Rovnako tak bude zásadne rýchlejší a výkonnejší ako Hyundai i30 N.

Hyundai aktívne pracuje na výkonovo orientovanej verzii veľmi obľúbeného elektrického modelu IONIQ 5, ktorý si mnohí zákazníci nevedia vynachváliť. Nová verzia bude zameraná predovšetkým na výkon a ešte väčšiu radosť z jazdy. IONIQ 5 N by sa mal začať predávať v roku 2023 a podľa výkonného riaditeľa spoločnosti Hyundai, Alberta Biermanna, ponúkne výkon na úrovni 600 koní.

Hyundai IONIQ 5 N
Hyundai IONIQ 5 N

Výkonný riaditeľ spoločnosti Hyundai a bývalý šéf divízie N Performance, Albert Biermann, pre portál – Drive Australia – nedávno uviedol:

„IONIQ 5 N bude oveľa rýchlejší (ako Hyundai i30 N). Ako by mohol byť pomalší? Veď má takmer 600 koní [441 kW].“

Na otázku o presnom údaji o výkone však zostal Biermann zdržanlivý:

„Nie je to ešte definitívne, mohlo by to byť 580, 600, 620 koní [427 kW, 441 kW, 456 kW]. Bude to veľa.“

Pán Biermann tiež spomenul, že ovládateľnosť a radosť z jazdy je dôležitejšia ako čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h. Rovnako tak hovoril aj o umelých zvukoch a ich význame v elektromobiloch pre nadšencov.

„Na rýchlosti nezáleží. Ide o úsmev, tlkot srdca. Otázkou je, nakoľko je to auto zábavné. Aký veľký je váš úsmev počas jazdy? To je dôležité!“

Hyundai IONIQ 5 N
Hyundai IONIQ 5 N

„Keď som nastúpil do tejto spoločnosti, veľa sme hovorili o znižovaní hluku, teraz hovoríme o pridávaní zvuku do elektromobilov, aby mal vodič príjemný pocit, resp. nejaké vzrušenie spôsobené aj akustikou. Je však veľmi ťažké, ba až nereálne napodobniť bublanie/strieľanie z výfuku, resp. dynamický výbuch v spaľovacom systéme len pomocou zvukových efektov v kabíne. Zvuk je samozrejme dôležitý, ale nie je to iba o tom.“

Dodajme, že IONIQ 5 N by mal mať obdobné parametre ako KIA EV6 GT, s ktorou bude zdieľať aj podvozok. V praxi by to malo znamenať pohon všetkých kolies, výkonnejšie brzdy a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 3,5 sekundy. Cena by sa mala pohybovať niekde v okolí 65 000 eur. Albert Biermann spomenul aj to, že IONIQ 5 prejde špeciálnym testovaním na Nürburgringu.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu