Prvý šofér, ktorý nie je človek.

Autonómne vozidlá sú trendom, o ktorom sa aktuálne iba hovorí, ale o pár rokov by sme sa s nimi mali bežne stretávať v každodennom živote. Najskôr treba vyriešiť technologické nedostatky a legislatívne otázky. Kto bude zodpovedný za prípadnú dopravnú nehodu, keď sa bude auto šoférovať samé? A môže byť umelá inteligencia považovaná za šoféra?

Takéto otázky aktuálne rieši viacero inštitúcií, vrátane americkej NHTSA (US National Highway Transportation Safety Administration). Tá poslala list spoločnosti Google, v ktorom tvrdí, že počítačový softvér v autonómnom aute „bude považovať za vodiča v prípade, že vo vozidle nesedí človek, ktorý môže šoférovať„. Inak povedané, ak vozidlo neobsahuje volant, resp. iný nástroj na jeho manuálne ovládanie, za šoféra je oficiálne považovaný palubný počítač.

Toto rozhodnutie môže byť z hľadiska rozmachu autonómnych vozidiel veľmi dôležité. Uvidíme, ako to bude fungovať v praxi, keď sa stane dopravná nehoda. Kto bude zodpovedný za škodu? Pravdepodobne Google ako výrobca auta (v tomto prípade).

Zdroj: Telegraph

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Nechajte nám správu