Takéto nepekné predikcie prezentoval generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis, Carlos Tavares, ktorý sa už dlhšiu dobu sťažuje na extrémne tempo elektrifikácie, s čím sú spojené aj rôzne iné negatívne dôsledky.

Aktuálne sa však zdá, že nie je jediným z vysoko postavených zástupcov zoskupenia Stellantis, ktorý sa na rýchlu elektrifikáciu pozerá skepticky. Uplynulý týždeň sa k nemu pridal aj hlavný šéf výroby – Arnaud Deboeuf.

Podľa agentúry Bloomberg tento muž vyriekol varovanie, že po dohode EÚ o postupnom vyradení nových automobilov so spaľovacím motorom do roku 2035 je automobilový priemysel odsúdení na zánik. Zachrániť to však môže výrazné zlacnenie elektromobilov. Arnaud Deboeuf poznamenal, že Stellantis má za cieľ znížiť výrobné náklady elektromobilov až o 40 % do roku 2030, čo predtým naznačil aj Carlos Tavares .

Automotive Cell Company
Automotive Cell Company

„Ak elektromobily nezlacnejú, trh s autami sa zrúti. Je to veľká výzva..“ povedal Deboeuf v továrni spoločnosti Tremery vo Francúzsku.

Carlos Tavares poukázal aj na problém obmedzenej dostupnosti surovín: „Stellantis splní svoje záväzky, no zdá sa, že tvorcom tejto elektrickej politiky nezáleží na tom, či majú automobilky dostatok surovín na realizáciu tohto posunu.“

Realistickejší pohľad by však mohol byť trošku odlišný. Technologický pokrok na jednej strane a bezprecedentné zvýšenie výroby elektromobilov na strane druhej sa musia z časti premietnuť do nižších nákladov na jednotky batérií i samotných elektromobilov. Okrem toho tu je stále obrovská konkurencia medzi výrobcami, ktorá sa aktuálne po rokoch zanedbávania elektromobility zásadne zvyšuje.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu