Ale iba v limitovanej edícii a v obmedzenom počte 25 kusov. Ak máte potrebu vlastniť túto nestarnúcu legendu a peniaze nie sú problém, tak teraz je ten správny čas na kúpu.

Pôvodný „krabicový“ model dostal vo výrobe stopku v roku 2016, no divízia Land Rover Classic nám robí radosť, nakoľko tento model opäť vytiahla na svetlo sveta a vytvorila špeciálnu edíciu Works V8 Trophy II. V minulosti bola vytvorená špeciálna edícia Camel Trophy, pre ktorú bolo typické sýto žlté lakovanie (Eastnor Yellow).

Defender Works V8 Trophy II
Defender Works V8 Trophy II

Aktuálna edícia je obmedzená na 25 kusov a je dostupná v takmer všetkých karosárskych verziách 90 (10 kusov), 110 Station Wagon (10 kusov) a 110 Double Pick-up (5 kusov). Zaujímavosťou je okrem samotného modelu aj špeciálne lakovanie, ktoré nie je moderným maskovacím vzorom, ale zobrazuje 23 unikátnych miest, kde sa konali rôzne náročné preteky a súťaže, ktoré Defender vo svojej viac ako 70-ročnej histórii absolvoval.

Milovníci tejto značky, resp. tohto legendárneho modelu tušia, že základom limitovanej edície nie sú úplne nové vozidlá, ale komplexne prerobené autá od darcov, ktoré sú z roku výroby 2012 až 2016. Každopádne je treba vedieť, že každé jedno z týchto áut bolo rozobraté do poslednej skrutky a od základu postavené s novými dielmi, takže v podstate ide o nové autá.

Defender Works V8 Trophy II
Defender Works V8 Trophy II

Limitovaná edícia má už tradične pod kapotou overený benzínový 5-liter s 8-valcami, ktorý ponúka výkon 400 koní a maximálny krútiaci moment 515 Nm. Mamutia sila je prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky ZF prenášaná na obe nápravy.

Defender Works V8 Trophy II je vo výhradne bielej farbe (Fuji White) s čiernymi doplnkami a špeciálnymi vzormi (Narvik Black) a stojí na 18“ zliatinových diskoch. Dobre znateľná je aj 1,27 metrová LED rampa na strešnom nosiči, ktorá zaručí dostatok svetla v akomkoľvek teréne. Samozrejmosťou je aj navijak v prednej časti a rebrík umiestnený v zadnej časti, ktorý sprístupňuje strešný nosič.

  • Defender Works V8 Trophy II
  • Defender Works V8 Trophy II
  • Defender Works V8 Trophy II
  • Defender Works V8 Trophy II
  • Defender Works V8 Trophy II
  • Defender Works V8 Trophy II
  • Defender Works V8 Trophy II
  • Defender Works V8 Trophy II

V interiéri sú krásne športové Recaro sedadlá v bielej koži Windsor, no koža sa nachádza aj na čalúnení stropu, výplniach dverí a palubnej doske. Pôsobí to veľmi luxusným dojmom, no stále ide o auto, ktoré sa nebojí špiny ani ťažkého terénu. Zabudnúť nemôžeme ani na nový multimediálny systém s plnou konektivitou, natívnou navigáciou a špeciálne hodiny Elliot Brown. Hodinky od rovnakej značky si môžete objednať aj na ruku – limitovaná séria je v tomto prípade obmedzená na 1000 kusov.

Ak máte o Defender Works V8 Trophy II záujem, tak treba byť rýchly (ak teda ešte niečo zostalo). Cena začína na úrovni 268 269 eur za najmenší model (90), čo je síce extrém, ale ako sa hovorí, keď ho miluješ (…a máš dosť peňazí), tak nie je čo riešiť :).

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu