Nissan Navara je rokmi overený a veľmi obľúbený (nielen) pracovný pick-up, ktorý je dostupný v rôznych prevedeniach a výbavách. Základ je však trošku fádny a rôzne úpravy sa jej skutočne hodia.
A nie len hodia, ale aj prospievajú. So základnou verziou zvládnete rôzny terén a prácu, no nie v extra náročných podmienkach. Zmeniť to ale môže úprava rôznych prvkov, presne ako v tomto prípade. Nissan Navara s prívlastkom SL Warrior je špeciálna verzia určená pre austrálsky trh, ktorá má viacero úprav zameraných na off-road. O úpravy sa postarala spoločnosť Premcar, ktorá základnej verzii dodala ešte viac sebavedomia.

Základom je podvozok (tlmiče a pružiny), ktorý je úplne iný – odolnejší, prepracovanejší, menej uhúpaný a vo výsledku auto zdvihol o 40 mm, čím sa svetlá výška posunula na úroveň 260 mm. Okrem toho pribudla aj komplexná ochrana podvozku a motora, ktorá chráni auto v ťažkom teréne pred fatálnym poškodením od skál a pod. Navara SL Warrior stojí na 17“ diskoch, ktoré majú obuté bežné terénne pneumatiky – Cooper Discoverer All Terrain AT3.
Poriadny off-road musí mať aj kvalitný pevnostný nárazník, ktorý je v tomto prípade spracovaný tak, aby chránil aj svetlomety a časť lemu predných blatníkov, ktoré sú rovnako ako zadné lemy opticky rozšírené. Kovový nárazník má integrované pracovné LED svetlo a nechýba mu ani predpríprava na navijak. Mierne upravený nárazník je aj vzadu, pričom nechýba ani ťažné zariadenie.

Tieto úpravy zmenili aj nájazdový uhol, ktorý sa trošku zlepšil – z pôvodných 32 stupňov na 36 stupňov. Uhol odchodu (zadnej časti) sa nezmenil, no v prípade nasadenia ťažného zariadenia je o 0,8 stupňa horší (základ 19,8 stupňa / ťažné 19 stupňov). Ak ste čakali, že sa niečo zmenilo aj pod kapotou, tak vás sklameme – tu sa nemenilo nič. Navara SL Warrior ponúka 2.3-litrový naftový 4-valec (Bi-Turbo) s výkonom 188 koní a maximálnym krútiacim momentom 450 Nm.
V interiéri sa okrem odolnej sady podlahových rohoží tiež nič nezmenilo. Nissan Navara však ponúka všetky potrebné prvky, či už z pohľadu aktívnej bezpečnosti (monitorovanie okolia vozidla, varovanie pred kolíziou s autonómnym brzdením a pod.) alebo multimédií (podpora Apple CarPlay a Android Auto).
Cena tohto modelu začína na úrovni 40 413 eur so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 42 155 eur so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Samozrejmosťou je aj 5-ročná záruka bez obmedzenia kilometrov, pričom sa záruka vzťahuje aj na diely od spoločnosti Premcar, čo je výhodou. Oficiálny predaj začína v rámci Austrálie v auguste.
Privítali by ste takúto možnosť aj u nás? Zakúpiť si namiesto klasického modelu už mierne upravenú verziu, ktorá toho zvládne ešte viac, pričom to nemá vplyv na záruku a pod.?
Zdroj: motor1.com
Prečítajte si aj: