Rozhodli sme sa otestovať jazdu elektrickým autom naprieč Slovenskom južnou trasou.

Ako elektrický automobil sme si vybrali Hyundai Kona Electric s batériou s kapacitou 39,2 kWh. V prípade tohto vozidla je deklarovaný dojazd podľa WLTP 305 km, z čoho realita je niekde okolo 280 km. Určite sme pritom nechceli prísť do Košíc s prázdnou batériou, lebo po zrealizovaní recenzie v sídle spoločnosti ANTIK Telecom sme išli hneď naspäť. Na ceste tam sme nabíjali na R1 Terminal, na čerpacej stanici Budča, v Lučenci a Košiciach. Prvé tri nabíjačky patria do siete ZSE Drive, v Košiciach sme nabíjali v Antiku. Na cestu naprieč Slovenskom sme tak potrebovali o 50 minút viac ako keby sme šli autom so spaľovacím motorom.

Na ceste späť sme nabíjali v Rožňave, na R1 Terminal a v Bratislave. Ako sme si overili, jazdiť po Slovensku s elektrickým autom, ktoré je jednoznačne určené hlavne do mestskej prevádzky sa už dnes dá. Zaberie to viac času a treba poznať umiestnenia nabíjačiek. Ale ide to a máte aj možnosť vysporiadať sa so stavom, že by niektorá z nabíjačiek na trase nebola funkčná alebo bola obsadená. Severná trasa je na tom ešte lepšie.

Samotné predstavenie vozidla Hyundai Kona Electric nájdete v našej videoreportáži.

Hyundai Kona Electric
  • Hyundai KONA Electric
  • Hyundai KONA Electric
  • Hyundai KONA Electric
  • Hyundai KONA Electric
  • Hyundai KONA Electric
  • Hyundai KONA Electric
  • Hyundai KONA Electric
  • Hyundai KONA Electric
  • Hyundai KONA Electric
  • Hyundai KONA Electric

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu