Hyundai predstavil nový koncept elektromobilu Prophecy (Proroctvo), ktorý odráža aktuálny dizajnový jazyk spoločnosti.

Vizionárska štúdia vyjadruje aktuálnu dizajnovú filozofiu značky Hyundai s názvom „Sensuous Sportiness“, pričom rozširuje pole pôsobnosti, ktoré definovala minuloročná štúdia s názvom „45“ svojimi čistými líniami a minimalistickými štruktúrami.

Prophecy ho nasleduje ikonickou siluetou so špecifickými proporciami, ktoré vychádzajú z aerodynamického dizajnu. Vďaka dlhému rázvoru a krátkym previsom sa dizajnérom automobilky Hyundai podarilo dosiahnuť zaujímavé tvary, ktoré aj vplyvom elektrického pohonu definujú natiahnuté plochy a čisté tvary v spojení s estetickou harmóniou a funkčnosťou.

„Vdýchli sme život ďalšiemu ikonickému vozidlu, ktoré segmentu elektrických vozidiel stanoví nové merítka a štandardy, pričom posunie dizajnovú víziu značky Hyundai do nových horizontov,” povedal SangYup Lee, riaditeľ oddelenia Hyundai Global Design Center. „Súčasťou tejto expanzie je prístup, ktorému hovoríme Optimistic Futurism – dizajnový koncept stelesnený v štúdii Prophecy. Optimistic Futurism vyjadruje náš zámer o emotívne prepojenie medzi človekom a automobilom.”

„Sensuous Sportiness“ sa naplno prejavuje v exteriéri konceptu Prophecy

Vidieť to najmä pri pohľade z profilu, ktorý pripomína dokonale zvetraný kameň. Narúša ju jasná a jednoduchá línia „One Curve“, ktorá sa tiahne z prednej časti až dozadu, čím podčiarkuje nadčasovosť tohto dizajnu. Dynamická a elegantná je aj línia zadnej časti tvorená z panelov. Tieto tvary poskytujú vozidlu vynikajúcu aerodynamiku, ktorú elektromobily nevyhnutne potrebujú. Lopatkový tvar kolies usmerňuje prúdenie vzduchu smerom nadol, aby vzduch obtekal vozidlo ako voda okolo kameňa. Tento efekt umocňuje zadný spojler, ktorý zvyšuje prítlak a spolu s ním aj stabilitu vozidla vo vysokých rýchlostiach.

Priehľadný akrylový materiál poskytuje pohľad na funkčné súčasti vo vnútri. Tento netradičný prvok sa nachádza v zadnom spojleri, vo svetlometoch ako aj v kamerovom monitorovacom systéme (CMS), čím priťahuje pozornosť na funkčnú krásu komponentov.

Pixelové svetlomety, ktoré sa prvýkrát predstavili pri koncepte 45, výrazne pokročili vpred. Pokročilá svetelná technológia tvorí súčasť predných aj zadných svetlometov, ako aj spojlera a využíva prebytočnú energiu z článkov batérií. Pixelové svetlomety vytvoria súčasť typických dizajnových prvkov modelov značky Hyundai, ktoré môžete očakávať v blízkej budúcnosti. Identita konceptu Prophecy sa prejavuje aj v spodnej časti – široký otvor pod nárazníkom privádza studený vzduch na účinnejšie chladenie batérií.

Interiér využíva výhody elektrickej platformy

Namiesto konvenčného automobilového interiéru víta posádku útulný a premyslený priestor, ktorý podľa výrobcu poskytuje maximálny komfort. Prophecy využíva aj technológiu autonómnej jazdy. Namiesto volantu sprostredkuje zážitok z jazdy úplne nový systém ovládania. S dvoma joystickmi, umiestnenými v stredovej konzole a v obložení dverí, môže vodič ovládať vozidlo z mimoriadne komfortnej pozície. Navyše, prostredníctvom tlačidiel zabudovaných priamo do joystickov má vodič priamy prístup k viacerým doplnkovým funkciám. Treba dodať, že toto rozhranie medzi vozidlom a vodičom prispieva aj k vyššej bezpečnosti posádky.

Dizajnové zmeny, ktoré umožňujú použitie dvoch joystickov majú priniesť cestujúcim viac vizuálnej slobody. V režime Relax nemajú pasažieri žiadne vizuálne prekážky – vzniká pozícia sedenia, v ktorej si posádka môže naplno užívať obsah premietaný na obrazovke. V koncepte Prophecy vytvoril Hyundai také prostredie interiéru, v ktorom sa ekologický dizajn a výber materiálov spojil tak, aby predstavil víziu, ako sa spoločnosť pozerá na elektromobil budúcnosti. Externé otvory na prívod vzduchu umiestnené na bokoch dverí umožňujú, aby vzduch prúdil cez technológiu Clean Air a do vozidla tak neustále dodával prúd čerstvého vzduchu. Okrem toho sa takto spracovaný vzduch vypúšťa naspäť do atmosféry ako čistý vzduch.

„Prúdenie čerstvého vzduchu cez plstené vlnené koberce je inšpirované prúdením vody v prírode. Farby a materiály interiéru majú viesť pasažierov k prirodzenejšiemu uvoľneniu. Tomuto procesu má prispieť aj príjemné náladové osvetlenie.“

Na záver dodajme, že názov Prophecy (v preklade – Proroctvo) odráža zameranie štúdie. Podľa automobilky Hyundai predznamenáva žiarivú budúcnosť, ktorú zákazníkom prináša dizajn a inovatívne riešenia elektrickej mobility zajtrajška.

Zdroj: Hyundai

Prečítajte si aj:

BMW: CONCEPT i4 je unikátom s výkonom 530 koní a dojazdom 600 kilometrov

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu