Nový nápad z hľadiska aktívnej bezpečnosti má Toyota.

Japonci veria, že zvukové a svetelné signály bežne používané v systémoch varovania pred opustením jazdného pruhu nie sú jedinou možnosťou, ako na to upozorniť vodiča. Prišli s nápadom, aby signál o nepovolenom prekročení prerušovanej alebo súvislej čiary vodič prijímal priamo z volantu. Tento nápad Toyota predložila aj na americký patentový úrad.

Zvukové a svetelné signály vydávané modernými systémami aktívnej bezpečnosti nie sú optimálnym riešením – niektorých vodičov rozptyľujú či dokonca znervózňujú.

Japonci tak dospeli k novej možnosti – Toyota navrhuje do volantu nainštalovať body, ktoré sa môžu rozširovať a zmenšovať v závislosti od signálov dodávaných snímačmi systému Lane Departure Alert. Ak vodič vybočí do iného jazdného pruhu, priemer bodu na volante sa zväčší alebo zmenší, aby túto skutočnosť signalizoval a súčasne sa aktivuje systém obnovy jazdnej dráhy. V jednoduchosti povedaní, optimálna šírka bodu na volante znamená správne umiestnenie vozidla v jazdnom pruhu. Jeho zúžený priemer na príslušnej strane volantu signalizuje, že auto opustilo svoj jazdný pruh. A to cítite priamo na svojich rukách.

Toyota Yaris 2020

Úlohou systému je pomáhať aj pri zdolávaní zákrut.  Ak vodič neotočí volantom dostatočne silno na to, aby prešiel zákrutou, systém sa aktivuje zmenšením bodu na príslušnej strane, aby primäl vodiča skorigovať dráhu vozidla.

Ešte to nie je hotové

Prihlásenie patentu neznamená, že automobilka toto riešenie aj naozaj implementuje. Značka ho zatiaľ mieni testovať. Či sa signalizácia nebezpečenstva na ceste volantom uchytí, ukáže až čas. Ide však o zaujímavý nápad

Toyota investuje do bezpečnosti

Najnovšia verzia tretej generácie bezpečnostných systémov Toyota Safety Sense, ktorá dostala nový názov T-MATE, debutuje na trhu v tomto roku. T-MATE bude po prvý raz k dispozícii na predaj s elektrickou Toyotou bZ4X. Tento balík predstavuje niekoľko nových systémov vrátane predchádzania kolíziám s vozidlami prichádzajúcimi v protismere, detekcie blížiacich sa vozidiel na križovatkách, systému výstrahy pred vozidlami zapájajúcimi sa do jazdného pruhu, asistenta obmedzenia zrýchlenia pred predbiehajúcim autom pri nízkej rýchlosti a systém núdzového zastavenia vozidla. Navyše,  nasledujúce roky po kúpe auta sa budú bezpečnostné systémy T-MATE so súhlasom vodiča neustále aktualizovať a rozširovať o nové funkcie. Budú ich realizovať online prostredníctvom zabudovaného bezdrôtového internetu vo vozidle, bez toho, aby bolo potrebné navštíviť servis.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu