Modernizovaný model dostal do vienka prepracovanú karosériu, ktorá znížila celkovú hmotnosť vozidla i jeho ťažisko.

Audi nám ukázalo, že aj s elektrifikovaným autom sa dá na najťažších pretekoch terénnych automobilov dosiahnuť úspech. Špecializované pretekárske auto bolo skonštruované tak, aby zvládlo extrémne náročné prostredie off-roadových vytrvalostných súťaží, pričom je dobré si pripomenúť, že hneď po „prvom výjazde“ v marci 2022 vyhralo na Abu Dhabi Desert – Challenge.

Audi RS Q E2
Audi RS Q E2

Novinka s prívlastkom E2 prináša viacero zmien, ktoré by mali dopomôcť tomuto autu byť ešte lepším, no na prvý pohľad sa to nemusí zdať. Šéf dizajnu Audi pre RS Q e-tron, Axel Löffler, potvrdil, že z pôvodnej karosérie nie je ani jeden diel, ktorý by sa dal znovu použiť.

V rámci modelu E2 bolo odstránených viacero komponentov predných a zadných blatníkov, takže je karoséria pri kolesách viac otvorená a širšia. Širšia je aj samotná plocha kabíny, ktorá sa smerom dozadu zužuje, aby mala čo najlepšiu aerodynamiku. Výsledkom týchto a ďalších „XY“ menších zmien je to, že nová karoséria je v porovnaní s tou staršou ľahšia a zároveň má lepší koeficient odporu vzduchu, čo je pre elektromobil veľmi dôležitým faktorom. Rýchlejšie však toto auto nie je, stále má rýchlosť obmedzenú podľa predpisov na 170 km/h, no jednoznačne je efektívnejšie.

  • Audi RS Q E2
  • Audi RS Q E2
  • Audi RS Q E2
  • Audi RS Q E2
  • Audi RS Q E2
  • Audi RS Q E2
  • Audi RS Q E2
  • Audi RS Q E2

Tento elektromobil nie je úplne „čistý“, nakoľko má stále integrovaný aj menší spaľovací motor, ktorý slúži ako predlžovač dojazdu. O samotný pohon sa však starajú dva výkonné elektromotory, ktoré poháňajú prednú i zadnú nápravu. Medzi ďalšie novinky patria vylepšené zobrazovacie jednotky pre šoféra i navigátora, kde sú najdôležitejšie údaje o vozidle a jeho aktuálnom nastavení.

Dodajme, že prvý ostrý výjazd novinky – Audi RS Q e-tron E2 – sa očakáva na Marockej rely. Ak pôjde všetko podľa plánu, tak model E2 vyštartuje aj na Dakare v roku 2023.

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Nechajte nám správu