Ide o vylepšenie tzv. lítium-vzduchových batérií.

Tie mali umožniť výrobu ľahších vozidiel s dlhším dojazdom. Problémom je, že lítium-vzduchové batérie rýchlo degradujú a pri nabíjaní produkujú veľa tepla, čo celý proces spomaľuje. Tieto nedostatky sú v prípade vozidiel, ktoré sa majú rýchlo nabíjať a majú mať dlhú životnosť, obzvlášť kritické.

Vedci z MIT, pekinskej univerzity a z amerického laboratória Argonne National Laboratory však vytvorili lítium-kyslíkové batérie, ktoré majú rovnaké výhody ako li-vzduchové batérie. Spomenuté nedostatky sa v tomto prípade neobjavujú. Je to dané tým, že kyslík sa nemusí získavať zo vzduchu v rámci chemickej reakcie. Nanočastice kyslíka sú priamo v akumulátore, čo znižuje stratu energie a predlžuje jeho životnosť.

Batéria aktuálne existuje vo forme konceptu, do roka by mal vzniknúť fungujúci prototyp. Podľa vedcov je výroba lítium-kyslíkových batérií realistickým cieľom. Akumulátor nevyžaduje žiadne drahé materiály a môže sa používať rovnako ako lítium-iónové batérie, ktoré sú dnes bežne rozšírené.

Ak vedci dokážu uviesť teóriu do praxe, elektromobily budú mať pri rovnakej hmotnosti dvojnásobnú kapacitu energie. Vďaka tomu budú mať dlhší dojazd alebo vzniknú modely, ktoré budú mať dojazd ako dnešné elektromobily, avšak s o poznanie nižšou hmotnosťou. Prípadne niečo medzitým.

bateria_li_kyslik_nowat

Zdroj: Engadget

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Nechajte nám správu