Talisman je celkom iné auto, aké doteraz ponúkal Renault.

Je plné technológií, je to limuzína za cenu vyššej strednej triedy, motoricky dynamické a možnosť používateľského prispôsobenia.

Na výber máte dva benzínové motory: Energy TCe150 a Energy TCe 200, v kombinácii so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Ďalej sú tu dieselové motory: Energy dCi 110 a Energy dCi 130, so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. My sme mali na test vozidlo Talisman Grandtour s motorom Energy dCi 160 s automatickou prevodovkou.

Prispôsobte si ho podľa seba

Testovali sme vyhotovenie s fakt extra veľkým batožinovým priestorom. Nastaviť si môžete kompletný profil vozidla, ktorý sa týka viacerých prvkov. Technológia Multi-Sense umožňuje nielen nastaviť polohu sedadla, preferované stanice v rádiu, ale napr. aj rozloženie prvkov na stredovom paneli. Zaujala nás aj možnosť nastaviť si farbu podsvietenia interiéru. K dispozícii je pritom päť farieb: modrá, červená, sépia, zelená a fialová a týka sa to stropného osvetlenia, stredového ovládača režimov a tiež farby prístrojov na palubnej doske. K tomu pripočítajte aktívne nastavenie tuhosti tlmičov 4Control ale i režim práce automatickej prevodovky.

Takto si vyberáte režim Mulit-Sense

Takto si vyberáte režim Mulit-Sense

V tomto aute sa netlačíte

Priestor v interiéri Talismanu je veľkorysý a v letných horúčavách sme ocenili predné ventilované kožené sedadlá. Talisman má na dĺžku 4,86 metra a veľký rázvor 2,81 metra mu umožňuje prekonávať nerovnosti aj na našich cestách. Sklon zadného okna dodáva autu dynamický nádych, ale neznižuje objem batožinového priestoru.

Priestor v zadnej časti má totiž po zložení zadných sedačiek objem až 1700 dm3 a môžete sem dať predmety dlhé až 2010 mm. Štandardný objem batožinového priestoru je 572 dm3 s dĺžkou nákladu do 1116 mm. My sme sa do tohto automobilu zmestili piati vrátane kompletnej výbavy na NAY TOUCHIT Roadshow a cestovali sme pohodlne viac ako 100 km. Dosť priestoru je aj na zadných sedadlách a to aj na kolená.

Vo verzii Grandtour máte dosť miesta pre cestujúcich vzadu ale aj objemnú batožinu

Vo verzii Grandtour máte dosť miesta pre cestujúcich vzadu ale aj objemnú batožinu

Kvalitný zvuk a otváranie/zatváranie hračkou

Ocenili sme aj zvuk spojený so značkou BOSE, ktorý obsahuje 12 výkonných reproduktorov a subwoofer. Technológia Centerpoint pritom konvertuje signál zo stereo zdrojov do multi-kanálového podania na navodenie priestorového zvuku a darí sa jej to.

Auto sa odomkne vtedy, keď sa priblížite k nemu a máte vo vrecku diaľkové ovládanie. Zatvorí sa tak, že od neho odídete a máte diaľkový ovládač pri sebe. Zadné veko batožinového priestoru sa otvára aj pohybom nohy pod zadným nárazníkom.

Masáž prosím, ale aj počas šoférovania

Na predných sedadlách máte možnosť nastavenia v 10 smeroch, ocenili sme predĺženie sedacej časti o 60 mm. Koža na predných aj zadných sedadlách je Nappa a je príjemná na dotyk. Najlepšia funkcia je však masírovanie, ktoré je dostupné pre vodiča a spolujazdca a to sme si naozaj užili. Môžete si vybrať tlakovú, relaxačnú a bedrovú masáž a nastaviť jej intenzitu a rýchlosť. Z tohto auta nebudete chcieť vystúpiť.

Na predných sedadlách si môžete dopriať aj masáž

Na predných sedadlách si môžete dopriať aj masáž

Technologická výbava kam sa len pozriete

Talisman v prednej časti obsahuje multimediálny tablet so systémom R-Link 2. V našom prípade sme mali 8,7-palcový displej v polohe na výšku. R-Link 2 poskytuje služby navigácie, ovládanie audia, klimatizácie a tiež je to hands-free systém. Môžete si ho doplniť aj o ďalšie aplikácie z dielne Renault. Obrazovka displeja sa dá konfigurovať, prispôsobiť si môžete polohu a veľkosť dostupných modulov.

Technológia Multi-Sense poskytuje štyri vpred pripravené programy: Comfort, Sport, Neutral a Eco. Piaty program je Perso, ktorý je plne programovateľný. Režimy sa dajú vyberať farebne podsvieteným tlačidlom na stredovom paneli medzi sedadlami.

Po zmene režimu sa prispôsobí aj podsvietenie kabíny

Po zmene režimu sa prispôsobí aj podsvietenie kabíny

Vlajková loď od Renaultu prináša samozrejme aj adaptívny tempomat, pri nebezpečnom priblížení sa k prekážke vyhlási upozornenie a pokiaľ nereagujete, pokúsi sa auto systém zastaviť sám. Prepínačom si môžete spustiť aj upozornenie pred opustením jazdného pruhu, ale aj rozoznávanie dopravných značiek s upozornením o prekročení povolenej rýchlosti. Vhod príde aj sledovanie mŕtveho uhla, kedy vám oranžové svetlo v spätných zrkadlách signalizuje prítomnosť auta za vami.

Pri prechode úzkym priestorom máte dokonalý prehľad o tom, čo vám niečo nehrozí

Pri prechode úzkym priestorom máte dokonalý prehľad o tom, čo vám niečo nehrozí

Z ďalších technológií spomeňme parkovaciu kameru, na nezaplatenie je automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, predné, zadné a bočné parkovacie senzory. Korunou technologickej krásy je inteligentný parkovací asistent – ten sám vyhľadá miesto na parkovanie a zatáča volantom. Vašou úlohou je určovať smer jazdy a ovládať plyn a brzdu. O pohodlie a bezpečnosť sa stará farebný head-up displej v zornom poli vodiča, ktorý zobrazuje aktuálnu rýchlosť, pokyny navigácie a pod.

Vysúvací head-up displej máte celý čas pred očami

Vysúvací head-up displej máte celý čas pred očami

Celkovo je Talisman určite najlepší Renault, aký sme doteraz testovali. S technologickou výbavou sa Renault rozbehol teda poriadne. Je to zábavné a komfortné vozidlo, ktoré ukazuje smer vývoj aj ostatným automobilkám.

Tento článok vyšiel aj v tlačenom júlovo-augustovom vydaní TOUCHIT č. 6/2016, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu