Pôsobivý Lexus ES nás jednoznačne zaujal odvážnym prístupom k jeho dizajnu. Niečo takéto sa na cestách určite nestratí a pôsobí veľmi elegantne. Prináša siluetu podobnú kupé v spojení s priestrannosťou a kultivovanosťou sedanu. Výsledkom je elegancia a komfort vo výnimočnom vozidle. S kožou so žiarivo červenej kože vyzerá jednoducho úžasne.

Mali sme ho vo verzii ES 300h F SPORT TOP a je to naozaj športovo ladené vozidlo. Zabaví vás dizajnovými detailami, ktoré môžete očakávať len od prémiovej japonskej značky. Od nevšedného prešívania sedadiel až po výrazné a pôvabné hliníkové ozdobné prvky kabíny.

Pohon je pre Lexusu typicky hybridný, pozostáva z 2487 cm3 radového benzínového štvorvalca s výkonom 178 koní (221 Nm) a elektromotora s výkonom 129 koní a krútiacim momentom 202 Nm. Celkový systémový výkon je 218 koní. Prevodovka je elektronicky riadená s plynulo meniteľným prevodom (eCTV). Lexus s hybridným pohonom bez nutnosti nabíjania je pripravený vyraziť na cestu hneď, ako si sadnete za volant. Batéria hybridného systému sa dobíja počas jazdy, keď spomaľujete alebo brzdíte. Vďaka kombinácii zážihového motora a elektrického pohonu je tento hybrid od Lexusu ekologický a úsporný, pritom praktický a komfortný.

Zrýchlenie je z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a ak sa posnažíte, spotreba vám klesne na zhruba 5 litrov. Výrobca udáva 4,7 l/100 km. Verzia F SPORT TOP je na 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny, pneumatiky sú 235/40 R19.

O bezpečnosť sa stará Lexus Safety System+ 2, čo znamená prednároazový systém, dynamický adaptívny tempomat, asistent poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu, varovanie pri opustení jazdného pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek. Ocenili sme aj adaptívne diaľkové svetlá, ktoré neoslňovali vodičov kamiónov. Je tu plne LED svietenie a automatické nastavovanie výšky svietenia svetlometov. Výhodou je aj sklenené strešné okno. Zadný kufor je dostatočný aj na dovolenku pre 4 osoby. Na zadných dverách je umiestnená cúvacia kamera a tieto dvere sa dajú ovládať aj bezdotykovo.

Sedadlá sú športové s umelou kožou Tahara, predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné. My sme pri dlhších cestách ocenili bedrovú opierku. Ak to potrebujete, môžete si nastaviť ľahké nastupovanie, kedy sa sedadlo posunie pri vystupovaní a nastupovaní celkom dozadu a rovnako sa zdvihne aj volant do vrchnej pozície. Predné sedadlá sú vyhrievané, zadné však nie.

Z miesta vodiča je dobrý dosah na tlačidlové ovládanie charakteristické pre Lexus, volant je obšitý kožou a radiace pádla sú pod volantom. V zime oceníte, že volant je vyhrievaný a v leto to, že na zadnom skle je elektronicky ovládaná slnečná clona. Pri cúvaní sa automaticky stiahne dole.

F SPORT TOP má 12,3-palcový Lexus Media Displej a prémiový audiosystém Mark Levinson so 17 reproduktormi a technológiou PurePlay. Pomerne netradičný je na dnešnú dobu DVD prehrávač. Ako vodič si vychutnáte projekčný systém dôležitých informácií na predné sklo a navigačný systém Lexus Premium Navigation. Na želanie si môžete objednať aj metalický lak karosérie (+ 1200 eur).

Základná cena Lexus ES 300h je 49 900 eur, testovaná verzia F SPORT TOP je za 64 400 eur.

 

 

 

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu