Toyota sa spojila s francúzskym výrobcom nákladiakov Hyliko, ktorý vyvinie dva modely s vodíkovým pohonom s nulovými emisiami. Japonská automobilka ich vybaví modulmi palivových článkov druhej generácie vyrábanými v Európe.

Hyliko nákladné vozidlá
Hyliko nákladné vozidlá

Hyliko rozšíri svoju ponuku o vodíkový ťahač s celkovou hmotnosťou 44 ton a vodíkový kamión vážiaci 26 ton, dostupný vo variantoch 6×2 a 6×4. Obe autá budú mať elektromotory poháňané dvomi modulmi palivových článkov. Okrem toho budú môcť zákazníci Hyliko v rámci lízingovej ponuky využívať firemnú sieť čerpacích staníc zeleného vodíka. Francúzsky výrobca buduje vlastnú infraštruktúru vrátane výroby, skladovania a distribúcie vodíka bez emisií.

Hyliko nákladné vozidlá
Hyliko nákladné vozidlá

Široké uplatnenie modulov palivových článkov Toyota

Toyota Motor Europe (TME) spolupracuje s mnohými výrobcami, ktorí majú záujem do svojich produktov implementovať vodíkové technológie. Často pochádzajú z rôznych odvetví. Špeciálne na tento účel vytvorila TME obchodnú skupinu Toyota Fuel Cell, ktorá je zodpovedná za vývoj, výrobu a predaj systémov palivových článkov značky Toyota v Európe. Rovnako sa stará aj o spoluprácu s partnermi, ktorí majú záujem o vybudovanie masového trhu pre vozidlá a zariadenia na vodíkový pohon. Moduly palivových článkov japonskej automobilky už používajú výrobcovia autobusov, vlakov, jácht a lodí, ale aj stacionárnych generátorov elektrickej energie.

Hyliko nákladné vozidlá
Hyliko nákladné vozidlá

Preprava nákladnými autami tvorí 77 % pozemného transportu tovaru v Európskej únii. Nahradenie vozového parku nákladiakmi s nulovými emisiami bude mať preto zásadný vplyv na dekarbonizáciu dopravy a dosiahnutie klimatickej neutrality v Európe. Elektrické pohony s vodíkovými palivovými článkami nevyžadujú dlhodobé nabíjanie a sú oveľa ľahšie ako tie na batérie. Vďaka tomu vodíkové nákladné vozidlá kombinujú jazdu bez emisií s vysokým úžitkovým zaťažením a praktickosťou. Toyota tiež investuje do popularizácie vodíkových nákladiakov aj v iných častiach sveta, napríklad v Japonsku alebo Spojených štátoch.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu