestujúceho je určený pre deti, vodič má špeciálne zrkadielko na sledovanie ich chovania. Sedadlá v druhom rade boli polohovateľné. Bezpečné cúvanie zabezpečila zadná kamera, ale aj asistent na pomoc pri parkovacích manévroch na pozdĺžne a kolmé parkovanie. Zadné dvere boli ovládané motoricky, vo výbave je aj  systém na sledovania vozidla v mŕtvom uhle.

Cestujúci na predných sedadlách mali k dispozícii masážnu funkciu a bedrové opierky. Spolucestujúci vedľa vodiča mal aj elektricky nastaviteľnú opierku na lýtka.

Základná cena Citröen C4 Picasso je od 17 990 Eur, cena cestovaného vozidla bola 33 940 Eur.

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu