Klasický Burgman so spaľovacím motorom je veľmi obľúbený maxi skúter, ktorý je možné vidieť na našich cestách (v sezóne) takmer denne, či už staré alebo nové verzie.

Avšak, Suzuki sa už dávnejšie rozhodlo, že tento model elektrifikuje, pričom až teraz začínajú opravné testy v ostrej premávke, čo znamená, že už onedlho by mohol byť tento model dostupný pre koncových užívateľov. Prvýkrát sa jeho pôvodná verzia objavila v roku 2020 v Indii, no odvtedy sme o ňom veľa nepočuli. Podľa aktuálnych informácií bude elektrický E-Burgman brázdiť ulite japonských štvrtí od apríla až do júna tohto roku.

Testy budú prebiehať pod prísnym dohľadom v oblasti Meguro, Shinagawa, Ota a Minato v tokijskej štvrti Jonan. Suzuki následne tieto informácie vyhodnotí a okrem tohto modelu poslúžia zozbierané údaje aj pre vývoj ďalších elektrifikovaných modelov. Do tohto testu má byť zaradených celkom 8 skútrov. Čo sa týka samotného motocykla, tak ten bude v súlade s európskym konzorciom (Swappable Batteries Motorcycle Consortium), ktoré zahŕňa aj pôvodných členov Honda a Yamaha, vybavený odnímateľnou batériou – Honda Mobile Power Pack-e.

V rámci prevádzky bude veľmi dôležitá aj sieť nabíjacích staníc, nakoľko má táto „novinka“ podľa aktuálnych informácií dojazd iba 60 kilometrov, čo je síce na mestské dochádzanie relatívne dostačujúce, no nabíjačka bude častou zastávkou. Z dostupných informácií vieme aj to, že výška sedla bude 78 cm a celková hmotnosť by nemala prekročiť 145 kilogramov. Z pohľadu výkonu nepôjde o žiadny zázrak, E-Burgman má ponúknuť nominálny výkon 1,3ps (v špičke 5,4ps) a max. krútiaci moment 20 Nm. Dodajme, že indická verzia by mala disponovať reťazovým prevodom, zatiaľ čo japonská a európska verzia dostane remeň, čo je značnou výhodou.

Suzuki ešte neoznámilo presný dátum oficiálneho uvedenia tohto modelu na trh, no z pohľadu týchto testov by to malo byť v dohľadnej dobe. Každopádne veríme, že Suzuki ponechá vo výrobe aj spaľovacie verzie tohto modelu, ktoré sú veľmi obľúbenými maxi skútrami.

Zdroj: rideapart.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu