Je ľahké sa stratiť v dave, ale v tomto prípade sa vám to tak ľahko nepodarí. To, čo bude vždy tak trošku vytŕčať z davu sa volá Renault Captur vo výbave Intens s dvojfarebným lakovaním karosérie. Do redakčnej garáže berieme iba to, čo dáva zmysel, a preto má tento model pod prednou kapotou motor s označením 1.3 TCe, ktorý je výborný!

Testovaný model je posledným mohykánom, nakoľko medzičasom prišla na svet jeho modernizovaná verzia, ktorá vyzerá veľmi dobre a Renault sa s ňou celkom vyhral. To, že je na svete nová verzia má však jednu veľkú výhodu – tento model bude cenovo dostupnejší, pričom je stále štýlový a moderný.

Už počas prevzatia vozidla nás zaujal jeho dizajn, ktorý je trošku výstrednejší a ukazuje, že „bejby nebude sedieť v kúte“. Pekne tvarovaná a minimalistická karoséria v dvojfarebnom prevedení (oranžová Atacama + čierna Etoilé) má niečo do seba. Keďže ide o crossover, tak sú samozrejmosťou ochranné plastové lemy okolo celej spodnej časti karosérie, ktoré sú veľmi praktické. Najčastejšie obúchané časti zostanú dlhodobo chránené. Bočné dvere majú tieto plastové lišty relatívne vysoké a aby to vyzeralo „in“, tak tam dizajnéri capli chrómovú lištu. To je úplne v poriadku, táto výbava má chrómových doplnkov v exteriéri viac, čo pridáva autu 5 koní navyše a jemný punc elegancie. Dôležitou správou je však to, že dvere prekrývajú aj prahy, takže žiadne špinavé nohavice sa nekonajú. Veľmi dobre!

Okrem dobrej ochrany karosérie sa nám páči aj vyšší posed, ktorý je spôsobený svetlou výškou na úrovni 170 mm, ktorá vám dovolí prejsť aj väčšie prekážky na rôznych nespevnených cestách. 4-kolka to nie je, ale ľahučký terén zdolá. Z profilu dodávajú na komplexnej štýlovosti aj spätné zrkadlá v čiernej farbe, ktoré sú osadené nižšie na dverách a zabudnúť nesmieme ani na pekné 17“ disky. Prednej časti dominuje znak automobilky a výrazné denné LED svietenie v tvare obrátených písmen „C“.

Veľmi nás potešil fakt, že predná svetelná technika je kompletne LEDková. V noci určite oceníte LED stretávacie a diaľkové svetlomety a hmlové LED svetlomety s funkciou prisvecovania do zákrut (toto kombo si prosíme aj do Dacie Duster, ďakujeme). Koncové svetlomety majú trošku nepodarený 3D efekt, ale vo výsledku to nevyzerá zle. Z pohľadu celku ide o pekne spracované auto, ktoré ocenia skôr extroverti. To je z exteriéru všetko. Každý má však iný názor, a preto nás zaujíma aj ten váš, hoďte ho kľudne do komentárov.

Po nasadnutí do interiéru vás obklopí číra jednoduchosť. V prvom rade nás zaujímali sedadlá, ktoré sú látkové (so štýlovým vzorom), bez výrazného bočného vedenia, ale zato celkom pohodlné. Sedelo sa nám dobre a v podstate sa nikto nesťažoval. Na danú kategóriu ide o primerané sedenie a ani po dlhšej trase vám „neodídu“ kríže. Ocenili sme však fakt, že látkové čalúnenie sedadiel má zips a je ľahko odnímateľné – možnosť prania. Veľmi praktické riešenie. Sedadlá sú nastaviteľné v základom rozsahu (predné s vyhrievaním), pričom vodičove ponúka aj nastavenie výšky. K lepšiemu hľadaniu polohy prispieva aj nastaviteľný volant. Ten je kožený a multifunkčný – ponúka však iba nastavenie tempomatu a tlačidlo hlasového ovládania.

Palubná doska je relatívne mohutná, ale chválime, že aj prakticky riešená. V jej strede sa nachádza 7“ dotykový LCD displej multimediálno-informačného systému, pod ktorým je osadený malý panel automatickej 1-zónovej klimatizácie. Nad, ale aj nižšie pod displejom sú odkladacie priestory na drobnosti, ktoré dopĺňa mega veľký úložný priestor pred spolujazdcom. Do tejto zásuvky dáte aj novorodenca. Objemný stredový tunel nahľadajte, nie je tu. Bližšie k palubnej doske je priestor na drobnosti s USB-A a 3,5 audio konektorom, vrátane 12V zásuvky. Nasleduje radiaca páka a nízky tunelík s priestorom na 2 poháre a nezmyselne umiestneným tlačidlom aktivácie tempomatu a obmedzovača rýchlosti. Už roky na rovnakom mieste, toto treba dať preč, na volante je dostatok miesta!

To je spredu všetko. V druhom rade je základné sedenie, ktoré bude deťom vyhovovať, ale dospelí jedinci sa tu môžu cítiť stiesnene. Priemerné postavy budú celkom v pohode, ale vyššie a objemnejšie budú pociťovať jemný deficit priestoru nad hlavou a pre nohy. Je to malé auto, tak sa ďalej sťažovať nebudeme. Samozrejmosťou sú aj ISOfix kotviace body. Zadné operadlá sú delené v pomere 60:40, čím sa dostávame k batožinovému priestoru s dvojitým dnom a objemom 377 litrov (po kryt), ktorý sa sklopením operadiel zväčší na viac ako 2-násobok. Áno, kočík sme sem napratali a ešte sa zmestil aj nákup. To je nutná disciplína :). Deti a ich vybavenie overia priestor každého vozidla na maximum.

Poďme na cestu, tam sme predsa trávili najviac času

 Testovaný Renault Captur poháňa výborný 1.3-litrový benzínový 4-valec, ktorý je dopovaný turbom. Výkon 110 kW (150 ps) a max. krútiaci moment 250 Nm od relatívne nízkych otáčok je dostatočný na to, aby celkom rýchlo rozpohyboval takto malú karosériu. Motor je spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ku ktorej nemáme žiadne výhrady. Túto kombináciu sme mali už v rôznych autách, ale ani raz sme sa nesťažovali. 1.3 TCe je maximálne podarená motorizácia a nájdete ju aj v modeloch od značky Mercedes. Okrem toho sme mali rovnakú kombináciu aj v Dacii Dustrer, recenziu nájdete – TU.

Motor má dostatočný výkon a veľmi dobrú pružnosť, vďaka čomu budete v meste patriť k tým rýchlejším a mimo mesta môžete bez akýchkoľvek obáv „kľučkovať“ medzi autami na okresnej ceste. Pružnosti a výkonu je v tomto prípade tak akurát, veľmi sme si tento motor obľúbili! No a čo spotreba? Tá je tiež dobrá, ale veľa závisí od toho, aký medzikus je medzi sedadlom a volantom. V našom prípade, a to berte tak, že sa nebudete nijako obmedzovať, bola priemerná spotreba 6,5l/100 km. Kombinácia: diaľnica 50%, mesto: 30% okresné cesty: 20%. Ak zvoľníte, tak sa môžete dostať aj pod 6 litrov. Aj za tieto čísla máme tento agregát radi.

Z pohľadu komfortu jazdy ide o príjemný stred. Viacprvková predná a polotuhá zadná náprava poskytuje prijateľný komfort, ktorý dotvárajú pneumatiky s vyšším profilom 205/55/17. Podvozok sa intenzívne snaží filtrovať všetky priečne nerovnosti, ale tie väčšie hltá s trošku väčšou námahou. Vo výsledku poskytuje na danú kategóriu dostatočný komfort, ktorý podčiarkuje slušne odhlučnená kabína – od motora aj podvozku. 17“ disky sú v tomto prípade dobrý balans medzi komfortom a výzorom. Menšie disky auto trošku ošpatia.

Tech_no_lógie, multi_médiá a komfortné prvky

Captur nie je priekopníkom v ponuke technológií a komfortných prvkov, ale praktický základ určite nechýba. Vďaka výbave Intens je tu automatická klimatizácia, LED svetlomety a bezkľúčové otváranie + štartovanie vozidla. Z konektivity je dostupný USB-A port a 3,5 audio konektor. Po pripojení Android smartfónu môžete využiť aj podporu aplikáciu Android Auto. Apple CarPlay podporovaný nie je. Ak telefón nepripájate káblom, tak využijete Bluetooth a natívnu navigáciu, s ktorou určite nezablúdite, ale WAZE to predsa len nie je. Zaujímavosťou je možnosť sťahovania aplikácii z R-Link Store, ako napr. R-Link Tweet, predpoveď počasia a pod.

Zastúpenie asistenčných systémov je na slušnej úrovni. Základ tvorí proaktívne sledovanie okolia vozidla a autonómnym brzdením v prípade núdze, sledovanie prekážok v mŕtvom uhle, asistent rozjazdu do kopca, systém kontroly tlaku v pneumatikách a pokročilí parkovací asistent s automatickým parkovaním (priečne, pozdĺžne, šikmé + vyparkovanie). Samozrejmosťou sú airbagy a viac v tomto prípade (asi) potrebovať nebudete.

Hodnotenie TOUCHIT

Malé, vrtké, dobre jazdí. Inak to nevyslovujte J. Renault Captur Intens s 1.3-litrovým TCe motorom je zaujímavým crossoverom, ktorý má kultivované správanie, dobrú spotrebu, dostatok komfortu a celkovo slušnú výbavu. Pohľad na zovňajšok vás bude tešiť ešte pár rokov, čo je tiež dôležité a samozrejme aj subjektívne. Ide o zaujímavú voľbu malého auta, ktoré je všestranne využiteľné, ale v danej cenovej kategórii by sme nakukli aj do vedľajšieho showroomu, kde stojí výborná Dacia Duster, ktorú viete mať aj s pohonom všetkých kolies. Nechceme robiť interné rozbroje, to vôbec, ale za úvahu to stojí :).

Technická špecifikácia: Renault Captur Intens 1.3 TCe / 6MT

  • Motor: 1332 cm3 / 4-valec / Turbo
  • Prevodovka: 6-stupňová manuálna
  • Výkon: 110 kW (150 ps) / 250 Nm – 1700 rpm
  • Poháňaná náprava: predná
  • Rozmery: dĺžka – 4122 mm / šírka – 1778 mm / výška – 1566  mm / rázvor – 2606 mm / svetlá výška:170 mm
  • Pohotovostná hmotnosť: 1379 kg
  • Objem batožinového priestoru:377 l
  • Objem palivovej nádrže: 45 Litrov
  • Maximálna rýchlosť: 210 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h: 9,8 sekundy

Automobil do testu zapožičala spoločnosť: Renault Slovensko

Cena testovaného modelu:od 15 890 Eur

Prečítajte si aj:

Miro odporúča: Vyskúšajte novú Daciu Duster 4×4 Techroad. Prekvapí vás, mňa prekvapila!

Nechajte nám správu