Ak sa pýtate, prečo toto vôbec vzniklo, tak preto, lebo Volkswagen chcel ukázať, že aj auto postavené na platforme MEB sa dá upraviť tak, aby bolo vhodné do terénu.

Tento počin jasne demonštruje, že aj elektrické autá môžu vyzerať dobre :). Samozrejme, žartujeme, podstatou bolo ukázať špecifický koncept a overiť si, či by bol o takéto auto reálny záujem zo strany zákazníkov. Koncept ID XTREME Off-Road bol predstavený na medzinárodnej výstave ID. Treffen, ktorá sa konala na brehu jazera Lago Maggiore v Taliansku a vo Švajčiarsku.

ID XTREME Off-Road
ID XTREME Off-Road

Silke Bagschik, vedúca produktovej línie MEB vo VW povedala: „modulárny elektrický pohon (MEB) má obrovský technický potenciál. Pre mnohých našich zákazníkov sú vozidlá oveľa viac ako len dopravný prostriedok. S ID XTREME pozdvihujeme elektrickú mobilitu od VW na novú výkonnostnú úroveň. ID XTREME vyrábajú nadšenci v spoločnosti Volkswagen pre nadšencov ID. tu v Locarne. Sme naozaj zvedaví, ako na vozidlo zareagujú fanúšikovia elektromobility. Na základe spätnej väzby od našej komunity sa rozhodneme, ako budeme v projekte pokračovať.“

V preklade to znamená, že ak automobilka vyhodnotí pozitívne prijatie modelu a uvidí v ňom komerčný potenciál, tak by mohla vzniknúť sériová verzia. To znie zaujímavo, však?

Čo Volkswagen na ID.4 GTX zmenil aby mohol vzniknúť ID XTREME?

Základom je kompletne prerobený podvozok a pruženie, pričom je celé auto vyššie a zároveň aj o 50 milimetrov širšie. Samozrejmosťou sú aj špeciálne off-road disky a pneumatiky. Nezabudlo sa ani na poriadnu ochranu podvozku a batériových článkov (82kWh), ktoré chráni hrubá hliníková platňa. Okrem toho bol navýšený aj výkon na 382 koní. V teréne sa jednoznačne hodí aj výkonná LED rampa na streche, ktorá doplní klasické LED svetlomety.

  • ID XTREME Off-Road
  • ID XTREME Off-Road
  • ID XTREME Off-Road
  • ID XTREME Off-Road
  • ID XTREME Off-Road

Vyšší výkon tohto konceptu nespočíva v softvérovej úprave „výkonnostnej mapy“, ale v použití vysoko výkonného zadného elektromotora, čím chcel dať VW jasne najavo, že bežná verzia ID.4 GTX sa nedá jednoducho upraviť na takýto výkon.

Páči sa vám táto úprava? Boli by ste radi, keby začal VW komerčne produkovať takéto špeciality?

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu