Hovorí sa o ňom už dlho, pričom dlhšiu dobu poznáme aj reálny vzhľad, no oficiálne bude debutovať až v máji tohto roku. Veľkou škodou je, že zatiaľ iba v Číne.

Tento model bol vytvorený priamo pre čínsky trh a za jeho produkciou a vývojom stojí spoločný podnik BMW Brilliance Automotive Ltd (Shenyang, provincia Liaoning). BMW i3 eDrive35L nie je tým malým mestským elektromobilom, ako sme ho doposiaľ poznali, ale regulérna „trojka“ (facelift aktuálneho radu 3) s čisto elektrickým pohonom a v tomto prípade aj predĺženým rázvorom (+ 110 mm), ktorý ponúkne viac pohodlia pre cestujúcich vzadu, ako aj väčší batožinový priestor.

BMW i3 eDrive35L
BMW i3 eDrive35L

BMW opísalo tento model – i3 eDrive35L – ako dokonale vyhovujúci konkrétnym požiadavkám čínskych zákazníkov. Tento modelový rad poznáme ako multifunkčné auto s výborným športovo-komfortným podvozkom, čo má byť zachované na 100%. BMW dodalo, že podvozok, resp. systém odpruženia pre i3 eDrive35L bol vyladený pre miestne podmienky divíziou výskumu a vývoja BMW Brilliance Automotive Ltd. v Shenyangu

Tento model je vyskladaný z najnovších systémov BMW eDrive Gen.5, vrátane vysokonapäťovej batérie s kapacitou 70,3 kWh (využiteľných 66,1 kWh), ktorá dopuje vzadu uložený elektromotor s výkonom 210 kW (282 koní) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100km/h je slušných 6,2 sekundy. Vyhovujúcim faktorom bude aj dojazd na úrovni 526 km a priemerná spotreba okolo 14,3 kWh/100km. Tieto čísla dojazdu a spotreby asi nebudú na 100% pretavené do reality, no ak to bude aspoň z 80% pravda, tak to bude fajn. Nabíjanie bude možné vykonávať jednosmerným prúdom s výkonom 95 kW (z 10 na 80% kapacity za približne 30 minút) alebo striedavým prúdom s výkonom 11 kW.

BMW i3 eDrive35L
BMW i3 eDrive35L

Dodajme, že BMW i3 eDrive35L je šiestym elektromobilom BMW Group, ktorý doplnil MINI Cooper SE, BMW i3, i4, iX3 a iX.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu