Renault tento týždeň predstavil nový koncept čisto elektrického auta s označením MORPHOZ, navrhnutého na novej modulárnej platforme CMF-EV, ktorú spoločnými silami vyvinula aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi.

Platforma CMF-EV predefinuje hranice modularity: ponúka rozšírený rázvor kolies s kolesami siahajúcimi až ku koncom karosérie (minimálne previsy) a plochá podlaha vytvára úplne nové možnosti pre dizajnérov. Na jej základe je možné skonštruovať autá s nadštandardne priestranným interiérom a inovatívnym dizajnom pri súčasnom zabezpečení optimálnej energetickej účinnosti.

Renault, koncept

Renault MORPHOZ

„Vďaka technologickým inováciam a možnostiam, ktoré ponúka modularita, sa CMF-EV stane platformou, ktorá bude použitá pri vývoji mnohých následných elektrických vozidiel Skupiny Renault a Alliance“, hovorí Jean-Paul Drai, riaditeľ Skupiny Renault pre elektrotechniku.

Hlavné prednosti

Modularita – na platforme CMF-EV môžu stáť rôzne typy karosérií: SUV aj sedany. Vďaka rozšírenému rázvoru kolies je možné do podlahy inštalovať batérie rôznych rozmerov tak, aby vyhovovali rôznym typom elektrických automobilov a hybridov na optimalizáciu rozsahu.

Viac priestoru a lepšie jazdné vlastnosti – nadštandardný rázvor kolies a rovná podlaha umožňujú konštrukciu automobilov s nižším zavesením a zníženou strechou pri zachovaní priestranného interiéru. Toto výrazne zlepšuje aerodynamiku vozidla. Krátka kapota dáva viac priestoru kabíne a elegantnejším líniám karosérie. Nová platforma ponúka aj dynamickejšie jazdné vlastnosti vďaka optimálnej konštrukcii podvozku a karosérie, podmienenému požiadavkami elektrického vozidla. Umiestnenie batérií pod podlahu v zadnej časti vozidla znižuje ťažisko – tak ako v každom elektrickom vozidle, ktoré má batérie v podlahe.

„Modulárna platforma CMF-EV otvára nové možnosti pre tvorbu elektrických automobilov, a to z hľadiska technológie, štýlu, bezpečnosti a priestoru v interiéri vozidla.“

Množstvo dizajnových možností – CMF-EV vytvára aj nové možnosti pre usporiadanie interiéru a reguláciu jeho veľkosti. Elektrický motor je menší ako konvenčný spaľovací motor, vďaka čomu je aj palubná doska užšia a posunutá dopredu. Týmto spôsobom vzniká na zadných sedadlách viac miesta pre cestujúcich, ako aj viac odkladacích priestorov. V strede nie je žiadny tunel, takže ploché poschodie poskytuje viac priestoru. V praxi to znamená, že táto platforma umožňuje navrhnúť auto s kapacitou Renault Talisman a veľkosťou Renault Megane.

Ešte dodajme, že modularita platformy CMF-EV umožňuje inštaláciu jedného alebo dvoch elektrických motorov, a teda výrobu automobilov s pohonom dvoch alebo štyroch kolies. Platforma bola okrem toho skonštruovaná tak, aby bolo možné zaviesť systémy umožňujúce autonómne riadenie 4. úrovne. Sme v očakávaní, kedy sa na túto platformu postaví reálny model pre verejnosť.

Zdroj: Renault

Prečítajte si aj:

Nový Renault ZOE prichádza na Slovensko: Ponúka väčšiu batériu, dojazd až 395 km a silnejší motor (poznáme ceny a dostupnosť)

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu