Skrátiť by sa mala rýchlosť nabíjania a zmierniť problém s dojazdom za nízkych teplôt.

Zvládanie extrémnych teplôt a rýchlosť nabíjania, to sú dve z hlavných slabín batérií súčasných elektromobilov. Startup Greater Bay Technologogy sľubuje, že na ne má riešenie. Informoval o tom portál EvArena.com.

Spomínaná spoločnosť predstavila svoj batériový článok Phoenix, ktorý by mal byť na tom v obidvoch oblastiach lepšie. Pozrime sa najprv na to nabíjanie. Rýchlonabíjačky pre automobily dnes nie sú výnimočné, ale plné nabitie batérie je v porovnaní s bežným tankovaním aj tak pomerne zdĺhavé. Trvá to zvyčajne necelú polhodinu, niektoré riešenia sa už dostali s časom nabíjanim apo 20 minút

Batériový článok Phoenix sa podľa tvrdenia startupu dokáže nabiť z 0 na 80 percent za 6 minút. Túto rýchlosť zrejme dokáže dosiahnuť pri rôznych napätiach – poradí si s napätím od 300 do 1 000 voltov.

Ďalej je to zvládanie extrémnych teplôt – elektromobily a chladné podnebie jednoducho zatiaľ nejdú dokopy. Súčasná technológia znamená, že dojazd batérie sa dramaticky zníži, keď sa teploty začnú pohybovať okolo bodu mrazu.

Batéria Phoenix využíva supravodivé materiály a vďaka novému tepelnému manažmentu dokáže ohriať svoje články z -20 °C na +25 °C len za 5 minút. To je optimálna teplota pre lítium-iónovú batériu a nová technológia udržiava túto teplotu stabilnú bez ohľadu na vonkajšie podmienky.

Znie to teda veľmi dobre, ale rôzne podobné sľuby sme už počuli aj pri batériách smartfónov a pritom sa pri nich posledných 10 či 15 rokov neudiala žiadna revolúcia.

Zdroj: EvArena.com, ilustračné foto

Prečítajte si tiež:

Branislav Caban

Branislav Caban
Okrem technologických tém sa snažím prinášať aj tie so spravodajským nádychom a rôzne zaujímavosti. Moja e-mailová adresa je bcaban@touchit.sk.

Nechajte nám správu