Služba HopinTaxi je tu už od roku 2014 a spája možnosti internetovej komunikácie a taxikárov. Na rozdiel od konkurencie medzi vodičmi nájdete len taxikárov, teda ľudí, ktorí prešli všetkými školeniami, majú vozidlo zodpovedajúce štandardu a používajú taxameter.

HopinAppsCele

Výhodou je, že v Bratislave združuje pomerne veľa taxikárov a tak si vyberiete dostupné vozidlo skoro vždy. Pri objednávaní taxíku teda nemusíte nikam volať, stačí aby ste si nainštalovali aplikáciu a máte okamžite prehľad o dostupnosti vozidiel okolo vás.

HopinApps2

HopinTaxi je nielen v Bratislave, ale aj v Košiciach a v Prahe, v pláne má ďalšie rozširovanie. Aplikácia existuje pre viacero platforiem – Android, iOS, Windows Phone ale aj pre BlackBerry, použiť sa dá aj z desktopového počítača. Pri príležitosti 100 000 stiahnutí aplikácie pre Android sme sa porozprávali s majiteľom firmy, pánom Martinom Baranom (MB).

touchIT: Ako vlastne začal príbeh Hopinu

HopinBZMB: Všetko začalo ešte v roku 2012, keď sme sa začali zaoberať myšlienkou ako lepšie využiť služby taxikárov. Chceli sme spojiť internet, mobilné zariadenia a svet klasických taxikárov tak, aby zákazník získal maximálne pohodlie – teda nemusel nikomu volať, hneď mal prehľad o tom, koľko je k dispozícii vozidiel a ak zadá cieľ cesty, poskytneme mu aj odhad výšky cestovného. Služba beží od februára 2014 a stále ju zlepšujeme. Na číslo stiahnutí pre Android platformu 100 000 sme hrdí.

touchIT: Na to, aby sa naozaj služba používala, treba aby bolo dostatok vozidiel a ak je používateľ v teréne, mal by mať mobilný telefón a internet. Navyše aj taxikár musí mať mobilný telefón a internet. Dalo sa to splniť v roku 2014?

MB: Je to síce len 2 roky naspäť, ale je pravda, že vtedy neboli smartfóny tak úplne bežné ako dnes, rovnako ani mobilný internet nebol taký rozšírený. Preto sme v prvej fáze nášho rozbehu medzi taxikárov rozdali celkom zaujímavé množstvo SIM kariet s dátovým pripojením. A rozbehlo sa to.

touchIT: Aplikácia však existuje aj pre klasický stolný počítač. Kto ju takto používa?

MB: Sú to hlavne firmy, kde sekretárky objednávajú taxíky v podstate od stola. Ale sú to aj domáci používatelia, ktorí si taxík objednajú z domu. Samozrejme, čoraz dôležitejšie sú mobilné aplikácie a tu sme radi, že naozaj pokrývame všetky platformy. Keď sme však na chvíľu zastavili podporu desktop aplikácie, dostali sme spätnú väzbu, že ju zákazníci chcú a používajú.

HopinBZ2

Majiteľ HOPINu, Martin Baran. Je jasné, že HOPIN je start-up, ktorému sa venoval naplno

touchIT: Spomínali ste sekretárky a firmy. Môžu teda HopinTaxi používať aj firmy?

MB: Áno, existuje režim aplikácie, pri ktorom sa využíva objednávanie taxíku na firemné náklady. Vtedy zamestnanci využívajú v predpísanej miere naše služby a na konci mesiaca príde faktúra za služby. To je často používaný spôsob pre niektoré firmy.

touchIT: Čo ak firma potrebuje odviesť niekoho, kto nie je kmeňovým zamestnancom a hotovosť by nebola vhodným riešením?

HopinBZ3MB: V tomto prípade je možné z aplikácie vygenerovať QR kódy, ktoré slúžia na konkrétnu dopravu. Stačí sa potom preukázať takýmto QR kódom.

touchIT: Pri objednaní taxíku cez aplikáciu môžeme komunikovať s vodičom, ak ho napr. neviem nájsť?

MB: Samozrejme, jednak sa to dá priamo cez aplikáciu, kde sú aj pripravené predvolené texty – napr. hneď prídem. Vy pri objednaní taxíku tiež vidíte, aké vozidlo pre vás príde a aj odhad výšky cestovného.

touchIT: Ak nebudem spokojný so službami taxikára, čo môžem urobiť?

MB: Budete môcť ohodnotiť vášho šoféra a ak naozaj nebudete spokojný, zariadime, že sa s týmto vodičom pri našej službe už nikdy nestretnete. Ľudí si vyberáme dosť náročne a preto by takýto prípad ani nemal nastať. Ale v živote sa stávajú rôzne veci.

touchIT: Áno, to sa naozaj stávajú. Taxík si najčastejšie ľudia objednávajú, keď sú na nejakej oslave a v dobrej nálade jednak nemôžu šoférovať, ale možno že aj niečo v taxíku zabudnú. Pomôžete s hľadaním zabudnutých vecí?

MB: To sa stáva a samozrejme vieme zistiť, u ktorého vodiča by sa mala takáto vec nájsť. Niekedy sa však stáva, že k nám volajú ľudia, ktorí sa síce v taxíku viezli, ale nie cez našu službu. Takým prípadom pomôcť nedokážeme.

touchIT: Ale môžeme mať rôzne preferencie napr. na prepravu väčšieho množstva ľudí, ale aj zvieraťa. Čo v tomto prípade?

MB: Máme v aplikácii filtre, kde si presne špecifikujete požadované vozidlo a potom sa vyberá len z tých, ktoré si prajete.

touchIT: Aplikáciu HOPINTaxi musí mať nainštalovanú aj taxikár. Je to tá istá aplikácia ako používajú aj používatelia?

MB: Áno, je to tá istá aplikácia a rovnako je to aj pre použitie na súkromné alebo firemné účely.

TIP: Ako fotí Samsung Galaxy S7 edge a Apple iPhone 6S? 

Fotosúboj titánov: Samsung Galaxy S7 edge verzus Apple iPhone 6S. Ktorý fotí lepšie?

touchIT: Odmeňujete nejako aktívnych používateľov?

MB: Áno, na konci minulého roku sme ako poďakovanie odovzdali viacero pozornostných kódov pre využívanie našej služby.

touchIT: Služba je teda na Slovensku dostupná v Bratislave a v Košiciach. Môžeme si však vybrať aj vzdialený cieľ mojej cesty?

MB: Môžete, je to len na dohode medzi vami a vašim vodičom. Ale pokojne môžete cestovať aj do iných miest. V prípade Bratislavy pritom pokrývame nielen samotné mesto ale aj širšie okolie. Stačí sa pozrieť do aplikácie, čo všetko je dostupné.

touchIT: Ďakujeme pekne. Pravdepodobne je čas túto službu reálne vyskúšať.

Reálna skúška HopinTaxi

A tak sa aj stalo, aplikáciu sme si nainštalovali, prihlásili sme sa (treba na to len mail a ľubovoľné heslo). Počas dňa sme boli na tlačovej konferencii v Starej Tržnici na otvorení Labu s 3D tlačiarňami, kde je fakt problém zaparkovať (pokiaľ nie ste prezident). Tam sme sa dostali MHD, ale späť sme už využili HOPINTaxi. Vyberáme mobil a objednávame prepravu. Je to jednoduché, okolo nás bolo v tej chvíli najmenej 15 vozidiel.

HopinApp-01

Stará tržnica nie je bežne dosiahnuteľná vozidlom a to nám aj aplikácia oznámila. Navrhla nám najbližšiu možnú destináciu, ktorou bola Laurinská ulica. Súhlasili sme a požiadavka na prepravu smerovala medzi vodičov. Vzápätí sme dostali informáciu, že máme vybraného vodiča, ktorý smeruje na miesto určenia. Pobrali sme sa aj my, v polovici cesty prišla od vodiča textová správa v aplikácii, že je na mieste a čaká nás. Odpovedali sme predvolenou odpoveďou, že sme na ceste, aby nás počkal. Tak sa aj stalo, hoci auto bolo označené len ako taxík a nemalo na sebe znak HOPINu, rozpoznali sme ho a sedeli sme v aute.

HopinApp-02

Vodič Matej bol veľmi príjemný, hovorili sme o službe HOPIN a zostavovaní vlády a tom, že to nejako dopadlo inak ako sme počas volieb pri odovzdaní hlasovacieho lístku zamýšľali. Viete ako to je, ľuďom sa uľaví, keď si pohovoria, aj keď sa na faktickom stave veci nič nezmení. Cesta do sídla firmy Hyundai, kde sme mali objednané testovacie auto prebehla napriek rozkopávkam kvôli predsedníctvu Slovenska v rade EÚ ako voda. Vodič vybral správnu trasu mimo bežnej trasy a prakticky sme nestáli.

HopinApp-03

Celkovo sme prešli niečo viac ako 8,5 km a zaplatili sme za to 8 Eur (aplikácia odhadla 8,71 Eur). Platili sme z kupónu, ktorý sme dostali na otestovanie tejto služby a fungovalo to. Zaplatiť inak môžete po skončení jazdy v hotovosti alebo bankovou kartou (s výnimkou Diners Club Card). Do zadaného mailu sme dostali aj súhrnné informácie o našej jazde.

HOPINUcet

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu