Francúzky otec a nemecká matka? Možno, no aj keby to bolo naopak, tak to nevadí, lebo z každej „DNA“ si aktuálna Corsa zobrala to najlepšie a výsledkom je… veď čítajte.

Aby to nebolo úplne jednotvárne, tak sme porovnali dve verzie, ktoré sa líšia hlavne motorizáciou a prevodovkou, pričom základ zostáva bez zmien, teda až na označenie výbavy, a tým pádom aj pár odlišných prvkov interiéru a exteriéru.

Opel Corsa 1.2 GS Line

Opel Corsa 1.2 GS Line

Začneme všeobecne, teda dizajnom, ktorý dokážu múdre nemecké hlavičky navrhnúť tak, aby mal šmrnc, bol energický, trvácny a praktický, pričom sa nemusí hrať na Star Trek (v preklade Peugeot, prípadne Citrón). Aktuálna Corsa je nie len najlepšie jazdiaca, o tom neskôr, ale pochopiteľne aj najlepšie vyzerajúca zo všetkých predchodcov. Ako by dobrý vinár povedal, dokonale vyzrela. Z akejkoľvek strany sa na Corsu pozriete, nebude musieť žmúriť. Atraktívne línie ponúka každá strana, no pochopiteľne najviac pozornosti berie sebavedomý predok a elegantne zaguľatený zadok (žeby drepy?).

Opel Corsa 1.5 CDTI

Opel Corsa 1.5 CDTI

Model s benzínovým motorom (1.2 Turbo) je vo výbave GS Line, ktorá ponúka výraznejšie línie, predovšetkým predného a zadného nárazníku, pričom obsahuje menej chrómových doplnkov. Okrem toho poteší aj reálna – dvojitá – koncovka výfuku, ktorá dodáva celku ešte športovejšie vzhľad. Samozrejmosťou je aj odlišné lakovanie, GS Line má atraktívnu dvoj-kombináciu (oranžová/čierna), ktorá spoločne so 17“ diskami celý postoj a výzor auta umocňuje.

Veľmi atraktívne kompaktné vozidlo. Z pohľadu interiéru je rozdiel v testovaných verziách v sedadlách, GS Line má športovejšie predné sedačky s výraznejším bočným vedením a oranžovými pásmi + prešívaním. Palubovka sa líši farebným prevedením lesklých okrasných líšt. Tie sú fajn, ale lepšie by na nás pôsobili matné lišty. Ešte dodajme, že v GS Line verzii mala absenciu lakťová opierka – dôležitý príplatok!

Opel Corsa 1.5 CDTI

Opel Corsa 1.5 CDTI

Naftová kráska je menej výrazná, no niekto si to vyslovene praje. Verzia Elegance ponúka atraktívne sýte lakovanie, pekné 17“ disky a masku chladiča s chrómovým dekorom, ktorý pôsobí tak „hviezde“ :). Chróm sa objavuje aj pod bočnými oknami, čím tento model jasne naznačuje, do ktorej sekcie dostupných výbav patrí. Aj interiér dáva jasne najavo, že sa nehrá na pretekára, ale ulahodí vám pohodlnými prednými sedadlami v tmavých tónoch s minimálnym bočným vedením, pričom je prítomná aj lakťová opierka, takže naštartovať a vyraziť! Palubovka je rovnaká, teda až na spomínané okrasné lišty, ktoré sú v tomto prípade čierno-strieborné.

Čo bolo pred pár rokmi nemysliteľné je teraz realitou a tým nemyslím lockdown (aj keď.. príbuzných má aj Corsa v Trnave), ale výborné Full-LED svetlomety s automatickým prepínaním, ktoré majú výborný dosah i svietivosť. Skvelé, Opel! Ak jazdíte veľa v noci, tak určite viete, že dobré svetlá sú základ a teraz ich môžete mať aj v tejto triede. A to nie je všetko, ak si ešte priplatíte, môžete mať aj Matrix LED svetlá s tieňovaním, palec hore. Väčšina svetelnej techniky patrí LEDkám, no stále je prítomných aj dosť klasických žiaroviek. To všetko platí pre obe testované verzie.

Spoločné črty, vlastnosti a naše dojmy

Interiér aktuálnej Corsy je dômyselný a aj keď je z prevažnej časti plastový, tak nám to extra neprekážalo. Z pohľadu kvality použitých materiálov je to úplne v poriadku, vieme predsa kde sedíme, tak sa nesťažujeme, práve naopak. Dobrý posed, výhľad a tradičný kožený multifunkčný volant sú predzvesťou pohody za volantom, či už v meste alebo mimo neho, lebo Corsa je síce malé mestské auto, ale ani dlhé trasy s ňou nie sú žiaden problém, to treba určite vedieť. Páči sa nám už na prvý pohľad ergonomicky spracované pracovisko vodiča, na ktoré smerujú všetky dôležité ovládacie prvky – panel manuálnej klimatizácie (+ vyhrievané sedadlá v oboch modeloch) a 7“ displej multimediálneho systému. Vodič má priamo pred sebou prehľadný analógový prístrojový panel s 3,5“ LCD displejom palubného počítača. Ako sme v rámci značky Opel zvyknutí, všetko je ľahko ovládateľné, nastaviteľné a prehľadné.

Centrálny multimediálny systém nie je tým najlepším na trhu, to je hádam jasné, ale ponúka všetky dôležité, resp. reálne využiteľné prvky. Bluetooth, USB-A port a natívna navigácia je samozrejmosťou, no nechýba ani možnosť vytvorenia Wi-Fi hot-spotu pre posádku, ako aj možnosť využiť aplikácie Apple CarPlay a Android Auto, čo vyvažujeme zlatom! V rámci centrálneho dotykového displeja s dostačujúcou grafikou si nastavíte aj funkčnosť asistenčných systémov, ktoré sú v oboch verziách rovnaké.

Aktuálna Corsa ponúka všetko, čo má moderné auto poskytovať, takže okrem úctihodnej pasívnej bezpečnosti je prítomné sledovanie okolia pred vozidlom s aktívnym brzdením v prípade núdze, zobrazovanie odporúčanej rýchlosti, rozpoznávanie dopravných značiek, výstraha na nepozornosť šoféra, ale aj sledovanie mŕtvych uhlov. A nie len to, Corsa ponúka aj sledovanie jazdných pruhov a dočasným vedením vozidla v pruhu, ktoré nás prekvapilo funkčnosťou, reálne použiteľné! V malej Corse! Chápete? Okrem toho je samozrejmosťou parkovací systém s PDC senzormi v okolí auta, ktorým pomáhajú dve kamery, vpredu/vzadu, ktoré dokážu vyskladať 360° pohľad okolo auta – treba sa s autom trošku pohnúť, je to ten „milovaný“ Francúzky systém.

Z pohľadu vodiča a prísediaceho pasažiera je všetko v najlepšom poriadku, trošku horšie to majú pasažieri v druhom rade, teda pokiaľ to nie sú deti alebo zamestnanci Willyho Wonku z továrne na čokoládu, tzv. Umpalumpovia :). Okej, aj dospelý menšieho vzrastu sa tu pohodlne usadí + znesie dlhšiu trasu, to nie je môj prípad. Každopádne, aj na tak malé rozmery tu trošku miesta je, sedadlá sú fajn a nechýba ani ISOfix kotvenie. Operadlá sú delené v pomere 60:40 a po ich zložení (najprv vystúpte z auta, prosím) sa dostanete priamo do batožinového priestoru, ktorý je pekne hranato tvarovaný a v základe ponúka 309 litrov + dojazdové koleso v podlahe. So zloženými operadlami ponúkne schod a 1015 litrov. Rýdzo praktické veci, žiadne hranie sa na budúcnosť!

Exteriér, interiér, dizajn a výbavu chválime. Opel Corsa je dôkazom toho, že malé auto nemusí byť iba druhé v rodine, ale kľudne aj to prvé, lebo nie každý potrebuje ľadoborec a miesta pre futbalový tím. Aj keď.., ja som sa do viničného kempu odviezol, aj s deťmi, plný kufor, veľká lopata, hrable a pod., proste keď sa chce, tak sa dá. Ak náhodou kúpite manželke/priateľke do mesta Corsu, odporúčame, namiesto G500, tak jej vysvetlite, že sa na ňu vôbec nehneváte, len jej chcete dobre, lebo bude vidieť (aj ju za volantom), ľahko sa s ňou jazdí, PARKUJE a aj bezpečná je. Pekná tiež, nie?

Na cesty s benzínom alebo naftou?

Ako prvú sme mali na test benzínovú verziu, teda oranžovo-čiernu Corsu vo výbave GS Line, ktorá má pod hliníkovou kapotou turbom dopovaný 1.2 litrový 3-valec s výkonom 96 kW (130 Ps) a max. krútiacim momentom 230 Nm (0 – 100 km/h: 8,7 sekundy; max. rýchlosť 208 km/h; hmotnosť: 1233 kg). Tento svižný agregát je kombinovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá ponúka dobré reakcie s min. omeškaním, radí rýchlo a precízne + zbytočne nepodtáča motor.

Veľmi fajn kombinácia, ktorá ponúka pohotové reakcie za každých okolností. Výkon motora + nižšia pohotovostná hmotnosť auta sľubuje aj jemne športový zážitok, kde opäť oceníte automat, ktorý sa nehanbí podradiť aj o niekoľko stupňov keď motoru „šliapnete na otlak“. Tento model ponúka aj tri jazdné režimy, ktoré menia charakter prevodovky a reakcie akcelerátora.

Opel Corsa 1.2 GS Line

Opel Corsa 1.2 GS Line

Daj tehlu a jazdi, to si občas benzínová Corsa pýta, pričom vás chce obalamutiť aj podvozkom, ktorý by svojim nastavením zvládol aj viac koní, ale netreba to preháňať. Podvozok je pocitovo nastavený viac športovo, čím je trošku tvrdší, ale nerovnosti mu extra problém nerobia. Neponúka dokonalú filtráciu, ale ani žiadny randál, taký príjemný stred. Okrem toho vás jednoznačne poteší celkom presné riadenie a excelentná ovládateľnosť vozidla ako celku. Viete ísť komfortne, no zároveň sa nemusíte báť v prípade potreby a chute „streliť Corse za uši“ a jazdu si užiť.

130 koní a 230 Nm ponúka výbornú pružnosť a dynamiku, čím je tento model, resp. motorizácia určená skôr pre „prchkejších“ šoférov, ktorí od motora vyžadujú dynamiku kedykoľvek im to napadne. Taktiež by sme odporučili kombináciu benzín-automat viac tým ľudom, ktorí jazdia prevažne v mestskom prostredí, krátke trasy a pod. So spotrebou si lámať hlavičku nemusíte, ak budete jazdiť slušne, tak sa v meste zmestíte s veľkým prehľadom do 7 litrov. Mimo mesta to prudko klesá, aj pod 6 litrov, na diaľnici sa vrátite ku sedmičke a dlhodobý kombinovaný priemer, bez ohľadu na spotrebu, sa pohybuje v okolí 6 až 6,5 l/100km.


Po športovo ladenej verzii sme presadli do elegantnej naftovej „korzičky“, ktorá je jasným dôkazom toho, že naftové motory majú stále svoje miesto a zmysel, dokonca aj v tejto kategórii. Neberte nám naftu, prosím :). Takže, s týmto modelom sme strávili o týždeň viac času, čo nás utvrdilo v tom, že Corsa s naftovým motorom a zdolávanie dlhých trás ide dokopy.

Ak nepotrebujete vyslovene veľké auto a stačia vám proporcie aktuálnej Corsy, tak nevidíme najmenší problém v tom, aby slúžila aj ako prostriedok na zdolávanie dlhých trás – pravidelne. Pod kapotou je osvedčený turbom dopovaný 1.5-litrový 4-valec s výkonom 75 kW (102 ps) a max. krútiaci momentom 250 Nm (0 – 100 km/h: 10,2 sekundy; max. rýchlosť 188 km/h; hmotnosť: 1170 kg).

Opel Corsa 1.5 CDTI

Opel Corsa 1.5 CDTI

Veľmi prívetivá motorizácia, ktorá má prijateľnú pružnosť a dynamiku, pričom sa vôbec netreba báť trošku rýchlejších manévrov, napr. počas predbiehania na okresných cestách. Najvýkonnejšia benzínová verzia má viac šťavy a „funfactoru“, ale ani naftový agregát sa nemá začo hanbiť. V tomto prípade je motor kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ku ktorej nemáme žiadne výhrady, pracuje precízne, radenie je presné.

Aby ste vedeli, tak naftový motor je dostupný iba s manuálnou prevodovkou. Tejto verzii „chýbajú“ jazdné režimy, no podvozkovo sú na tom obe veľmi podobne, veľké rozdiely by sme iba ťažko hľadali, no pocitovo sa nám zdala naftová verzia trošku komfortnejšia. Na to však bude mať každý iný názor, lebo každý má iný cit, nie?

Opel Corsa 1.5 CDTI

Riadenie a ovládanie vozidla je skvelé, oceníte to najmä v meste – s Corsou nie je problém vymetať tie najužšie uličky a zaparkovať takmer kdekoľvek. Nás to však viac ťahalo mimo mesta, kde sme strávili podstatnú časť testu. Corsa sa cíti na okresných cestách ako doma a v kombinácii s naftovým motorom + kultivovaným chodom nie je problém hltať stovky kilometrov.

Ako sa vám odvďačí? Okrem elegancie a precíznosti vás jednoznačne poteší spotreba, ktorá sa dlhodobo udržala na hodnote 4,5l/100km, pričom nie je problém spraviť aj nižšiu spotrebu, stačí jemne zvoľniť. My sme si to užívali, no z pohľadu spotreby je to stále skvelé. Čiže, naftová Corsa je výborná (naša favoritka) najmä pre ľudí, ktorí dochádzajú do práce viac kilometrov, prípade často jazdia dlhšie trasy. Jazdiť s ňou výhradne v meste asi nebude ideálne, nebude jej to robiť dobre na „hlavičku“.

Verdikt

Po Astre, ktorá sa vám i nám veľmi páčila, musíme uznať, že Opel tvorí praktické autá pre život, ktoré nie sú extrémne predražené, pričom vám ponúknu dostatok pridanej hodnoty. V prvom rade chválime nadčasový dizajn aktuálnej Corsy, výbornú a hlavne praktickú výbavu, LED svetlomety, ako aj ponuku motorov, z ktorej si v rámci kategórie vyberie asi každý. Aj benzín, aj nafta, aj manuál, aj automat, takto to má byť!

Obe majú čo ponúknuť, no my sa z pohľadu väčšieho počtu najazdených kilometrov prikláňame viac k naftovej verzii, ktorá si nás aj napriek absencii automatu získala. A negatíva? Áno, žiadne auto nie je dokonalé! Corsa produkuje trošku viac hluku od podvozku a niekomu sa môže zdať podvozok príliš tuhý v danej kategórii. Spomeňme aj príplatky, ktoré by mohli byť ešte trošku prívetivejšie (..ach tí Slováci, všetko by chceli ideálne zadarmo… 🙂 ). Viac niet čo dodať, ak sa chcete osobne presvedčiť o kvalitách oboch modelov, stačí zájsť do predajne (…keď ich opätovne otvoria) a vyskúšať na vlastnej koži.

Automobily do testu zapožičala spoločnosť: Opel Slovensko

Cena: GS Line 1.2 Turbo – od 18 290 eur / Elegance 1.5 CDTI – od 16 390 eur

Fotogaléria

Prečítajte si aj:

Opel Astra 1.4 Turbo: Výborná a výhodná (fotogaléria)

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu