Skrátiť by sa mala rýchlosť nabíjania a zmierniť problém s dojazdom za nízkych teplôt.
Zvládanie extrémnych teplôt a rýchlosť nabíjania, to sú dve z hlavných slabín batérií súčasných elektromobilov. Startup Greater Bay Technologogy sľubuje, že na ne má riešenie. Informoval o tom portál EvArena.com.
Spomínaná spoločnosť predstavila svoj batériový článok Phoenix, ktorý by mal byť na tom v obidvoch oblastiach lepšie. Pozrime sa najprv na to nabíjanie. Rýchlonabíjačky pre automobily dnes nie sú výnimočné, ale plné nabitie batérie je v porovnaní s bežným tankovaním aj tak pomerne zdĺhavé. Trvá to zvyčajne necelú polhodinu, niektoré riešenia sa už dostali s časom nabíjanim apo 20 minút
Batériový článok Phoenix sa podľa tvrdenia startupu dokáže nabiť z 0 na 80 percent za 6 minút. Túto rýchlosť zrejme dokáže dosiahnuť pri rôznych napätiach – poradí si s napätím od 300 do 1 000 voltov.
Ďalej je to zvládanie extrémnych teplôt – elektromobily a chladné podnebie jednoducho zatiaľ nejdú dokopy. Súčasná technológia znamená, že dojazd batérie sa dramaticky zníži, keď sa teploty začnú pohybovať okolo bodu mrazu.
Batéria Phoenix využíva supravodivé materiály a vďaka novému tepelnému manažmentu dokáže ohriať svoje články z -20 °C na +25 °C len za 5 minút. To je optimálna teplota pre lítium-iónovú batériu a nová technológia udržiava túto teplotu stabilnú bez ohľadu na vonkajšie podmienky.
Znie to teda veľmi dobre, ale rôzne podobné sľuby sme už počuli aj pri batériách smartfónov a pritom sa pri nich posledných 10 či 15 rokov neudiala žiadna revolúcia.
Zdroj: EvArena.com, ilustračné foto
Prečítajte si tiež: