Hybridné autá od Hondy pribúdajú ako huby po daždi. Aktuálne sa na náš trh dostáva HR-V e:HEV ako predstaviteľ najnovšej generácie hybridných modelov od Hondy.

Testovali sme vozidlo s označením HR-V 1,5 i-MMD 2WD, Advanced Style v sivej farbe s čiernou strechou. Ide o klasický hybrid, ktorý sa nabíja vtedy, keď brzdíte.

Honda HR-V e:HEVZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Honda HR-V e:HEV s krásnym dizajnom

Bezpečnosť nadovšetko

Veľmi sa nám páčili prvky bezpečnosti s podporou riadenia Honda SENSING. Ide o upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, je tu systém na udržovanie v jazdnom pruhu, systém na zmiernenie následkov nehody, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, inteligentný obmedzovač rýchlosti a asistent pre pomalú jazdu v kolóne.

Honda HR-V e:HEVZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Honda HR-V e:HEV a systém aktívnej bezpečnosti

Ocenili sme signalizáciu auta v mŕtvom uhle a upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku. Je tu asistent na rozjazd do kopca a zjazd z kopca, pozor na vás dáva aj 8 airbagov.

Parkovacie senzory sú vpredu (4x) a vzadu (4x) + je tu kvalitná farebná parkovacia kamera. Osvetlenie je LED vpredu / vzadu s automatickým prepínaním diaľkových svetiel a funkciou automatického zapnutia / vypnutia. Podobne je tu aktívne prisvetľovanie do zákruty.

Honda HR-V e:HEVZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Honda HR-V e:HEV výborne svieti

Pohodlie

Bezkľúčový vstup aj štartovanie je pri tomto aute samozrejmosťou. Multimediálny systém je s 9-palcovou dotykovou obrazovkou. Predné sedadlá sú vyhrievané. V aute sme našli celkovo 4 USB-A porty a 8 reproduktorov vrátane subwooferu.

Honda HR-V e:HEVZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Honda HR-V e:HEV a pohodlie v kabíne

V strede je bezdrôtová nabíjačka pre mobilný telefón a dvojzónová automatická klimatizácia. K dizajnu prispievajú aj 18-palcové zliatinové kolesá.

V kabíne sú všade prémiové materiály, zaujali nás ovládacie prvky s mechanickým prepínaním. Podpora je na Android Auto aj Apple CarPlay. Zadné sedačky je možné dať do polohy tak, aby ste mohli prenáša aj veľké predmety ako napr. bicykel.

Honda HR-V e:HEVZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Honda HR-V e:HEV a multimediálny displej vrátane navigácie

Pohon

Spaľovací motor je benzínový, 4-valcový s výkonom 79 kW. Jeho maximálny krútiaci moment je 131 Nm. K nemu je elektrický motor s výkonom 96 kW a maximálnym krútiacim momentom až 253 Nm. Práve on potom dodáva tomuto SUV dynamické zrýchlenie – z 0 na 10 za 10,7 sekundy. Maximálnu rýchlosť udáva výrobca na hodnote 170 km/h. Priemerná spotreba počas nášho testu bola okolo 6 litrov/100 km.

Honda HR-V e:HEVZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Dizajn zadnej časti Honda HR-V e:HEV

Základná cena Honda HR-V je 27 490 eur, cena testovaného modelu je aj s príplatkom za metalízu 33 090 eur.

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu