Základom palubnej dosky je 21-palcový displej a technológia AirTouch.

Tá umožňuje doteraz nevídané ovládanie pomocou gest. AirTouch totiž dokáže sledovať pohyb ruky v 3D a vďaka tomu vie rozoznať aj pokročilé gestá. Technológia je výrazne pokročilejšia napr. v porovnaní so senzorom Kinect a BMW pre tento účel zabudovalo do vozidla ďalšie senzory.

Výsledkom je špecifický používateľský zážitok. BMW ho prirovnáva ku klasickému dotykovému ovládaniu veľkého širokouhlého tabletu. Avšak, displeja vo vozidle sa nedotýkate. Pohybom ruky vo vzduchu vyberiete žiadanú položku a potvrdíte ju pohybom prsta smerom dopredu. Takisto môžete voľbu potvrdiť tlačidlom na volante. AirTouch takisto prináša zjednodušenie ponuky funkcií v informačno-zábavnom systéme vo vozidle.

BMW verí, že pomocou novej technológie uľahčí šoférom používanie funkcií informačného systému v aute a takisto zníži stupeň rozptýlenia pri interakcii s ním. Ťažko povedať, či tomu tak bude. Každopádne, prezentovaný automobil i Vision Future Interaction je iba prototypom. Kedy sa dostane technológia na trh, zatiaľ nevieme. Ale musíme uznať, že zážitok z ovládania je výborný. A vynikajúco vyzerá aj samotné vozidlo, ktoré vychádza z dizajnu modelu i8 Spyder. Posúďte sami podľa fotiek.

Základom interiéru je palubný počítač s 21-palcovým ultraširokým displejom

Základom interiéru je palubný počítač s 21-palcovým ultraširokým displejom

i Vision Future Interaction vychádza z dizajnu vozidla i8 Spyder

i Vision Future Interaction vychádza z dizajnu vozidla i8 Spyder

Pohľad zozadu

Pohľad zozadu

A zboku

A zboku

Táto motorka nie je novinkou

Táto motorka nie je novinkou

Špeciálna helma s heads-up displejom však áno

Špeciálna helma s heads-up displejom však áno

Heads-up displej zobrazuje užitočné informácie

Heads-up displej zobrazuje užitočné informácie

Na článku spolupracoval Ondrej Macko.

Značky:

Nechajte nám správu