Táto informácia koluje svetom už dlhšiu dobu a zdá sa, že sa skutočne pretaví do reality.

BMW i3 bolo od svojho počiatku veľmi špecifickým elektromobilom, ktorý vyvolával množstvo vášní a rozsiahle diskusie. Z nášho pohľadu ide o veľmi podarené auto, ktoré má množstvo výhod a samozrejme aj nedokonalostí. Okrem toho treba poznamenať, že ide o skutočne úspešný a prvý elektromobil značky, ktorého sa predalo viac ako 220 000 kusov –  predáva sa od roku 2013. V určitom období išlo o druhý najpredávanejší elektromobil na svete – hneď po Nisane Leaf.

BMW i3
BMW i3

BMW i3 sa vyrába už takmer jednu dekádu, no onedlho sa má jeho púť skončiť. BMW ho chce nahradiť modernejšími modelmi, pričom označenie i3 by mal poniesť čisto elektrický sedan radu 3. Okrem toho by nemal v ponuke výrobcu chýbať ani menší čisto elektrický crossover s označením iX1, ktorý by mal byť postavený na rovnakej platforme FAAR ako modelový rad MINI Electric. Ak budú všetky novinky aspoň tak dobré ako BMW iX, tak sa máme skutočne načo tešiť.

Klasická i3 bola i je celosvetovo veľmi úspešná, no zároveň aj celkom náročná z pohľadu výroby a prípadných opráv – predovšetkým kvôli stavbe skeletu, ktorý je vyrábaný z uhlíkových vlákien, tzv. karbónu. Dodajme však, že novinky nie sú a ani nebudú o nič jednoduchšie.

BMW i3
BMW i3

BMW i3 prešlo od svojho počiatku niekoľkými zmenami, pričom tie najdôležitejšie sa týkali väčšej batérie/lepšieho dojazdu a v ponuke nechýbala ani „športovejšia“ verzia s označením i3S. Okrem toho sa tento model vyrábal aj so spaľovacím extendrom, ktorý v prípade potreby vyrábal elektrickú energiu – bola to „železná“ rezerva, ktorá fungovala veľmi dobre.

V redakcii sme mali tento model na test v rôznych verziách, pričom každá jedna mala svoje čaro. Taktiež treba poznamenať, že z pohľadu dizajnu ide o veľmi špecifické a nadčasové auto, ktoré stále púta pozornosť. Rovnako ako BMW i8.

Zdroj: Insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu