Nejde však o recykláciu starých batérií z elektromobilov, ale o využitie technológie, ktorá je overená, bezproblémová a ponúka dlhú životnosť.
Systém s označením Toyota O-Uchi Kyuden využíva špeciálnu batériu pre elektromobily, resp. elektrifikované vozidlá, ktorá má kapacitu 8,7 kWh a výkon 5,5 kW. Ako všetky záložné zdroje, tak aj tento bude slúžiť domácnostiam ako doplnok ku klasickému pripojeniu zo siete, a to najmä v prípade výpadkov energie, pričom je možné tento systém ľahko kombinovať aj so solárnymi panelmi (možnosť odovzdávania nadbytočnej energie do verejnej siete).

Rovnako tak je možné využívať toto zariadenie na nabíjanie elektromobilu. V opačnom smere, ak má zákazník špeciálnu prípojku do zásuvky elektromobilu, vie posielať elektrickú energiu z auta do tohoto systému (max. 1,1 kW) a ten to „posunie“ ďalej do domácnosti. Je to relatívne jednoduchý reverzný tok. V prípade núdze by sa to celé dalo použiť aj ako ostrovný systém – pre miesta bez pokrytia elektrickou sieťou.
Toyota neuvádza, či je možné spojiť viacero takýchto 8,7 kWh batérií – kvôli vyššej kapacite/výkonu, no myslíme si, že by to nemal byť až taký zásadný problém. Toyota O-Uchi Kyuden ponúka aj možnosť bezdrôtového pripojenia sa ku zariadeniu, prostredníctvom mobilnej aplikácie, v ktorej si viete prezrieť všetky parametre a vykonať dôležité úpravy a nastavenia systému podľa aktuálnych potrieb.
Dodajme, že záložný zdroj Toyota O-Uchi Kyuden je aktuálne dostupný iba v Japonsku, no predpokladá sa, že sa postupom času rozšíri aj do ďalších krajín v rámci celého sveta. Potenciál to má asi všade, záleží na cene, nakoľko existuje aj množstvo konkurenčných zariadení podobného typu.
Zdroj: insideevs.com
Prečítajte si aj: