Či sa to pretaví do reality je ťažké predpovedať, ale s ohľadom na to, čo všetko ponúka a ako vyzerá to nebude mať vôbec ťažké.

Toyota Corolla je vo všetkých doposiaľ dostupných verziách veľmi žiadaným autom a čo sa tak môže asi stať, keď z nej spravíte SUV, resp. jej pripnete dodatok Cross? Nič iné ako úspech to (asi) nebude, lebo ľudia šalejú po tejto karosárskej verzii! Určite to vedia aj v Toyote, no hlavným dôvodom bolo doplniť model C-HR, ktorý je skôr štýlový a zameraný na mladých ľudí bez detí, ktorí chcú vlastniť dobre vyzerajúce a spoľahlivé auto.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Horúca novinka, teda Toyota Corolla Cross, je podstatne praktickejším modelom, ktorý sa radí do C-SUV segmentu a ocenia ho aj rodiny s deťmi. Ja osobne by som medzi týmito modelmi neváhal ani sekundu a okamžite by som bral Corollu Cross.

Horúca novinka z Japonska aktuálne prichádza aj na Slovensko a ja som si ju bol obzrieť na vydarenej statickej prezentácii v Modre, konkrétnejšie vo vychýrenom vinárstve ELESKO. Prvý dojem? Výborný! S čistým svedomím môžem napísať, že zlý pocit som nemal asi z ničoho, čo sa, samozrejme, môže počas redakčného testu zmeniť, no je to iba málo pravdepodobné. Toyota v posledných rokoch extrémne dospela, a to hlavne s ohľadom na technológie, ktoré nikdy neboli silnou stránkou Japonských áut. Rovnako to platí aj v prípade dizajnu. To všetko je minulosť a zabúdať netreba ani na legendárne hybridné motorizácie, ktoré patria k špičke na trhu.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Čo novinka ponúka?

Začal by som dizajnom, ktorý sa tímu dizajnérov veľmi podaril. Dominantou prednej časti je mohutná maska (trošku pripomína RAV4) a natiahnuté LED svetlomety s efektným usporiadaním jednotlivých segmentov. Samozrejmosťou je dizajnové i funkčné oplastovanie lemov po obvode celej karosérie a nezabudlo sa ani na výrazné prelisy jednotlivých dielov, ktoré dodávajú auto šmrnc. Priznám sa – nečakal som, že bude táto novinka nejako extra mohutná, no v skutočnosti pôsobí naozaj robustným dojmom.

Po otvorení dverí vás privíta pekne spracovaný interiér, ktorý je usporiadaním prvkov pre Toyotu typický. Posed zo volantom a pod. ešte hodnotiť nebudem a nechám si to na redakčný test. Každopádne oceňujem precízne spracovanie a decentný dizajn, ktorý nie je rušivý. Letmý dojem z posedu za volantom bol fajn, no ešte viac ma prekvapil druhý rad, ktorý ponúka bohatý priestor pre hlavu i nohy, čo s ohľadom na moje dva metre veľmi cením. Zadných pasažierov poteší aj samostatný výduch ventilácie a zaujímavo riešené obloženie dverí s integrovanými držiakmi na nápoje. Aktívni ľudia, športovci a rodiny s deťmi budú nadšení z relatívne veľkého batožinového priestoru so základným objemom 425 litrov.

Veľkou novinkou v interiéri je plne digitálny 12,3“ prístrojový panel – prvý model značky disponuje takouto možnosťou, ktorej sa dožaduje čoraz viac ľudí. Prístrojový panel bude ponúkať viaceré možnosti zobrazenia, či už z pohľadu grafiky alebo informácií, ktoré šofér uvidí. Samozrejmosťou je aj veľký – 10,5“ – dotykový displej v strede palubnej dosky.

Informačno-multimediálny systém prešiel tiež výraznými zmenami a konečne má byť, podľa tvrdení výrobcu, konkurencie schopný a zásadne vylepšený. Vo vrcholnej výbave ponúkne okrem bezdrôtového Apple CarPlay (Android auto iba po kábli) aj cloudovú navigáciu na základoch od Google, informácie o udalostiach na trase, 3D mapy miest, počasie na trase a až o 50% výkonnejší procesor.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Veľmi dôležitou informáciou je aj to, že softvérové aktualizácie sa budú vykonávať automaticky (OTA – OnTheAir), pričom nebude potrebné navštevovať servisné stredisko, či už kvôli aktualizácii samotného systému alebo máp a pod. Samozrejmosťou je aj možnosť využívania mobilnej aplikácie (MYT), pomocou ktorej je možné kontrolovať stav vozidla a v prípade balíka Smart Connect aj ovládať jednotlivé funkcie a nastavenia automobilu.

Toyota okrem informačného systému vylepšila aj asistenčné systémy (TSS3 – Toyota Safety Sense 3.generácie), pričom sú dostupné aj úplné novinky. Vylepšením prešiel protikolízny systém, ktorý dokáže precíznejšie zmierňovať následky prípadnej nehody a do vienka dostal aj sledovanie chodcov a cyklistov pri odbočovaní, sledovanie protiidúcich vozidiel a obmedzovanie nežiadúceho zrýchlenia.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Modernizáciou prešiel aj adaptívny tempomat, systém sledovania jazdných pruhov, rozpoznávanie dopravných značiek a úplnou novinkou je systém núdzového zastavenia vozidla – ak vodič nereaguje na výzvy systému, vozidlo samostatne postojí na krajnici (podobné riešenie ako používa VW group). Japonci zlepšili aj hardvér systému sledovania okolia vozidla, ktorý má takmer dvojnásobný dosah, čo oceníte najmä počas jazdy s adaptívnym tempomatom, ktorý dokáže detegovať aj vzdialenejšie autá, čomu prispôsobuje zrýchlenie + brzdenie.

Spomenúť treba aj núdzového asistenta riadenia (systém pomáha vodičovi pri vyhýbaní sa prekážke), podporu zákazu predbiehania sprava a asistenta zmeny jazdného pruhu. Diametrálnou zmenou prešiel aj kamerový/parkovací systém, nakoľko môžete mať až štyri kamery v okolí auta, ktoré vytvárajú 360° obraz + pohľad akoby pod vozidlo, čo oceníte predovšetkým v teréne. Od Lexusu si Toyota prepožičala aj asistenta bezpečného vystupovania – auto vás upozorní na prichádzajúci objekt svetelným a zvukovým efektom (chodec, bicykel, motorka, auto) . Na záver kapitoly spomeniem ešte systém upozorňovania obsadenosti zadných sedadiel počas vystupovania z vozidla.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Úplne nová Toyota Corolla Cross stojí na platforme TNGA-C a ponúka hybridný systém 5.generácie, ktorý sa vyznačuje podstatnej lepšími vlastnosti ako predošlé verzie. V úvode bude dostupný iba 2.0-litrový hybridný motor (4-valec Dynamic Force / 1987 cm3) so systémovým výkonom 197 koní, pričom si zákazník môže vybrať pohon predných alebo všetkých kolies AWD-i (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy v oboch prípadoch).

Budúci rok bude dostupný aj 1.8-litrový hybrid s výkonom 140 koní (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy). Batéria pod zadnými sedadlami je o 40% ľahšia, no zároveň o 14% výkonnejšia (kapacita 4,08 Ah). Presné údaje a výkon jednotlivých motorov nájdete v tabuľke nižšie.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Hlavnými piliermi hybridného systému 5. generácie sú – vyšší krútiaci moment, vyšší elektrický výkon, nižšia spotreba/emisie a intenzívnejšia radosť z jazdy. Hybridná sústava od Toyoty je rokmi overená a výborná, takže bez pochybností verím, že aj v aktuálnej generácii bude patriť medzi tie najlepšie. Už teraz sa veľmi teším na redakčný test!

Ešte doplním, že pre Európu sa bude tento model vyrábať v Japonsku a prvým zákazníkom bude novinka dodaná v treťom štvrťroku 2022. V ponuke je vo viacerých stupňoch výbavy – Comfort (od 31 990 eur), Style (od 33 990 eur), Executive (od 38 490 eur) a Premiere Edition (od 40 690 eur). Za pohon všetkých kolies AWD-i sa pripláca 2200 eur. 1.8-litrový hybrid bude dostupný až od budúceho roka – ceny zatiaľ nie sú známe. Všetky podrobné informácie o novinke nájdete – TU.

  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross

Za pozvanie na statickú prezentáciu ďakujeme spoločnosti: Toyota Slovensko

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu