Nejde však o recykláciu starých batérií z elektromobilov, ale o využitie technológie, ktorá je overená, bezproblémová a ponúka dlhú životnosť.

Systém s označením Toyota O-Uchi Kyuden využíva špeciálnu batériu pre elektromobily, resp. elektrifikované vozidlá, ktorá má kapacitu 8,7 kWh a výkon 5,5 kW. Ako všetky záložné zdroje, tak aj tento bude slúžiť domácnostiam ako doplnok ku klasickému pripojeniu zo siete, a to najmä v prípade výpadkov energie, pričom je možné tento systém ľahko kombinovať aj so solárnymi panelmi (možnosť odovzdávania nadbytočnej energie do verejnej siete).

Toyota O-Uchi Kyuden
Toyota O-Uchi Kyuden

Rovnako tak je možné využívať toto zariadenie na nabíjanie elektromobilu. V opačnom smere, ak má zákazník špeciálnu prípojku do zásuvky elektromobilu, vie posielať elektrickú energiu z auta do tohoto systému (max. 1,1 kW) a ten to „posunie“ ďalej do domácnosti. Je to relatívne jednoduchý reverzný tok. V prípade núdze by sa to celé dalo použiť aj ako ostrovný systém – pre miesta bez pokrytia elektrickou sieťou.

Toyota neuvádza, či je možné spojiť viacero takýchto 8,7 kWh batérií – kvôli vyššej kapacite/výkonu, no myslíme si, že by to nemal byť až taký zásadný problém. Toyota O-Uchi Kyuden ponúka aj možnosť bezdrôtového pripojenia sa ku zariadeniu, prostredníctvom mobilnej aplikácie, v ktorej si viete prezrieť všetky parametre a vykonať dôležité úpravy a nastavenia systému podľa aktuálnych potrieb.

Dodajme, že záložný zdroj Toyota O-Uchi Kyuden je aktuálne dostupný iba v Japonsku, no predpokladá sa, že sa postupom času rozšíri aj do ďalších krajín v rámci celého sveta. Potenciál to má asi všade, záleží na cene, nakoľko existuje aj množstvo konkurenčných zariadení podobného typu.

  • Toyota O-Uchi Kyuden
  • Toyota O-Uchi Kyuden
  • Toyota O-Uchi Kyuden

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu