Nová továreň na výrobu batériových článkov pre automobily vznikne v blízkosti mesta Termoli.

Veľkou novinkou je aj to, že k spoločnostiam Stellantis a TotalEnergies/Saft sa teraz pridáva ako nový rovnocenný partner aj Mercedes-Benz.

Automotive Cell Company
Automotive Cell Company

Spoločný podnik na výrobu batérii Automotive Cells Company (ACC), ktorý pôvodne založili spoločnosti Stellantis (v minulosti PSA) a TotalEnergies/Saft v roku 2020 potvrdil, že Mercedes-Benz sa pripája k tomuto zoskupeniu ako nový rovnocenný partner – toto bolo prvýkrát oznámené v roku 2021, no až teraz sa to pretavilo do reality. Očakáva sa, že Mercedes prinesie do spoločnosti ACC nový vietor, ako aj technologické a výrobné know-how, nakoľko má s batériovými systémami dlhoročné skúsenosti.

Táto trojica má v úmysle do roku 2030 – v rámci Európy – dosahovať výrobnú kapacitu lítium-iónových batériových článkov v objeme minimálne 120 GWh/rok. ACC tým bude celkom efektívne konkurovať spoločnosti NorthNorthvolt, ktorý plánuje otvoriť tretiu továreň na výrobu batérií pre elektromobily: Northvolt Drei.

Automotive Cell Company
Automotive Cell Company

Tento týždeň zoskupenie ACC oznámilo aj to, že výrobná kapacita Francúzskych a Nemeckých závodov, ktoré sú aktuálne vo výstavbe, sa zvýši z pôvodných 24 GWh na 40 GWh ročne – pre každý závod osobite, čo činí ročnú produkciu v objeme 80 GWh. Samozrejme, až po spustení výroby. Tretím závodom bude aktuálne oznámená Gigafactory v Talianskom Termoli, kde sa existujúci závod spoločnosti Stellantis prebuduje na výrobu batérií. Rovnako ako Nemecká a Francúzska pobočka by mala aj tá talianska dosahovať výrobnú kapacitu 40 GWh ročne.

Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Stellantis, Carlosa Tavaresa, by investícia v Taliansku mohla byť podobná projektom vo Francúzsku a Nemecku, kde sa prvotné náklady odhadujú na približne 2 miliardy EUR (jeden závod). Celkovo by mali všetky tri závody v rámci výstavby spotrebovať viac ako 7 miliárd eur.

Očakáva sa však, že Taliansko investíciu vo svojej krajine výrazne podporí: „Rím sa minulý mesiac zaviazal poskytnúť na závod v Termoli 369 miliónov eur z verejných zdrojov„.

Automotive Cell Company
Automotive Cell Company

Globálny plán spoločnosti Stellantis v oblasti elektrických vozidiel zahŕňa postupné zvyšovanie predaja elektrických áut, a to až na 5 miliónov ročne – do roku 2030 (100 % predaja osobných automobilov v Európe a 50 % predaja osobných a ľahkých nákladných vozidiel v USA). Tento plán si vyžiada približne 400 GWh batérií ročne (ak by jedno auto disponovalo článkami s kapacitou 80 kWh), čo je o 140 GWh viac ako pôvodne predpokladaných 260 GWh. Mercedes odhaduje, že jeho plán elektrifikácie si do roku 2030 vyžiada viac ako 200 GWh batérií ročne.

Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG + technický riaditeľ zodpovedný za výskum, vývoj a obstarávanie, uviedol: ,,Náš podiel v spoločnosti ACC predstavuje ďalší dôležitý krok na ceste k plne elektrickému portfóliu produktov do konca desaťročia. Na dosiahnutie tohto cieľa potrebujeme do roku 2030 celkovú výrobnú kapacitu batérií viac ako 200 GWh. Preto neustále rozširujeme naše vlastné výskumné, vývojové a výrobné aktivity a spájame sa s partnermi, aby sme urýchlili pokrok.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu